Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

så jeg er kvinnefientlig fordi jeg ser ned på kvinner som bevisst går etter gifte menn? OK - så er jeg det da...

og takk for kommentaren rundt karma - den skal jeg ta med meg i mitt patetiske liv

Anonymkode: 5cf9c...35e

Igjen; har du noe som helst bevis på at denne dama bevisst har gått etter mannen din? De færreste damer legger seg etter gifte menn, det fører stort sett til hjertesorg. 

Anonymkode: 192ec...b52

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du står i noe helt ekstremt akkurat nå, dette er et svik på flere nivåer. Ikke bare fordi han har gått bak ryggen din, men fordi han har tatt noe dere har bygd over 20 år og kastet det i armene på ei annen. Det er klart det gjør vondt. Det handler ikke om å "bare gå"; men om at du skal få stå oppreist i det her  og finne tilbake til verdien din, som på ingen måte er redusert fordi han har dummet seg ut. :klem:

Du er ikke "mindre" fordi du er 175 og veier 80 kilo. Du er en voksen kvinne med livserfaring, styrke og integritet. Du bærer et hjem, et liv og en familie ;og han valgte å sette alt det på spill for noen søte meldinger og en egoløft.

Det sier mye mer om ham enn om deg. Sammenligningen med henne? Den er naturlig, men du taper ikke den sammenligningen ; selv om du føler det akkurat nå. Du har klasse, hun har dårlig dømmekraft. Punktum. (Hold på den tanken, og ikke legg energi i å snakke kroppen hennes opp eller ned..)

Og ja, det er vondt å føle at hun bare "slapp seg til" og ikke brydde seg om hvem som sto i andre enden. Men du må ikke bruke energien din på henne. Hun er ikke verdt det.

Uansett hvor sinna og skuffet du er, så er det å involvere seg i hennes liv, eller at han skal sende henne meldinger på dine vegne, en blindgate. Det drar deg bare dypere inn i dramaet. La henne være. Hun får ta regninga for sine valg en dag ; "Ikke ditt sirkus, ikke din ape, eller hva det nå var... "

En ting som er verdt å vite, er at mange kvinner blir – i snitt – sju år fra de første gangene de vurderer å gå, til de faktisk gjør det. De blir fordi de håper. Fordi de tviler. Fordi de ikke har noe klart å gå til. Til sammenligning går menn først når de har noen å overlappe med. Så det er helt greit at du ikke har bestemt deg enda ; men du må etter hvert finne ut hva du faktisk vil, og hva du aldri vil godta igjen. Det skylder du deg selv.

Nå handler dette om deg. Om hva du trenger for å komme deg videre, uansett om det til slutt blir med eller uten ham.

Krev terapi, handling, men viktigst: Ta tilbake deg selv.

Du trenger ikke be om unnskyldning for følelser, sjalusi eller  kaoset. Det er en naturlig respons på det som har skjedd.

Bare ikke la dette bli en fortelling om hva du mangler, men la det bli en prosess der du finner tilbake til hva du faktisk er verdt. For det er mye.

Du trenger ikke bestemme alt nå. Men vær forsiktig med å skyve grensene dine lenger og lenger bare fordi du er redd for å stå alene. Du er ikke alene. Og du er sterkere enn du kjenner akkurat nå.

En dag vil jentene dine se at du reiste deg i stedet for å bli knekt. Den dagen kommer ❤️❤️❤️

Endret av Tradegy
  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Tradegy skrev (1 minutt siden):

Du står i noe helt ekstremt akkurat nå, dette er et svik på flere nivåer. Ikke bare fordi han har gått bak ryggen din, men fordi han har tatt noe dere har bygd over 20 år og kastet det i armene på ei annen. Det er klart det gjør vondt. Det handler ikke om å "bare gå", men om at du skal få stå oppreist i det her – og finne tilbake til verdien din, som på ingen måte er redusert fordi han har dummet seg ut. :klem:

Du er ikke "mindre" fordi du er 175 og veier 80 kilo. Du er en voksen kvinne med livserfaring, styrke og integritet. Du bærer et hjem, et liv og en familie – og han valgte å sette alt det på spill for noen søte meldinger og en egoløft.

Det sier mye mer om ham enn om deg. Sammenligningen med henne? Den er naturlig, men du taper ikke den sammenligningen ; selv om du føler det akkurat nå. Du har klasse, hun har dårlig dømmekraft. Punktum. (Hold på den tanken, og ikke legg energi i å snakke kroppen hennes opp eller ned..)

