AnonymBruker Skrevet 30. juli #1 Skrevet 30. juli Han som bodde i hybelen vi har flyttet ut uten å vaske. Han sier at han betaler for vask. Jeg tenkte å vaske selv. Men hva bør han betale? Anonymkode: 4c26e...234 1
Daria Skrevet 30. juli #2 Skrevet 30. juli Sjekk hva et rengjøringsbyrå ville tatt for jobben, og vurder hvor generøs du vil være... 4 8
Snublefot62 Skrevet 30. juli #3 Skrevet 30. juli Det samme som det ville ha kostet om du måtte leie inn noen. 12 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli #4 Skrevet 30. juli Snublefot62 skrev (10 minutter siden): Det samme som det ville ha kostet om du måtte leie inn noen. Dette er det riktige svaret. Anonymkode: d5c14...6df 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli Dette var jeg gjennom i dag faktisk. Etablert sats på denne typen arbeid når en gjør det selv er 250 kroner timen. Anonymkode: 1168e...611 1 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli #6 Skrevet 30. juli Hvordan har han flyttet ut uten at dere har kvittert ut for utflytt og frigjort depositum? Anonymkode: d3fc6...0b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7 Skrevet 30. juli Hold igjen depositumet til leietaker har leid inn vaskebyrå til å rengjøre. Dette skal gjøres før leieavtalen går ut! Anonymkode: 3455b...74e 2 1
_popcorn_ Skrevet 8. august #9 Skrevet 8. august Ryddet for oppfordring til lovbrudd og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 8. august #10 Skrevet 8. august Han skal ikke betale noe. Det er snakk om en hybel. Vask selv, og problemet er løst. Anonymkode: a9b4e...e5f
Snublefot62 Skrevet 8. august #11 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han skal ikke betale noe. Det er snakk om en hybel. Vask selv, og problemet er løst. Anonymkode: a9b4e...e5f Hvorfor skal han ikke vaske eller betale noe for manglende utvask? 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #12 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han skal ikke betale noe. Det er snakk om en hybel. Vask selv, og problemet er løst. Anonymkode: a9b4e...e5f Har de standard leiekontrakt skal leietaker vaske ut og hybel/leilighet skal være i samme stand den var ved innflytting. Nekter leietaker å vaske ut så gir en beskjed om at utvask vil bli trukket fra depositumet. Anonymkode: e9367...ebc 1 1
norw Skrevet 8. august #13 Skrevet 8. august Snublefot62 skrev (På 30.7.2025 den 18.39): Det samme som det ville ha kostet om du måtte leie inn noen. Det virker jo veldig grådig, et firma driver business.
Snublefot62 Skrevet 8. august #14 Skrevet 8. august norw skrev (3 minutter siden): Det virker jo veldig grådig, et firma driver business. Og? Det gjør jo utleier og? 2 4
norw Skrevet 8. august #15 Skrevet 8. august Snublefot62 skrev (50 minutter siden): Og? Det gjør jo utleier og? Hvis det er et visst omfang, ja, men har man én enhet og ikke driver utleiefirma, så ville jeg ikke tatt blodpris på samme måte som vaskefirmaer.
Snublefot62 Skrevet 8. august #16 Skrevet 8. august norw skrev (2 minutter siden): Hvis det er et visst omfang, ja, men har man én enhet og ikke driver utleiefirma, så ville jeg ikke tatt blodpris på samme måte som vaskefirmaer. Hva du ville gjort og hva Ts har lov til å gjøre er strengt tatt to forskjellige ting. Av mange ulike årsaker kan det være lurt å legge seg på samme prisnivå som et vaskefirma ville tatt, og derfor er akkurat det mange gjør. Leietaker kunne og valgt å vaske ut selv i tråd med avtalen dersom han eller hun mener det er blodpris.
AnonymBruker Skrevet 8. august #17 Skrevet 8. august Snublefot62 skrev (8 timer siden): Hvorfor skal han ikke vaske eller betale noe for manglende utvask? Fordi det er snakk om en liten hybel. For å slippe mye styr. Han kommer tydeligvis ikke til å gjøre det uansett. Verden går ikke under av denne grunn. Anonymkode: a9b4e...e5f
Tubaluba Skrevet 9. august #18 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2025 den 18.35): Han som bodde i hybelen vi har flyttet ut uten å vaske. Han sier at han betaler for vask. Jeg tenkte å vaske selv. Men hva bør han betale? Anonymkode: 4c26e...234 Dette kommer jo an på hvor stort det er. Jeg ville tatt kr 1000 per 10 kvm ca. Dvs 30 kvm: 3000. Evt litt lavere, kommer an på hvor skittent det er også. Hold igjen depositum, i fall han ikke betaler.
AnonymBruker Skrevet 9. august #19 Skrevet 9. august norw skrev (På 8.8.2025 den 12.49): Hvis det er et visst omfang, ja, men har man én enhet og ikke driver utleiefirma, så ville jeg ikke tatt blodpris på samme måte som vaskefirmaer. Hvis leietaker ønsker å unngå den kostnaden kunne vedkommende vasket selv. Anonymkode: 34c13...275
BobbySocks Skrevet 9. august #20 Skrevet 9. august Utrolig mange som tror utleiere driver veldedighet. Jeg hadde tatt 3000,- for utvask av en normalt stor hybel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå