Rødstrupa Skrevet onsdag kl 17:41 #1 Skrevet onsdag kl 17:41 (endret) Jeg var på fjellet og fisket i dag. Vannet har ørret og abbor.Oppdaget til min forskrekkelse av flere abborer av ulik størrelse lå slengt rundt omkring i busk/kratt ved vannet. Det kan synes som om de som har fisket ikke ville ha annet enn ørret. Greit nok, men da kunne disse abborene bare bli satt ut igjen, catch and release……Jeg for min del fisker for spenningen, matauk og naturopplevelsen….❤️🎣 Endret onsdag kl 17:57 av Rødstrupa
Maia70 Skrevet onsdag kl 18:50 #2 Skrevet onsdag kl 18:50 Jeg syns all fiske som bare er for moro er respektløst mot fiskene og naturen og hele skaperverket. Skal man dra noen opp av vannet, med en krok som gjennomborer dem, så må det være for mat, ikke for å plage dem fordi man skal ha det litt moro. Og det at folk hiver fisk, er hakket verre enn dette igjen. For noen idioter. 7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:57 #4 Skrevet onsdag kl 18:57 Fjellvann blir stortsett overbefolket, fordi det er generelt lite fiske der, og må tynnes ut innimellom. Overflod av fisk er sjelden bra i desse fjellvatna. Dette er vann det stortsett er satt ut fisk i også, og en gang i tiden var det nok mye fisket for auket sin del, nå har vi andre prioriteringer. Anonymkode: 6973a...98c 1
Grüner Skrevet onsdag kl 19:01 #5 Skrevet onsdag kl 19:01 Rødstrupa skrev (1 time siden): Jeg var på fjellet og fisket i dag. Vannet har ørret og abbor.Oppdaget til min forskrekkelse av flere abborer av ulik størrelse lå slengt rundt omkring i busk/kratt ved vannet. Det kan synes som om de som har fisket ikke ville ha annet enn ørret. Greit nok, men da kunne disse abborene bare bli satt ut igjen, catch and release……Jeg for min del fisker for spenningen, matauk og naturopplevelsen….❤️🎣 Husk fiskekort! 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:02 #6 Skrevet onsdag kl 19:02 Ikke bra! Jeg spiser den fisken jeg får uansett hva jeg får. Anonymkode: b9894...6f8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:02 #7 Skrevet onsdag kl 19:02 Jeg trodde catch and release var forbudt i Norge. Vi tar nå med den fisken vi får. Det pleier ikke å bli så store mengder at det er et problem. Anonymkode: 9c963...067 1
Rødstrupa Skrevet onsdag kl 20:53 Forfatter #8 Skrevet onsdag kl 20:53 Grüner skrev (1 time siden): Husk fiskekort! Ja, det er klart.🤗
Rødstrupa Skrevet onsdag kl 20:55 Forfatter #9 Skrevet onsdag kl 20:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trodde catch and release var forbudt i Norge. Vi tar nå med den fisken vi får. Det pleier ikke å bli så store mengder at det er et problem. Anonymkode: 9c963...067 Det tror jeg ikke. Man setter jo fisken forsiktig ut igjen….
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:03 #10 Skrevet onsdag kl 21:03 Det vannet vi fisker en del i på fjellet er helt overbefolket av abbor, som gjør at konkurransen om mat er så stor at ingen av dem får noe særlig størrelse. Etter avtale med grunneier kaster vi alle abbor på under 12 cm som vi drar opp til reven. Anonymkode: 6f68f...52e 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:03 #11 Skrevet onsdag kl 21:03 Rødstrupa skrev (7 minutter siden): Det tror jeg ikke. Man setter jo fisken forsiktig ut igjen…. Jeg prøvde å søke, og alt jeg fant, som dyrevelferdsloven sier det i prinsippet er forbudt. Anonymkode: 9c963...067 1 1
Rødstrupa Skrevet onsdag kl 21:27 Forfatter #12 Skrevet onsdag kl 21:27 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg prøvde å søke, og alt jeg fant, som dyrevelferdsloven sier det i prinsippet er forbudt. Anonymkode: 9c963...067 Fang og slipp" er praksisen hvor fisk fanges og deretter settes ut igjen i vannet, istedenfor å avlives. Dette gjøres ofte for å bevare fiskebestander og unngå overbeskatning, men det er viktig å gjøre det riktig for å ivareta fiskens velferd, ifølge Norges Jeger- og Fiskerforbund.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:35 #13 Skrevet onsdag kl 21:35 Rødstrupa skrev (7 minutter siden): Fang og slipp" er praksisen hvor fisk fanges og deretter settes ut igjen i vannet, istedenfor å avlives. Dette gjøres ofte for å bevare fiskebestander og unngå overbeskatning, men det er viktig å gjøre det riktig for å ivareta fiskens velferd, ifølge Norges Jeger- og Fiskerforbund. Jeg vet hva det er. Poenget var at slik jeg leser dyrevelferdsloven er det i prinsippet forbudt. Anonymkode: 9c963...067
Rødstrupa Skrevet onsdag kl 21:36 Forfatter #14 Skrevet onsdag kl 21:36 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet hva det er. Poenget var at slik jeg leser dyrevelferdsloven er det i prinsippet forbudt. Anonymkode: 9c963...067 Ja, enig i den loven. Fisker man så er det for å skaffe seg deilig middag🍽️🍷 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå