AnonymBruker Skrevet 30. juli #1 Skrevet 30. juli Så jeg søkte på en stilling i november i fjor. Det var en ganske lang prosess som endte med et tredje og siste intervju i begynnelsen av februar. Jeg trodde virkelig at jeg skulle få jobben siden de spurte etter referanser på det siste møtet. Men jeg fikk jo ikke jobben. Fikk bare oppfordring til å søke på et senere tidspunkt 😅 Jeg søkte nå på nytt til en så si lik stilling, og er invitert til førstegangs intervju. Men nå er det med forskjellig kontaktpersoner. Er det lurt å nevne at jeg relativt nylig kom helt til siste intervju? Grunnen er at jeg føler at det blir litt bortkastet dersom jeg må gjennom hele prosessen på nytt. Anonymkode: bc4d9...64f
AnonymBruker Skrevet 30. juli #2 Skrevet 30. juli Hvor stor er arbeidsgiveren? Er det noen fra HR med i prosessen? I så fall kan du ringe dem og spørre om de f.eks. kan gjenbruke personlighetstest, evnetest o.l. fra forrige runde. Men hvis det er en annen personalleder, en annen avdeling/team osv., så har de antakeligvis et annet case du skal løse, helt andre folk du skal jobbe med osv. De kan sikkert ta en kjapp prat med ansettende leder i forrige runde, og det vil vel slå bra ut for deg, siden du antakeligvis kom på andre- eller tredjeplass. Men det er ikke sikkert de er villige til å stole på en kollegas vurdering - de vil gjøre sin egen vurdering av deg opp mot sin stilling. Anonymkode: 3e37f...4e1 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #3 Skrevet 30. juli Hvis de er de samme folkene, så vet de det, og hvis ikke liker de ikke å bli fortalt der om de ikke spør. Ikke ta noen ting for gitt, søk andre jobber parallelt, og husk at stillinger kan trekkes tom etter undertegnet kontrakt. Anonymkode: a0e9c...0b5
AnonymBruker Skrevet 30. juli #4 Skrevet 30. juli Er forskjellig team og teamleder, men usikker på om det er samme HR. HR var kun med på siste møtet nå i februar. Jeg har søkt der en gang tidligere også, men da kom jeg kun til andregangs som var en teknisk intervju. Dette intervjuet var lik den tekniske delen jeg fikk nå i februar, så regner med at om jeg kommer videre nå også, så blir det likt. Anonymkode: bc4d9...64f
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli Ja! De vet at du har søkt tidligere, så bare bruk dette til din fordel for alt det som det er verdt! Du kom veldig langt, og du viser mye motivasjon ved å søke en gang til! Anonymkode: 8e267...06d 1
Ny Bruker Skrevet 30. juli #6 Skrevet 30. juli "Grunnen er at jeg føler at det blir litt bortkastet dersom jeg må gjennom hele prosessen på nytt." Hvorfor vil du ikke delta på alle intervjuer nå? De husker jo sikkert ikke alle detaljene om deg fra forrige gang. Det er best å introdusere seg selv på nytt sammen med andre kandidater.
