Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er frilanser, ble en del av teamet, men jeg ser at prosjekter får du kun hvis du er «på» hele tiden. De legger ut «vi trenger en person til…» tidlig om morgenen, sent om kvelden, i helgen, man vet aldri, og det blir sånn «første man til mølla». Det gir meg mye angst. Hvis jeg ikke sjekker denne chatten hver halvtime, får jeg altså ingen jobb. 

Andre som har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: 2a2a9...78e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor har du ikke teams på mobilen med varsling? da slipper du å sjekke hele tiden.

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (8 minutter siden):

hvorfor har du ikke teams på mobilen med varsling? da slipper du å sjekke hele tiden.

Å være tilgjengelig til enhver tid er ikke noe gøy 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er prisen man betaler for hjemmekontor, man har fri når andre jobber og man må være fleksibel når andre er ferdig på jobb! 

Anonymkode: f0689...6cf

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er prisen man betaler for hjemmekontor, man har fri når andre jobber og man må være fleksibel når andre er ferdig på jobb! 

Anonymkode: f0689...6cf

Det er ikke hjemmekontor 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt fem uker sommerferie. Og både push på teams og mail hele veien, da jeg jobber internasjonalt. Det er da null stress? 

Om du trenger faste tidspunkt er mulig en butikkjobb, pleieassistent, eller noe slik, mer riktig? 

Anonymkode: 6edf2...ed7

• Liker 3
Skrevet

Tilltelen er feil om du bare har kommet inn i en chat der der er mulighet for å få oppdrag. Det er ingen jobb, men en oppdragspool.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å være tilgjengelig til enhver tid er ikke noe gøy 

Nei, ingen som sa at det er gøy. Men det er vel nødvendig om du vil ha noen oppdrag.

Anonymkode: e6e9d...3cb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har hatt fem uker sommerferie. Og både push på teams og mail hele veien, da jeg jobber internasjonalt. Det er da null stress? 

Om du trenger faste tidspunkt er mulig en butikkjobb, pleieassistent, eller noe slik, mer riktig? 

Jeg har vært frilanser i mange år og den vanlige veien å få oppdrag var å få en e-post, ikke dette chat tullet 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
A-hunter skrev (8 minutter siden):

Tilltelen er feil om du bare har kommet inn i en chat der der er mulighet for å få oppdrag. Det er ingen jobb, men en oppdragspool.

Nei, det er jobb. Jeg er knyttet til bedriften og har jobbmailadr 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er jobb. Jeg er knyttet til bedriften og har jobbmailadr 

Å sjekke chat er uansett ikke jobb. 

Anonymkode: 4e30e...c46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å sjekke chat er uansett ikke jobb. 

Anonymkode: 4e30e...c46

Nemlig, og det skal jeg slutte med. Bruke fritid på noe man uansett ikke får 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er frilanser, ble en del av teamet, men jeg ser at prosjekter får du kun hvis du er «på» hele tiden. De legger ut «vi trenger en person til…» tidlig om morgenen, sent om kvelden, i helgen, man vet aldri, og det blir sånn «første man til mølla». Det gir meg mye angst. Hvis jeg ikke sjekker denne chatten hver halvtime, får jeg altså ingen jobb. 

Andre som har opplevd noe lignende? 

Bare ha varslinger på, så slipper du sjekke den rent manuelt

Anonymkode: b5424...b17

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i liggende situasjon. Da hadde jeg dager jeg planla og logge av innimellom. De dagene jeg var på var jeg konstant på hugget da det var nødvendig for å tjene nok penger.

Dette er noe som fungerer for en periode i livet og som brukes til å bygge erfaring for så å gå videre til en bedre arbeidsplass med bedre betingelser.

Anonymkode: 7037e...eca

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare ha varslinger på, så slipper du sjekke den rent manuelt

Anonymkode: b5424...b17

Jo, men hvis jeg ikke åpner det der og da, går jeg glipp av det. 
Dette kan da ikke være normalen? 

AnonymBruker
Skrevet

Slik kan det bli når en er selvstendig næringsdrivende. Det er et valg en tar, og passer det ikke får en finne andre kunder/oppdragsgivere.

At du har mailadresse hos virksomheten spiller jo egentlig ingen trille: Vi har egen virksomhet og har mailadresser hos to av våre største kunder.

Anonymkode: e78dc...232

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har vært i liggende situasjon. Da hadde jeg dager jeg planla og logge av innimellom. De dagene jeg var på var jeg konstant på hugget da det var nødvendig for å tjene nok penger.

Dette er noe som fungerer for en periode i livet og som brukes til å bygge erfaring for så å gå videre til en bedre arbeidsplass med bedre betingelser.

Anonymkode: 7037e...eca

Nemlig. Dette her er ikke sunt. 
Legger barna? Vent, jeg må sjekke chatten. Spiser middag med familien? Vent, jeg hørte det kom noe på Teams. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har vært frilanser i mange år og den vanlige veien å få oppdrag var å få en e-post, ikke dette chat tullet 

Men så gå tilbake til der du var før, da.... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså. Jeg er tilgjengelig 24/7. 365 dager i året. Det blir en livsstil. Jeg sitter ikke å ser hele tiden på mobilen. Men jeg har på lyd slik at folk får tak i meg. Dag som natt. Men jeg stresser ikke med det. Og ja. Jeg er tilgjengelig også når jeg har ferie. Men i en litt mindre skala. 

Anonymkode: 20b2e...f9d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette kan da ikke være normalen?

Som konsulent ja.
Har du ikke kontrakt med fast arbeidstid og sted med fast lønn så er det normalt i bransjer hvor det ikke er jevn strøm av jobb.

Det kommer inn en jobb, den legges ut til første som tar den.
Enkelt og kjapt.

Anonymkode: 6782e...ae9

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...