Og ja, det er vondt å føle at hun bare "slapp seg til" og ikke brydde seg om hvem som sto i andre enden. Men du må ikke bruke energien din på henne. Hun er ikke verdt det. Uansett hvor sinna og skuffet du er, så er det å involvere seg i hennes liv, eller at han skal sende henne meldinger på dine vegne, en blindgate. Det drar deg bare dypere inn i dramaet. La henne være. Hun får ta regninga for sine valg en dag – det er ikke din oppgave.

En ting som er verdt å vite, er at mange kvinner blir – i snitt – sju år fra de første gangene de vurderer å gå, til de faktisk gjør det. De blir fordi de håper. Fordi de tviler. Fordi de ikke har noe klart å gå til. Til sammenligning går menn først når de har noen å overlappe med. Så det er helt greit at du ikke har bestemt deg enda – men du må etter hvert finne ut hva du faktisk vil, og hva du aldri vil godta igjen. Det skylder du deg selv.

Nå handler dette om deg. Om hva du trenger for å komme deg videre, uansett om det til slutt blir med eller uten ham.

Krev terapi, handling, men viktigst: Ta tilbake deg selv.

Du trenger ikke be om unnskyldning for følelsene dine, for sjalusien eller for kaoset. Det er en naturlig respons på det som har skjedd. Men ikke la dette bli en fortelling om hva du mangler – la det bli en prosess der du finner tilbake til hva du faktisk er verdt. For det er mye.

Du trenger ikke bestemme alt nå. Men vær forsiktig med å skyve grensene dine lenger og lenger bare fordi du er redd for å stå alene. Du er ikke alene. Og du er sterkere enn du kjenner akkurat nå.

En dag vil jentene dine se at du reiste deg i stedet for å bli knekt. Den dagen kommer ❤️❤️❤️

tusen tusen takk for at du tok deg tid til å skrive dette til meg ❤️❤️❤️ 

TS

Skrevet

Du er nå i sjokk, fortvilelse og raseri.

Du er ikke rasjonell akkurat nå og det er helt ok og normal reaksjon.

Skrik, brøl. Knus noe.

Og så puster du.

Du er en sterk og uavhengig kvinne. Og du fortjener en mann som elsker deg og respekterer deg.

Han er ikke lei seg. Kun for at han ble tatt på fersken.

Er det mannen du vil tilbringe resten av livet med? En som løy deg faglig opp i ansiktet? En som knukket en annen dame bak ryggen din og kom hjem og kysset deg hei etterpå?

For min del er utroskap utilgivelig. Det er så stort tillitsbrudd og jeg vet at jeg aldri ville kunne gått videre. Det ville ikke vært rettferdig ovenfor noen av oss da jeg vet jeg ikke ville stilt på han igjen.

Anonymkode: 66f1b...cd2

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er nå i sjokk, fortvilelse og raseri.

Du er ikke rasjonell akkurat nå og det er helt ok og normal reaksjon.

Skrik, brøl. Knus noe.

Og så puster du.

Du er en sterk og uavhengig kvinne. Og du fortjener en mann som elsker deg og respekterer deg.

Han er ikke lei seg. Kun for at han ble tatt på fersken.

Er det mannen du vil tilbringe resten av livet med? En som løy deg faglig opp i ansiktet? En som knukket en annen dame bak ryggen din og kom hjem og kysset deg hei etterpå?

For min del er utroskap utilgivelig. Det er så stort tillitsbrudd og jeg vet at jeg aldri ville kunne gått videre. Det ville ikke vært rettferdig ovenfor noen av oss da jeg vet jeg ikke ville stilt på han igjen.

Tabulator koste seg litt. 

En som løy deg daglig opp i ansiktet? 

En som knullet en annen dame bak ryggen din og kom hjem og kysset deg hei etterpå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tabulator koste seg litt. 

En som løy deg daglig opp i ansiktet? 

En som knullet en annen dame bak ryggen din og kom hjem og kysset deg hei etterpå?

det er spørsmål jeg ikke kan ta stilling til nå...

Men at jeg MÅ ta stilling til dem er uten tvil.

TS

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han var den opptatte. Hovedskyld er hos han. Hun er singel og kan ha sex med hvem hun vil. 

Anonymkode: 9d129...4e6

Hun er søppel så lenge hun vet han var i ett forhold.  Det er noe alvorlig galt med empati og moral om man gjør sånn med vilje,  uansett hvor singel man er.

Anonymkode: 0f1ac...c5e

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Igjen; har du noe som helst bevis på at denne dama bevisst har gått etter mannen din? De færreste damer legger seg etter gifte menn, det fører stort sett til hjertesorg. 

De jobber sammen. Les tråden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

De jobber sammen. Les tråden.

Det at de jobber sammen er ikke synonymt med at denne kvinnen har gått inn for å forføre denne gifte mannen. Det kan like så gjerne være helt motsatt.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det at de jobber sammen er ikke synonymt med at denne kvinnen har gått inn for å forføre denne gifte mannen. Det kan like så gjerne være helt motsatt.

Man blir ikke forført. Vi lever i 2025, ikke 1675. Folk vet hva de gjør. 

Anonymkode: 21f31...e9c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Joda man kan bli forført eller forsøkt forført i 2025. Blir det relativt ofte , også av gifte/ samboende menn.   Jeg driver ikke med ff ting , og delet hverken menn eller peniser med andre damer så opptatte menn takker jeg nei til. Men at det finnes for mange opptatte menn der ute som søker spenning utenfor forholdet ? Helt klart.  Hvis hun er forelsket takket hun selvfølgelig ja til din mann sine forføreriske trekk.  Og som andre skriver, at de jobbet sammen og hun vet om deg betyr nada, fremdeles kan initiativet og maset om sex komme fra han , og helt ærlig pga hvor løgnaktig han også ønsket å fortsette å være så tenker jeg dette var på hans initiativ. 

Anonymkode: 9d129...4e6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

så jeg er kvinnefientlig fordi jeg ser ned på kvinner som bevisst går etter gifte menn? OK - så er jeg det da...

og takk for kommentaren rundt karma - den skal jeg ta med meg i mitt patetiske liv

Nei, du er kvinnefiendtlig, fordi en kvinne har såret deg dypt og det du fokuserer på er å kalle henne stygg og hore, og også ser din egen verdi ut fra dine kilo. Det er mer enn nok å fokusere på følelsene dine, og det moralske forfallet til både din mann og denne kvinnen. Kommentarer om utseende er nedrig. 

Ingen har patetiske liv. Men når en sender ut hatefulle nedrige tanker så kommer det tilbake til deg. Slutt opp med dette passiv-aggressive dritet. Du skaper din egen lidelse! 

Anonymkode: b3156...4b9

• Liker 8
Skrevet

Du er skuffet, sint, sur, såret og gud vet hva. Eneste man ser er at du bør ikke skrive rundt på nett for du er surmaga og får lite godt ut av å rote rundt i dette slik du er mentalt nå. 

Jeg har opplevd utroskap av min mann. Vi jobber oss gjennom det i 2-3 år, men selve utroskapet «driter jeg i», men tilliten er verre. 
Jeg har også - i etter tid - vært den andre kvinnen. Så sitt ikke der å være hoven nå. Du vet ikke hvordan livet blir, plutselig står du på andre siden du og 🤣

Anonymkode: 207c6...bcb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er skuffet, sint, sur, såret og gud vet hva. Eneste man ser er at du bør ikke skrive rundt på nett for du er surmaga og får lite godt ut av å rote rundt i dette slik du er mentalt nå. 

Jeg har opplevd utroskap av min mann. Vi jobber oss gjennom det i 2-3 år, men selve utroskapet «driter jeg i», men tilliten er verre. 
Jeg har også - i etter tid - vært den andre kvinnen. Så sitt ikke der å være hoven nå. Du vet ikke hvordan livet blir, plutselig står du på andre siden du og 🤣

For å presisere. Vi jobber gjennom det, men gikk hvert til vårt pga tilliten - ikke utroskapen

Skrevet

Ryddet for brukerangrep.

Chantielle mod.

Skrevet

TS her - jeg bare gråter og gråter og er så lei meg for situasjonen mannen i mitt liv og hans elskerinne har satt meg i.  Jeg får bare ta innover med at jeg er et nedrig kvinnemenneske selv og sikker at en eller karma grunn fortjener dette....og alle dere elskerinner der ute: fortsett med det dere gjør, det er tydelig at det i deres øyne er fullstendig ok og KUN mennene sin skyld...

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

TS her igjen - ALDRI hadde jeg trodd at et kvinneforum skulle få meg til å føle slik jeg gjør nå på toppen av alt. Jeg hadde håpet på gode råd, støtte osv. Og DET har jeg fått fra noen fantastiske her inne ❤️ Det triste er at de andre overskygger de gode ❤️ og det er dem som sitter igjen i mitt hode. og jeg er bare trist

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du sier du har døtre, så for deres del, ta en kikk på hvor kvinnefiendtlig du er i dette innlegget. Det er lett å legge skylden på denne kvinnen, i stedet for din mann, men det er kvinnefiendtlig å kalle en kvinne som ødelegger samlivet ditt for hore. Hun er ikke noe mer hore enn mannen din er horebukk, og det er ingen av dem. De har en affære med følelser for hverandre, og det er forferdelig vondt, men du synker dypt med å bli en kvinne som snakker stygt om alt ved denne kvinnen. 

Videre virker du innmari usikker på deg selv. 80kg er ikke mye, du er sikker fin og flott, men lar deg forfalle i hodet med slike ekle tanker om andres utseende. Jobb med deg selv, ta noen timer hos psykolog du også. Og innse at det er MANNEN din som har sviktet deg, ikke denne kvinnen. 

(Jeg sier ikke du skal være blid overfor henne, men sinnet ditt er rettet feil plass.) 

Anonymkode: b3156...4b9

Å påpeke at en annen kvinne aktivt har vært med på å bryte ned et forhold og skape kaos i en familie, er ikke kvinnefiendtlig – det er virkelighetsorientert. Det er faktisk fullt mulig å holde to tanker i hodet samtidig: Ja, mannen til ts sviktet henne fullstendig, og ja, den damen visste akkurat hva hun gjorde – og gjorde det likevel. Det ene utelukker ikke det andre. Hun er ikke uskyldig fordi hun også er en kvinne, singel eller ikke.

Du viser lite forståelse for hvordan utroskap faktisk kan rive opp et menneske innvendig.

Jeg mener sinnet til ts ikke feilplassert. Det er akkurat der det skal være. På mannen og på elskerinnen. Helt forståelig.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Moens skrev (3 minutter siden):

Å påpeke at en annen kvinne aktivt har vært med på å bryte ned et forhold og skape kaos i en familie, er ikke kvinnefiendtlig – det er virkelighetsorientert. Det er faktisk fullt mulig å holde to tanker i hodet samtidig: Ja, mannen til ts sviktet henne fullstendig, og ja, den damen visste akkurat hva hun gjorde – og gjorde det likevel. Det ene utelukker ikke det andre. Hun er ikke uskyldig fordi hun også er en kvinne, singel eller ikke.

Du viser lite forståelse for hvordan utroskap faktisk kan rive opp et menneske innvendig.

Jeg mener sinnet til ts ikke feilplassert. Det er akkurat der det skal være. På mannen og på elskerinnen. Helt forståelig.

Tror ikke det er noen som har påstått at hun er uskyldig. Bare ser ikke noe poeng i det siden det er mannen hun må forholde seg til...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

TS her igjen - ALDRI hadde jeg trodd at et kvinneforum skulle få meg til å føle slik jeg gjør nå på toppen av alt. Jeg hadde håpet på gode råd, støtte osv. Og DET har jeg fått fra noen fantastiske her inne ❤️ Det triste er at de andre overskygger de gode ❤️ og det er dem som sitter igjen i mitt hode. og jeg er bare trist

Prøv så godt du kan å se forbi de. Det er troll. De hadde reagert akkurat som du om de var i den situasjonen du var i.

Jeg har opplevd utroskap selv, dog ikke i den grad du har. Vi var sammen i 11 år. Han hadde ett tilfeldig one night stand. Det var helt grusomt. 

Vi jobbet med forholdet i noen år etterpå men noe var ødelagt. Det tok 2 år før jeg klarte å akseptere at det hadde skjedd. 3 år før tilliten var tilbake. Og på omtrent dagen det 5 året tok jeg ungene å dro. Rett og slett fordi forholdet og familien ble ødelagt den dagen, selv om vi prøvde alt for å reparere det. Han gjorde alt riktig i tiden etterpå, men det var ikke nok.

Det du må tenke på nå er at dette kommer til å gjøre rivende vondt lenge. Etterhvert vil den følelsen bli en dump følelse. Så vil det forsvinne en stund og komme tilbake noen ganger. Før den forsvinner helt. Den vonde følelsen du har vil gå over. Men forholdet deres vil ikke bli det samme igjen. Om det blir bedre eller værre vil tiden vise. Det er uansett ikke opp til deg å fikse det. Det er hans jobb.

Du er helt uten skyld her.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...