Moens Skrevet torsdag kl 18:38 #161 Skrevet torsdag kl 18:38 Strigiformes skrev (1 minutt siden): Tror ikke det er noen som har påstått at hun er uskyldig. Bare ser ikke noe poeng i det siden det er mannen hun må forholde seg til... Nei, ingen har sagt at den andre kvinnen ikke har gjort noe galt … eller jo, faktisk. Noen mener visst det også. Og det mest urovekkende er hvor mange som ikke ser – eller nekter å anerkjenne – at den ydmykelsen og smerten man sitter igjen med etter utroskap, ikke bare er partnerens skyld. Den andre kvinnen bærer også ansvar. For som det så fint heter: It takes two to tango – og da er det også to man har all grunn til å være sint på. Ikke det at elskerinnen skal fikse noe eller legge plaster på såret, men hun var like aktiv som mannen. Å si at det "ikke hjelper" å være sint på den andre kvinnen er en teoretisk betraktning uten kontakt med virkeligheten. Nei, det forandrer kanskje ikke situasjonen eller ekteskapet. Men vi mennesker føler likevel sinne, sorg og hat når vi blir dypt såret ...også når det ikke "hjelper". At TS hater den andre kvinnen for å ha tråkket inn i deres forhold er ikke kvinnefiendtlig – tvert imot. Det handler om respekt for seg selv og for andres grenser. Og til slutt: Å føle smerte etter å ha blitt sviktet handler ikke om usikkerhet. Det handler om å ha blitt revet i stykker. Feilen ligger hos dem som tråkket over. Begge to. Følgene av utroskap er usikkerhet og selvforakt.. for å nevne noe 4 1 1
Strigiformes Skrevet torsdag kl 18:50 #162 Skrevet torsdag kl 18:50 Moens skrev (3 minutter siden): Nei, ingen har sagt at den andre kvinnen ikke har gjort noe galt … eller jo, faktisk. Noen mener visst det også. Og det mest urovekkende er hvor mange som ikke ser – eller nekter å anerkjenne – at den ydmykelsen og smerten man sitter igjen med etter utroskap, ikke bare er partnerens skyld. Den andre kvinnen bærer også ansvar. For som det så fint heter: It takes two to tango – og da er det også to man har all grunn til å være sint på. Ikke det at elskerinnen skal fikse noe eller legge plaster på såret, men hun var like aktiv som mannen. Å si at det "ikke hjelper" å være sint på den andre kvinnen er en teoretisk betraktning uten kontakt med virkeligheten. Nei, det forandrer kanskje ikke situasjonen eller ekteskapet. Men vi mennesker føler likevel sinne, sorg og hat når vi blir dypt såret ...også når det ikke "hjelper". At TS hater den andre kvinnen for å ha tråkket inn i deres forhold er ikke kvinnefiendtlig – tvert imot. Det handler om respekt for seg selv og for andres grenser. Og til slutt: Å føle smerte etter å ha blitt sviktet handler ikke om usikkerhet. Det handler om å ha blitt revet i stykker. Feilen ligger hos dem som tråkket over. Begge to. Følgene av utroskap er usikkerhet og selvforakt.. for å nevne noe Det er viktig å prøve og beholde roen med tanke på barna. Det er dem jeg tenker på her. Å hause opp mer enn nødvendig... Ærlig talt. Hva godt skal komme ut av det? Jeg kan forsikre deg om at jeg har fullstendig kontakt med virkeligheten. Det er mange måter å forløse sinnet sitt på. Eneste som hjelper ved å være sint er å få ut følelser og det er bra. Skrik i skogen, hør på sinnamusikk, jobbe etc. Det finnes mange alternativer til løsninger. Jeg har opplevd utroskap selv, så jeg vet veldig godt hva slags følelser som kan komme til overflaten.
Moens Skrevet torsdag kl 18:50 #163 Skrevet torsdag kl 18:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her - jeg bare gråter og gråter og er så lei meg for situasjonen mannen i mitt liv og hans elskerinne har satt meg i. Jeg får bare ta innover med at jeg er et nedrig kvinnemenneske selv og sikker at en eller karma grunn fortjener dette....og alle dere elskerinner der ute: fortsett med det dere gjør, det er tydelig at det i deres øyne er fullstendig ok og KUN mennene sin skyld... Anonymkode: 5cf9c...35e Det gjør vondt nå, og det er helt normalt å gråte og være lei seg❤️ Du er ikke et «nedrig kvinnemenneske»! Du er et menneske som er blitt sviktet av den du elsker og du er fly forbanna og knust på samme tid. Det er ikke din skyld, og du fortjener ikke dette. La følelsene komme, de viser bare at du har elsket❤️ 2
Moens Skrevet torsdag kl 18:55 #164 Skrevet torsdag kl 18:55 Strigiformes skrev (Akkurat nå): Det er viktig å prøve og beholde roen med tanke på barna. Det er dem jeg tenker på her. Å hause opp mer enn nødvendig... Ærlig talt. Hva godt skal komme ut av det? Jeg kan forsikre deg om at jeg har fullstendig kontakt med virkeligheten. Det er mange måter å forløse sinnet sitt på. Eneste som hjelper ved å være sint er å få ut følelser og det er bra. Skrik i skogen, hør på sinnamusikk, jobbe etc. Det finnes mange alternativer til løsninger. Jeg har opplevd utroskap selv, så jeg vet veldig godt hva slags følelser som kan komme til overflaten. Tenåringsbarna var de som fersket mannen og ts prøver å roe ned situasjonen mellom barna og deres far samtidig som hun takler sine egne følelser. Ts skriver på et forum for å få ut frustrasjon og for å ventilere. Hvor står det at hun har glemt barna sine oppi dette? Førsteprioritet er selvsagt barna uansett og det er det ts kjenner på. 3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:00 #165 Skrevet torsdag kl 19:00 Moens skrev (2 minutter siden): Tenåringsbarna var de som fersket mannen og ts prøver å roe ned situasjonen mellom barna og deres far samtidig som hun takler sine egne følelser. Ts skriver på et forum for å få ut frustrasjon og for å ventilere. Hvor står det at hun har glemt barna sine oppi dette? Førsteprioritet er selvsagt barna uansett og det er det ts kjenner på. jeg går gjennom ILD og TORTUR om jeg vet at barna ender opp med et godt forhold til pappaen sin i etterkant!!! Jeg står mer enn gjerne alene igjen til slutt - Jeg kommer faktisk i siste rekke her - og det er kanskje der mye av mitt sinne mot elskerinnen er rettet - hva hun har gjort mot døtrene våre og deres forhold til pappaen sin.... hun er tross alt mor til 3 selv.... TS Anonymkode: 5cf9c...35e 1 1
Moens Skrevet torsdag kl 19:08 #166 Skrevet torsdag kl 19:08 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): jeg går gjennom ILD og TORTUR om jeg vet at barna ender opp med et godt forhold til pappaen sin i etterkant!!! Jeg står mer enn gjerne alene igjen til slutt - Jeg kommer faktisk i siste rekke her - og det er kanskje der mye av mitt sinne mot elskerinnen er rettet - hva hun har gjort mot døtrene våre og deres forhold til pappaen sin.... hun er tross alt mor til 3 selv.... TS Anonymkode: 5cf9c...35e Jeg kan nesten ikke forestille meg hvor vondt det må være når barna er tenåringer – spesielt jenter. Da blir alt så mye mer komplisert, og det gjør ekstra vondt. Mannen din skal ikke bare prøve å reparere forholdet til deg, men også for å gjenvinne tilliten til døtrene sine. Men det er hans jobb. Mine var så små da alt kom frem.. bare 2 og 3 år gamle og 5 og 6 da vi skilte lag. Når barna er så små, kan man i det minste skjerme dem for mye av smerten og det vanskelige, og man får mulighet til å forme en ny fremtid sammen med dem. Det betyr ikke at det er enkelt, men det gir en slags håp om at ting kan bli bedre. Steg for steg. Det viktigste er at du ikke mister troen på deg selv eller på kjærligheten, selv om det føles som om alt raser. Du er sterkere enn du tror, og det finnes en vei videre – selv gjennom smerten. 1 2
Strigiformes Skrevet torsdag kl 19:15 #167 Skrevet torsdag kl 19:15 Moens skrev (16 minutter siden): Tenåringsbarna var de som fersket mannen og ts prøver å roe ned situasjonen mellom barna og deres far samtidig som hun takler sine egne følelser. Ts skriver på et forum for å få ut frustrasjon og for å ventilere. Hvor står det at hun har glemt barna sine oppi dette? Førsteprioritet er selvsagt barna uansett og det er det ts kjenner på. Det har jeg fått med meg. Jeg har da ikke skrevet at hun har glemt barna sine. Har jeg vel? Det var ment som en vennlig påminnelse. Ingenting annet. Jeg får nesten inntrykk av at du er ts jeg.... 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:17 #168 Skrevet torsdag kl 19:17 Moens skrev (2 minutter siden): Jeg kan nesten ikke forestille meg hvor vondt det må være når barna er tenåringer – spesielt jenter. Da blir alt så mye mer komplisert, og det gjør ekstra vondt. Mannen din skal ikke bare prøve å reparere forholdet til deg, men også for å gjenvinne tilliten til døtrene sine. Men det er hans jobb. det er mye min jobb også - å vise dem at selv om jeg og pappa ikke har det bra så endrer det ikke hans kjærlighet til dem - men ja, nå så er det aller mest min jobb ..... de HATER han for det han har gjort mot meg. Men uansett utfall av dette så vet jeg at JEG overlever og jeg kommer til å gå gjennom ILD for at de skal få et godt forhold til pappaen sin igjen som er uendelig glad i dem ❤️ Må også takke for dine kloke ord underveis her - du er lyspunktet mitt ❤️ Anonymkode: 5cf9c...35e
Moens Skrevet torsdag kl 19:27 #169 Skrevet torsdag kl 19:27 Strigiformes skrev (Akkurat nå): Det har jeg fått med meg. Jeg har da ikke skrevet at hun har glemt barna sine. Har jeg vel? Det var ment som en vennlig påminnelse. Ingenting annet. Jeg får nesten inntrykk av at du er ts jeg.... Ok. Nei, jeg er ikke ts, men jeg kjenner meg ekstremt godt igjen i det hun beskriver her. Hvis du leser gjennom hele tråden, ser du at både hun og jeg har delt våre egne erfaringer. Det ville vært ganske meningsløst om ts skulle sitte og svare seg selv i en såpass sårbar situasjon. Utifra det ts har fått til svar her har jeg faktisk et genuint ønske om å ta henne i forsvar, fordi jeg vet hvor vondt dette gjør. Noen kommer seg raskere etter utroskap, andre gjør ikke det. Noen av kommentarene hun har fått, opplever jeg som unødvendig harde eller rett og slett uvitende – og det fortjener hun rett og slett ikke når hun er så langt nede. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:35 #170 Skrevet torsdag kl 19:35 De som mener hun må legge hovedansvaret på mannen er hverken troll, mener elskerinnen har fantastisk moral eller mener at ts er skyld i dette. Etter at ts omtrent kun la skylden på elskerinnen og kalte henne hore i annenhver post ( samtidig som ikke mannen i en eneste post ble kalt hotebukk av henne) begynte man å svare. Ts har igjen og igjen lagt hovedansvaret på en som ikke har det. Og sterke følelser eller ei er vel greit å få input på hvordan man tenker? Hun kan overhodet ikke ha ventet 100% enighet i at elskerinnen må lynsjes mens mannen ikke. Dette er fremdeles mannen sin skyld mest. Elskerinnen og mannen har begge dårlig moral , men mannen har i tillegg løyet ( og ville fortsatt med det) og gjort noe som for noen er utilgivelig. Personlig hadde jeg forlatt han i det jeg fant det , barn eller ei. Anonymkode: 9d129...4e6 12 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:35 #171 Skrevet torsdag kl 19:35 Moens skrev (6 minutter siden): Ok. Nei, jeg er ikke ts, men jeg kjenner meg ekstremt godt igjen i det hun beskriver her. Hvis du leser gjennom hele tråden, ser du at både hun og jeg har delt våre egne erfaringer. Det ville vært ganske meningsløst om ts skulle sitte og svare seg selv i en såpass sårbar situasjon. Utifra det ts har fått til svar her har jeg faktisk et genuint ønske om å ta henne i forsvar, fordi jeg vet hvor vondt dette gjør. Noen kommer seg raskere etter utroskap, andre gjør ikke det. Noen av kommentarene hun har fått, opplever jeg som unødvendig harde eller rett og slett uvitende – og det fortjener hun rett og slett ikke når hun er så langt nede. Hun er DEFINITIVT ikke TS - det er meg - men jeg har lagt merke til "Moens" svar til meg her ❤️ De setter jeg umåtelig stor stor pris på - det er svar fra noen som vet hvordan jeg har det ❤️ tusen tusen takk "Moens" Anonymkode: 5cf9c...35e 1
Moens Skrevet torsdag kl 19:35 #172 Skrevet torsdag kl 19:35 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): det er mye min jobb også - å vise dem at selv om jeg og pappa ikke har det bra så endrer det ikke hans kjærlighet til dem - men ja, nå så er det aller mest min jobb ..... de HATER han for det han har gjort mot meg. Men uansett utfall av dette så vet jeg at JEG overlever og jeg kommer til å gå gjennom ILD for at de skal få et godt forhold til pappaen sin igjen som er uendelig glad i dem ❤️ Må også takke for dine kloke ord underveis her - du er lyspunktet mitt ❤️ Anonymkode: 5cf9c...35e Det du skriver her treffer meg. Du viser en enorm styrke og kjærlighet som mamma og som menneske. Det står stor respekt av at du setter barna først, selv midt i alt du selv går gjennom. Og det kommer de til å merke. Tusen takk for de fine ordene dine. De betyr mye❤️ Jeg heier på deg! 1 2
Strigiformes Skrevet torsdag kl 19:48 #173 Skrevet torsdag kl 19:48 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun er DEFINITIVT ikke TS - det er meg - men jeg har lagt merke til "Moens" svar til meg her ❤️ De setter jeg umåtelig stor stor pris på - det er svar fra noen som vet hvordan jeg har det ❤️ tusen tusen takk "Moens" Anonymkode: 5cf9c...35e Det er ingen tvil om at du har det tøft. Det forstår jeg veldig godt. Jeg har stor tro på at du klarer å komme deg gjennom dette. Sender deg mange varme tanker, og ønsker deg all hell og lykke framover ❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:55 #174 Skrevet torsdag kl 19:55 Strigiformes skrev (6 minutter siden): Det er ingen tvil om at du har det tøft. Det forstår jeg veldig godt. Jeg har stor tro på at du klarer å komme deg gjennom dette. Sender deg mange varme tanker, og ønsker deg all hell og lykke framover ❤️ TS her : tusen takk ❤️❤️ Anonymkode: 5cf9c...35e
KaffekoppQueen Skrevet torsdag kl 20:06 #175 Skrevet torsdag kl 20:06 (endret) Jeg har stått i utroskap. Kjenner igjen en del av følelsene og tankene dine. Jeg hadde aldri hat til hun andre, men jeg googlet og googlet hun. Studerte og undret. Kan den dag i dag tenke på hun og grøsse. Men aldri hatet eller vært sint. Hun visste om meg og barna, men jeg klarer ikke hate. Hun står fritt selvom. Derimot blir jeg uvel og kvalm hver gang jeg nå vet hvor og når han løy til meg. Jeg visste det egentlig da og, spurte også, men klart han løy… Han fortalte om utroskapen selv etter hvert/da det var over. Tror de holdt på +/- 6 mnd. Har derimot - igjen - aldri hatet hun. Jeg blir kvalm ja, men det er mer basert på hva som har skjedd og lurt jeg føler meg opp i alt, og at de har vært sammen samme dag som han er i senga med meg osv. Så jeg forstår mye av dine følelser, men ærlig vil jeg si som mange andre her, du retter sinne og fokus feil vei. Hun som singel, med eller uten barn, står fritt til å gjøre det hun vil. Hun kan jo ha blitt fortalt dere har åpent forhold, gått fra deg osv? Mye som kan ha skjedd før hun evn fikk følelser for han og dermed vanskelig for hun og avslutte det og. Man er seg selv nærmest.. Han derimot har alltid visst deres status. At han lurer deg. Lurer barna. Setter en verdi som er ødelagt for alltid for jentene deres. Min far var utro, vi visste det. Det var fulgt meg i hele mitt voksne liv med å aldri stole helt på noen. Tror også derfor utroskapen jeg opplevde selv gikk bedre enn forventet. Jeg var dønn rolig og «klikket ikke», for man har på en måte (satt på spissen) ventet på det for «alle» er utro og den tryggeste i livet ditt var det og (pappaen din). Lykke til videre, men jeg tror du får de bedre om du klarer å kanalisere en del av dine følelser fremover. Hva sier mannen din til sitt forsvar? Ovenfor jentene dine, og deg? Hva skjer videre med dere om dagen? Som noen nevnte, han fortalte og avsluttet jo ikke selv, men ble fersket… Endret torsdag kl 20:07 av KaffekoppQueen 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:14 #176 Skrevet torsdag kl 20:14 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her - jeg bare gråter og gråter og er så lei meg for situasjonen mannen i mitt liv og hans elskerinne har satt meg i. Jeg får bare ta innover med at jeg er et nedrig kvinnemenneske selv og sikker at en eller karma grunn fortjener dette....og alle dere elskerinner der ute: fortsett med det dere gjør, det er tydelig at det i deres øyne er fullstendig ok og KUN mennene sin skyld... Anonymkode: 5cf9c...35e Slutt opp med denne passiv aggresjonen. Du er ikke nedrig eller patetisk. Men å kalle folk hore og stygg er nedrig. Ingen fortjener at mannen er utro mot deg. Kjenn på følelsene dine og vit at han har gjort dette. Og vær god mot deg selv, heller enn å rakke ned på både ditt og andres UTSEENDE. Anonymkode: b3156...4b9 4 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:18 #177 Skrevet torsdag kl 20:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøv så godt du kan å se forbi de. Det er troll. De hadde reagert akkurat som du om de var i den situasjonen du var i. Jeg har opplevd utroskap selv, dog ikke i den grad du har. Vi var sammen i 11 år. Han hadde ett tilfeldig one night stand. Det var helt grusomt. Vi jobbet med forholdet i noen år etterpå men noe var ødelagt. Det tok 2 år før jeg klarte å akseptere at det hadde skjedd. 3 år før tilliten var tilbake. Og på omtrent dagen det 5 året tok jeg ungene å dro. Rett og slett fordi forholdet og familien ble ødelagt den dagen, selv om vi prøvde alt for å reparere det. Han gjorde alt riktig i tiden etterpå, men det var ikke nok. Det du må tenke på nå er at dette kommer til å gjøre rivende vondt lenge. Etterhvert vil den følelsen bli en dump følelse. Så vil det forsvinne en stund og komme tilbake noen ganger. Før den forsvinner helt. Den vonde følelsen du har vil gå over. Men forholdet deres vil ikke bli det samme igjen. Om det blir bedre eller værre vil tiden vise. Det er uansett ikke opp til deg å fikse det. Det er hans jobb. Du er helt uten skyld her. Anonymkode: 0f1ac...c5e En er ikke troll selv om en påpeker at passiv aggresjon, og kvinnefiendtlighet ikke er hensiktsmessig. Og at TS gjør bedre i å ivareta seg selv. Jeg ble også bedratt, jeg så likevel ingen grunn til å bruke min energi på å snakke ned den andres kvinnens utseende, eller mitt. Men heller være med hva jeg føler. TS sitt fokus på de hun mener gir dårlige tips, og passiv aggressive "takk" til ting hun åpenbart ikke er glad for kan handle om situasjonen, det kan også handle om en uhensiktsmessig måte å møte eget lov, der andre blir ansvarliggjort for hennes følelser. Anonymkode: b3156...4b9 3 1
Strigiformes Skrevet torsdag kl 20:20 #178 Skrevet torsdag kl 20:20 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En er ikke troll selv om en påpeker at passiv aggresjon, og kvinnefiendtlighet ikke er hensiktsmessig. Og at TS gjør bedre i å ivareta seg selv. Jeg ble også bedratt, jeg så likevel ingen grunn til å bruke min energi på å snakke ned den andres kvinnens utseende, eller mitt. Men heller være med hva jeg føler. TS sitt fokus på de hun mener gir dårlige tips, og passiv aggressive "takk" til ting hun åpenbart ikke er glad for kan handle om situasjonen, det kan også handle om en uhensiktsmessig måte å møte eget lov, der andre blir ansvarliggjort for hennes følelser. Anonymkode: b3156...4b9 Jeg har også blitt bedratt. Ga elskerinnen en klem jeg. Syntes bare synd på henne egentlig...Så henne aldri igjen... 1 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:20 #179 Skrevet torsdag kl 20:20 Moens skrev (1 time siden): Nei, ingen har sagt at den andre kvinnen ikke har gjort noe galt … eller jo, faktisk. Noen mener visst det også. Og det mest urovekkende er hvor mange som ikke ser – eller nekter å anerkjenne – at den ydmykelsen og smerten man sitter igjen med etter utroskap, ikke bare er partnerens skyld. Den andre kvinnen bærer også ansvar. For som det så fint heter: It takes two to tango – og da er det også to man har all grunn til å være sint på. Ikke det at elskerinnen skal fikse noe eller legge plaster på såret, men hun var like aktiv som mannen. Å si at det "ikke hjelper" å være sint på den andre kvinnen er en teoretisk betraktning uten kontakt med virkeligheten. Nei, det forandrer kanskje ikke situasjonen eller ekteskapet. Men vi mennesker føler likevel sinne, sorg og hat når vi blir dypt såret ...også når det ikke "hjelper". At TS hater den andre kvinnen for å ha tråkket inn i deres forhold er ikke kvinnefiendtlig – tvert imot. Det handler om respekt for seg selv og for andres grenser. Og til slutt: Å føle smerte etter å ha blitt sviktet handler ikke om usikkerhet. Det handler om å ha blitt revet i stykker. Feilen ligger hos dem som tråkket over. Begge to. Følgene av utroskap er usikkerhet og selvforakt.. for å nevne noe At hun hater henne er ikke kvinnefiendtlig. Men å snakke ned hennes og eget utseende, og kalle en annen kvinne for hore mens egen mann går klar, er kvinnefiendtlig. Å fokusere på at mannen var utro, men at elskerinnen ikke var mye pen er et skadelig fokus, for kvinner generelt som om objektifiseringen her er det viktige, og ikke minst for TS selv. Som at det er utseendet som er det avgjørende for at mannen var utro. Anonymkode: b3156...4b9 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:22 #180 Skrevet torsdag kl 20:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg går gjennom ILD og TORTUR om jeg vet at barna ender opp med et godt forhold til pappaen sin i etterkant!!! Jeg står mer enn gjerne alene igjen til slutt - Jeg kommer faktisk i siste rekke her - og det er kanskje der mye av mitt sinne mot elskerinnen er rettet - hva hun har gjort mot døtrene våre og deres forhold til pappaen sin.... hun er tross alt mor til 3 selv.... TS Anonymkode: 5cf9c...35e Men herregud da menneske, få deg en time med psykolog, denne martyrrollen skader barna dine 100% sikkert. I alle fall siden de er jenter selv. Å drive å sette seg selv sist, gi deg. Anonymkode: b3156...4b9 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå