Gå til innhold

Er det for mye forlangt med mer enn to uker sol og sommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt den våteste våren på 138 år. Vi har hatt rekordlave temperaturer i juni. Så kommer midten av juli med nesten to uker sammenhengende sol og varmt vær. Men nå er vi tilbake til 13 grader og pissregn. Er sommeren virkelig over? Eller kan vi få noe som ligner på "min barndoms sommer" for en gangs skyld?

Anonymkode: 0a253...8d9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller kan vi få noe som ligner på "min barndoms sommer" for en gangs skyld?

Selektiv hukommelse.
Om du går gjennom værdata fra din barndom er det mye likt som nå (bare høyere temp nå en for 30 år siden)
Mye samme totale antallet soldager mot regndager.

Og du vet hvor du bor ja?

Skal du ha stabilt sommervær er det bare å finne en plass med historisk stabilt vær om sommeren.

Anonymkode: b2397...9d8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i all verden bor du, men slike temperaturer? 

Anonymkode: 8a73e...4a5

• Liker 2
Skrevet

I alle dager , hvor bor du? Det har jo vært en lang periode med sol og rundt 30 grader, i store deler av Norge. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selektiv hukommelse.
Om du går gjennom værdata fra din barndom er det mye likt som nå (bare høyere temp nå en for 30 år siden)
Mye samme totale antallet soldager mot regndager.

Og du vet hvor du bor ja?

Skal du ha stabilt sommervær er det bare å finne en plass med historisk stabilt vær om sommeren.

Anonymkode: b2397...9d8

Sorry, men i 1980 hadde vi 44 dager uten en dråpe regn i skoleferien. Flere andre somre var oppe og nikket på dette på 80-tallet. Og regnet som kom var stort sett knyttet til tordenvær. Klimaet var varmt og tørt.

Ja, jeg kjenner værdataene så du trenger ikke prøve å så tvil om det. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

vel, jeg bor på sunnmøre og her var det 13 grader når jeg sto opp og regn, selv om det riktignok steg til 17 en periode med opplett 😝

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her det ikke regn og 13 grader. 

Anonymkode: e813e...c6a

AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (3 minutter siden):

I alle dager , hvor bor du? Det har jo vært en lang periode med sol og rundt 30 grader, i store deler av Norge. 

Varmebølgen flytter seg til Nordland stod det i avisen i dag, så tror ikke det har vært 30 grader i store deler av Norge....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme hos oss. Noen dager med sol og 25 grader. Resten mellom 9 og 13 grader. Snøen ligger fortsatt nesten helt nede ved tregrensa 

Anonymkode: defd9...710

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Midt-Norge, hvordan det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sorry, men i 1980 hadde vi 44 dager uten en dråpe regn i skoleferien. Flere andre somre var oppe og nikket på dette på 80-tallet. Og regnet som kom var stort sett knyttet til tordenvær. Klimaet var varmt og tørt.

Ja, jeg kjenner værdataene så du trenger ikke prøve å så tvil om det. 

og 81, 82, 83, 84? 

Anonymkode: be542...e25

• Liker 2
Skrevet

Nei. Med tanke på at somrene her til lands kan variere, skjønner jeg godt at folk reiser til syden for å sikre seg sol og varme etter en lang vinter 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Været er som det er, og blir verken bedre eller verre av klaging. 

Anonymkode: 0e359...56a

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

og 81, 82, 83, 84? 

Anonymkode: be542...e25

I 81 var det 43 dager med 0 mm nedbør i skoleferien. Hvorfor spør du om så mye statistikk? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Høres ut som Sunnmøre. 11-13 gr er helt normal sommertemperatur her. De to ukene vi hadde med sol og ca 25 gr(det le meldt 30 gr flere dager, men skjedde ikke (pga tåke og vind) nå er ikke så veldig vanlig her og det kan gå noen år mellom hver gang. Vi kan kanskje oppleve en ukes tid med 20 +i løpet av sommeren,  i fjor skjedde det ikke, men da hadde vi en veldig fin april og mai.

Anonymkode: 0d366...4d6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sommer er ikke over her. Folk bada i dag og 25 c. Hele august ventet☀️🐝🍦⛱️

Anonymkode: 2788e...8ea

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er ikke sommeren over enda! Hatt 3 fantastiske uker værmessig. Sol hver dag, 25g +. Fønvind og 23g i sjøen. Fantastisk! Det regner nå, men er meldt sol og 20g imorgen. Litt kjøligere, men det gjør ingenting. Fortsatt varmt i vannet. 

Anonymkode: 0426d...569

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde 2,5 uker med skikkelig sommervær, og nå føles det plutselig som høst. Det har vært 19 grader i dag, men det hjelper liksom lite når skodden ligger så lavt at selv jeg på under 160 cm. får den i hodet. Håper det ikke blir sånn i hele august, for da blir høsten ekstremt lang. Jeg skal heldigvis reise til garantert sol og varme i september. Om 2,5 uker var all sommeren vi fikk, så kan det hende jeg må unne meg en tur til garantert sol og varme i løpet av vinteren også. 

Anonymkode: 49f1f...04a

• Liker 1
Skrevet

Du vil aldri få tilbake din "barndoms sommer". Klimaet har forandret seg, og tendensen går mot varmere og våtere vær. Selv er jeg kjempefornøyd med at vi fikk tre uker med knallvær – det er vel fem år siden sist vi opplevde noe slikt her.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg har aldri våre så lykkelig på 15 sommergrader som eg er no. 

Over 2 uker med 32 i skyggen holdt faktisk på å ta knekken på meg. Eg sat inne, gikk ut, svimla, gikk inn igjen, repeat. 

Eg blir meir irritert over att en aldri rekk klimatisere seg, det er enten 11 grader og pissregn, eller BAM!! 47 grader i sola og så klamt att en er svett på stader eg ikkje viste det går an å vere svett. 

No kjem hausten, egentlig favoritten, fluene døyr då. 

Anonymkode: 31a6c...46e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...