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7 Skrevet 30. juli Ny Bruker skrev (11 minutter siden): "Grunnen er at jeg føler at det blir litt bortkastet dersom jeg må gjennom hele prosessen på nytt." Hvorfor vil du ikke delta på alle intervjuer nå? De husker jo sikkert ikke alle detaljene om deg fra forrige gang. Det er best å introdusere seg selv på nytt sammen med andre kandidater. Altså, har ikke noe imot det. Men hele første intervju som jeg nå har hatt 2 ganger før, går for det meste på å presentere firmaet og stillingen samt kartlegge dette mot bakgrunnen min. De forrige folkene har jo allerede notater fra dette møtet da stillingen er veldig lik og det er jo ikke noe nytt med bakgrunnen min. CVen er nesten identisk som forrige gang. Fikk tilbakemelding på at jeg gjorde det bra på teknisk, så regner med at det var evne og personlighetstest på møte 3 sammen med HR som ødela for meg. Derfor ser jeg personlig ikke helt grunnen til å begynne helt forfra, men jeg kan absolutt ha feil tankegang! Anonymkode: bc4d9...64f
AnonymBruker Skrevet 30. juli #8 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, har ikke noe imot det. Men hele første intervju som jeg nå har hatt 2 ganger før, går for det meste på å presentere firmaet og stillingen samt kartlegge dette mot bakgrunnen min. De forrige folkene har jo allerede notater fra dette møtet da stillingen er veldig lik og det er jo ikke noe nytt med bakgrunnen min. CVen er nesten identisk som forrige gang. Fikk tilbakemelding på at jeg gjorde det bra på teknisk, så regner med at det var evne og personlighetstest på møte 3 sammen med HR som ødela for meg. Derfor ser jeg personlig ikke helt grunnen til å begynne helt forfra, men jeg kan absolutt ha feil tankegang! Anonymkode: bc4d9...64f Jeg tror du tenker feil. Det er ikke sikket at det var møte 3 alene som utgjorde at du ikke kom videre, men helheten. Særlig siden nr. 3 handler personlighet og evnetest. Jeg ville defor fokusert på å gjøre det hakke bedre hele veien, og også vise mer motivasjon og bruke det at du har vært der før. Kan du øve på evnetesten bør du selvsagt også gjøre det, men det regner jeg med at du allerede gjør. Anonymkode: 8e267...06d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #9 Skrevet 30. juli Synes ikke du skal nevne noe om de ikke spør. Det er irrelevant for dem hvordan du gjorde det den gangen. Anonymkode: 012f5...e5c
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Altså, har ikke noe imot det. Men hele første intervju som jeg nå har hatt 2 ganger før, går for det meste på å presentere firmaet og stillingen samt kartlegge dette mot bakgrunnen min. De forrige folkene har jo allerede notater fra dette møtet da stillingen er veldig lik og det er jo ikke noe nytt med bakgrunnen min. CVen er nesten identisk som forrige gang. Fikk tilbakemelding på at jeg gjorde det bra på teknisk, så regner med at det var evne og personlighetstest på møte 3 sammen med HR som ødela for meg. Derfor ser jeg personlig ikke helt grunnen til å begynne helt forfra, men jeg kan absolutt ha feil tankegang! Anonymkode: bc4d9...64f Her ville jeg tenkt annerledes. Siden det er nytt team og andre som intervjuer ville jeg nullstilt meg og villig blitt med på hele prosessen. Jeg ville brukt erfaringene med de andre intervjurundene til å gi meg selv trygghet på at jeg er god på intervjuene. Jeg ville brukt det at du har søkt flere ganger for å vise hvor motivert du er for å jobbe hos dem. Ikke for å forsøke å la vær å delta på hele prosessen. Du vil at de skal huske deg. Hvis du hopper over noen av intervjudelene vil de få mer tid sammen med de andre kandidatene. Det er ikke til din fordel. Anonymkode: 03ea1...1f5 2 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli #11 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Altså, har ikke noe imot det. Men hele første intervju som jeg nå har hatt 2 ganger før, går for det meste på å presentere firmaet og stillingen samt kartlegge dette mot bakgrunnen min. De forrige folkene har jo allerede notater fra dette møtet da stillingen er veldig lik og det er jo ikke noe nytt med bakgrunnen min. CVen er nesten identisk som forrige gang. Fikk tilbakemelding på at jeg gjorde det bra på teknisk, så regner med at det var evne og personlighetstest på møte 3 sammen med HR som ødela for meg. Derfor ser jeg personlig ikke helt grunnen til å begynne helt forfra, men jeg kan absolutt ha feil tankegang! Anonymkode: bc4d9...64f Det er jo helt nye folk som skal bli kjent med deg, og som du skal imponere. Du starter omtrent fra scratch. Og ikke tenk at det var noe som "ødela for deg", ofte er de to-tre siste kandidatene top notch alle sammen, så vi må bare velge den aller beste. Det betyr ikke at de to andre ikke var bra, det var bare en som hadde hakket mer erfaring, f.eks. I denne runden kan det være deg. Anonymkode: 3e37f...4e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå