Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er sint, det er forståelig. Hun andre dama var sikkert blitt forelsket, og trodde på alt han sa om deg og deres forhold. 

Parterapi er lurt, for å se om dere kan gjenopprette tilliten mellom dere. Psykolog kan først og fremst være et bra tilbud til deg. Litt usikker på hvorfor du krever at han går til psykolog, det kommer egentlig ikke frem i innlegget ditt. Men om han har hatt det vondt og vanskelig over tid, så er det selvsagt lurt det og.

Anonymkode: 53c65...369

Ja, jeg mener ts nevnte tidligere at han har slitt litt uten å ta tak i det.

Å gå inn i et forhold med en opptatt mann og samtidig late som man er helt uskyldig fordi han «sa de ikke hadde det bra» – det er selvbedrag. Hun trengte ikke vite alt om deres forhold for å skjønne at dette var galt. Det holder i massevis å vite at det finnes en annen som blir tråkket på.

Forelskelse fritar deg ikke for moral.

Det virker som at mennesker som har det bra med seg selv ofte har en høyere terskel for å være utro. Det er selvfølgelig ingen unnskyldning – men det er likevel noe ynkelig over hele prosessen. De som er utro, finner gjerne måter å rettferdiggjøre det for seg selv underveis. Det blir en slags selvbedrag, hvor de overbeviser seg om at de fortjener det, eller at forholdet deres «uansett var dødt». Det er feigt, og det er egoistisk – men også ganske typisk.

Tenker det er lurt at mannen til ts finner noen å prate med for å nøste opp i ting uansett utfall. 

• Liker 3
Gjest Linneah2013
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

TS her: det er definitivt mer enn bare 1 ligg for å si det sånn..... Jeg har fått vite mye men om det er alle kortene som er på bordet - aner jeg ikke. Han vet at det er et absolutt KRAV at han går til psykolog (noe han burde gjort for lenge siden) og parterapi - men ingenting er skrevet i stein og hvor dette ender vet jeg ikke enda.

Anonymkode: 5cf9c...35e

Jeg håper du får alle svar du trenger, det er en forferdelig situasjon du står i. Og du har faktisk lov til å legge skyld på elskerinna også. Bruk tiden du trenger til å finne ut hva du kan leve med og ikke, det er kun du som kan vite om det er rett for deg å fortsette med mannen eller avslutte forholdet. Ønsker deg masse lykke til, håper du kommer styrket ut av dette, med eller uten han.

Skrevet

Ryddet for gjengivelse av tekst fra ekstern side, brukerangrep, samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er egentlig enig med deg i denne. Hun tok noe fra deg og familien. Vil gå så langt å si at hun stjal. Og det er lov å bli forbanna på de som stjeler av deg.

Om du skjeller henne ut, vil hun derimot bare få en enda bedre grunn til å tenke lave tanker om deg og synes du er patetisk. Så jeg ville tatt hevnen enda lengre så hun får kjenne det på kropp og sjel. Si du nå har sladret om henne til hele omgangskretsen og lagt ut bilder av henne til skrekk og advarsel som det dårlige menneske hun er. Selvsagt har du ikke gjort det og skal ikke gjøre det heller. Da vil du jo henge ut mannen din samtidig og det vil indirekte kunne gå ut over barna dine. Men hun kan godt kjenne det gnage litt innvendig. En stund.

Mannen din er et rævhål. Men det er han du elsker og skal prøve å elske gode og onde dager. Han har bedt om tilgivelse og det er tydeligvis deg han har valgt og vil ha. Han falt for fristelsen og ville ha i pose og sekk. Det er menneskelig, men syns ikke han heller skal slippe billig unna. Men det bør skje strategisk på en annen måte som dere sammen må finne ut av.

Jeg har aldri skjønt meg helt på alle de som forlater partneren de elsker pga utroskap. Særlig ikke om den utro parten legger seg langflat, angrer dypt og ber om tilgivelse. Da vinner jo elskerinnen og hun vinner på å være en mannetyv. 

Anonymkode: 1f15c...ee1

For 5 år siden sto jeg i samme situasjon, med en nyfødt og tilhørende hormoner. 

Jeg har lært til nå at det er ikke selve utroskapen som er problemet. Det er det at de så lett kan bryte din tillit, gå bak ryggen din over tid og samtidig holde fasaden hjemme. Her ble det flere tillitsbrudd, flere runder med å gå bak ryggen med ting og samtidig holde fasaden hjemme.

Så i løpet av mange år med denne mannen har jeg opplevd at han var utro, at han kjøpte kjøretøy som kostet mer enn han sa, at huset nesten ble tvangssolgt m.m 

Så når en person gjør dette over tid en gang, så er grensen kortere for å gjøre det igjen og på flere måter. 

Anonymkode: ae762...e76

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Avgjørelsen er faktisk din alene å ta, det er du som har blitt sviktet på det groveste, jeg skjønner godt du retter "hat" mot elskerinnen i tillegg til mannen. Men jeg skulle ønske du kunne få svar på hva han har sagt til henne, har han sagt at dere er på vei til skilsmisse? At dere ikke lenger har sex, holder sammen bare for barnas skyld? Dette er sånn typiske ting menn sier når de er utro. 

Anonymkode: 1ad99...6e2

Hvordan er dette viktig? Hun visste han var opptatt.  Det er alt som teller.

Noe annet angår ikke ts.

Anonymkode: 0f1ac...c5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

TS her: det er definitivt mer enn bare 1 ligg for å si det sånn..... Jeg har fått vite mye men om det er alle kortene som er på bordet - aner jeg ikke. Han vet at det er et absolutt KRAV at han går til psykolog (noe han burde gjort for lenge siden) og parterapi - men ingenting er skrevet i stein og hvor dette ender vet jeg ikke enda.

Å presse noen til å gå til psykolog betyr ikke bedring. Du vet ikke hva han prater om eller om han faktisk jobber med seg selv. En psykolog gjør ikke jobben for han, for at han skal bli bedre må ønsket komme fra han. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Linneah2013 skrev (8 minutter siden):

Jeg håper du får alle svar du trenger, det er en forferdelig situasjon du står i. Og du har faktisk lov til å legge skyld på elskerinna også. Bruk tiden du trenger til å finne ut hva du kan leve med og ikke, det er kun du som kan vite om det er rett for deg å fortsette med mannen eller avslutte forholdet. Ønsker deg masse lykke til, håper du kommer styrket ut av dette, med eller uten han.

Noen får ekstra god selvtillit av å være elskeren/elskerinnen. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Elskerinnen er ett undermenneske.

Det er rimelig stygt gjort av deg å angripe ts fordi denne mannen og denne h*ren får omtale som fortjent. 

Ingen er undermennesker, og verken du eller jeg vet hva ts ektemann har sagt til kvinnen han innledet et forhold til. 

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor tror du din mening er en fasit egentlig?

Jeg sier ingen steder at jeg sitter på noen fasit. Jeg sier det jeg mener, det er hva man gjør på et diskusjonsforum .  

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Linneah2013
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen får ekstra god selvtillit av å være elskeren/elskerinnen. 

Ja, merkelig nok, jeg tror jeg hadde følt meg litt liten av å være en elskerinne. Men det vil jeg aldri finne ut.

AnonymBruker
Skrevet
Irak skrev (16 timer siden):

For å være helt ærlig så vet jeg ikke hva som er mest patetisk....

At en dame ligger med mannen din, eller at du faktisk vurderer å fortsette samlivet med han når du vet at han har vært utro?

Helt greit at du er misfornøyd med dette. Dette er mannen din sin ene og alene sin skyld! Det er han du bør være eitrende forbanna på. Han har med viten og vilje gamblet bort familielivet.

Og for hva? Et ligg som du skriver. 

Helt enig at om dette skal ha sjans i havet for å kunne reddes så må det terapi til. Selv da tror jeg det kan bli vanskelig.

Man kan lime sammen en knust vase, men den er ikke så sterk som den engang var....

Fatter ikke at du vurderer det engang. 

Hadde det vært meg så hadde jeg sendt han på dør fortere enn svint. Det vet jeg godt.

Hvordan skal du kunne klare å stole på denne mannen igjen? 

Pluss på at denne mannen nå får henne til å føle seg stygg, mindre attraktiv, sint og lei seg. 

Det finnes et bedre liv der ute. 

Anonymkode: e3f90...24f

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper lite å dømme dama, når sinnet burde vært rettet mot mannen. Det kommer antagelig flere damer etter henne, dersom anledningen byr seg. Han ønsker å redde forholdet nå, fordi han er fersket. Men kommer han egentlig til å ønske det på sikt. Jeg tror du bare utsetter det uunngåelige. Akkurat nå er du så sint at du fråder, det er vanskelig å se klart da. Du tviholder på det du har hatt, det er menneskelig. Men en annen sa det så fint her, du kan lime i sammen en vase, men den blir aldri den samme. Det samme vil gjelde ekteskapet ditt. Det vil aldri mer bli det samme. Spørsmålet er om du vil trives med ditt nye liv, når sinnet har lagt seg. 

Anonymkode: 6ac9d...1df

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

jeg HAR sendt henne melding - såklart - i kampens hete - men hun har såklart ikke svart meg..... jeg vet at det ikke er riktig å gjøre og at han nok hadde gått videre til noen andre - men seriøst....finn deg en forbanna singel fyr da - ikke en som er gift.. Samtidig så synes jeg det er for feigt å si at elskerinnen som VET at fyren har en familie har null skyld - det er for enkelt og den kjøper jeg faktisk ikke

Hun er for sleip til å svare men jeg er enig med deg. Hun vet at han er gift men velger likevel å gå inn i et forhold med han og ødelegge et forhold. Hva sier man om sånne kvinner egentlig? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hjelper lite å dømme dama, når sinnet burde vært rettet mot mannen. Det kommer antagelig flere damer etter henne, dersom anledningen byr seg. Han ønsker å redde forholdet nå, fordi han er fersket. Men kommer han egentlig til å ønske det på sikt. Jeg tror du bare utsetter det uunngåelige. Akkurat nå er du så sint at du fråder, det er vanskelig å se klart da. Du tviholder på det du har hatt, det er menneskelig. Men en annen sa det så fint her, du kan lime i sammen en vase, men den blir aldri den samme. Det samme vil gjelde ekteskapet ditt. Det vil aldri mer bli det samme. Spørsmålet er om du vil trives med ditt nye liv, når sinnet har lagt seg. 

Sant og tilliten er brutt. 

AnonymBruker
Skrevet
Moens skrev (23 minutter siden):

Ja, jeg mener ts nevnte tidligere at han har slitt litt uten å ta tak i det.

Å gå inn i et forhold med en opptatt mann og samtidig late som man er helt uskyldig fordi han «sa de ikke hadde det bra» – det er selvbedrag. Hun trengte ikke vite alt om deres forhold for å skjønne at dette var galt. Det holder i massevis å vite at det finnes en annen som blir tråkket på.

Forelskelse fritar deg ikke for moral.

Det virker som at mennesker som har det bra med seg selv ofte har en høyere terskel for å være utro. Det er selvfølgelig ingen unnskyldning – men det er likevel noe ynkelig over hele prosessen. De som er utro, finner gjerne måter å rettferdiggjøre det for seg selv underveis. Det blir en slags selvbedrag, hvor de overbeviser seg om at de fortjener det, eller at forholdet deres «uansett var dødt». Det er feigt, og det er egoistisk – men også ganske typisk.

Tenker det er lurt at mannen til ts finner noen å prate med for å nøste opp i ting uansett utfall. 

Ja, men det er sjeldent lite produktivt å gå til psykolog om man egentlig ikke ser behovet eller ønsker det selv. Derfor stusser jeg på at psykolog til mannen er et krav fra ts; dette må han ønske selv om det faktisk skal være til hjelp. 

Det er vel ingen som påstår at forelskelse fritar en for all moral. Men forelskelse gjør faktisk blind. Jeg har venninner/bekjente som opp igjennom årene har inngått forhold med menn med tydelige røde flagg på ulike måter, nettopp fordi de har vært så forelsket at de enten har oversett det, lagd unnskyldninger over det eller trodd blindt på historien mannen serverer dem. 

Jeg har opplevd at folk er utro uavhengig hvordan de har det eller hvordan forholdet er. Jeg har ikke en forklaring på hvorfor folk er utro, men jeg antar at mange av dem liker å få oppmerksomhet fra andre og kanskje savner den nyforelsket-følelsen, i kombinasjon med andre faktorer. Men jeg er helt enig i at det er feigt og egoistisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (31 minutter siden):

Ingen er undermennesker, og verken du eller jeg vet hva ts ektemann har sagt til kvinnen han innledet et forhold til. 

Jeg sier ingen steder at jeg sitter på noen fasit. Jeg sier det jeg mener, det er hva man gjør på et diskusjonsforum .  

Det spiller ingen rolle hva har sagt. Så lenge hun visste han var opptatt er hun ett undermenneske og han er søppel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det går ann å ha to tanker I huet på en gang vet du. Raseri er ikke kake. Det blir ikke mindre på en om du er sinna på to.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det spiller ingen rolle hva har sagt. Så lenge hun visste han var opptatt er hun ett undermenneske og han er søppel.

Oi, det er visst ikke mange nyanser mellom sort og hvitt i din verden. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1. forstår at du bærer nag til denne kvinnen. Samtidig så har hun egentlig sin fulle rett til å gjøre som hun vil selv om hun vet han er gift. Det er din mann som har gjort noe gale her.

2. Finn ut om din mann faktisk ønsker å fortsette å være i forhold med deg. Sier han at han vil bli? Sjekk opp i hva det innebærer. Mulig han sier det fordi han ikke vil andre skal vite om utroskapen hans (selv om du kan si det til hvem du vil), vil bli i forholdet for å holde fasaden, vil bli pga økonomi osv. Da vil ikke dette bli noe bra forhold uansett og er ingenting å bygge videre på. Med mindre du selv kun ønsker å bevare det på grunn av økonomi og fasade.

3. velger dere begge å bli så må du gå all in for å legge dette bak deg. Du har selvsagt lov til å være preget og utroskapen kan brukes til hva du har behov for av han, hva forholdet trenger, hvordan dere skal være ærlige med hverandre, hva dere aksepterer og ikke i forholdet videre osv.

4. Er det utelukkende det seksuelle og oppmerksomheten som har vært drivkraften i utroskapen så må du også jobbe med å møte han på dette. Du skal ikke gjøre du ikke vil. Men kan manglende interesse for han ha dabbet av siste årene? Opplever han at du ikke er tiltrukket av han? Har han høy sexlyst og du lav? Hvordan kan dette bedres? 
Alternativt åpent forhold, med felles regler, slik han/du kan utforske sin seksualitet hvis dette er viktig for en eller begge. 
Man må faktisk huske på at behov kan endre seg i løpet av livet. Ikke at utroskap er greit. Man kan utforske uten å være utro, men ha åpent forhold, utforske mer sammen, ha felles forståelse og regler for hvordan man tenker slikt kan ordnes i forholdet osv. 

Anonymkode: 735d3...057

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja, men det er sjeldent lite produktivt å gå til psykolog om man egentlig ikke ser behovet eller ønsker det selv. Derfor stusser jeg på at psykolog til mannen er et krav fra ts; dette må han ønske selv om det faktisk skal være til hjelp. 

Det er vel ingen som påstår at forelskelse fritar en for all moral. Men forelskelse gjør faktisk blind. Jeg har venninner/bekjente som opp igjennom årene har inngått forhold med menn med tydelige røde flagg på ulike måter, nettopp fordi de har vært så forelsket at de enten har oversett det, lagd unnskyldninger over det eller trodd blindt på historien mannen serverer dem. 

Jeg har opplevd at folk er utro uavhengig hvordan de har det eller hvordan forholdet er. Jeg har ikke en forklaring på hvorfor folk er utro, men jeg antar at mange av dem liker å få oppmerksomhet fra andre og kanskje savner den nyforelsket-følelsen, i kombinasjon med andre faktorer. Men jeg er helt enig i at det er feigt og egoistisk.

Der er jeg helt enig. Mannen må selv ønske det, enten det gjelder parterapi eller samtaler med psykolog. En form for samtale tror jeg uansett er viktig etter noe sånt. Mange menn har utfordringer med å uttrykke følelser og velger heller å legge det bak seg, mens kvinner ofte har et annet behov for bearbeiding. Jeg håper virkelig mannen til TS lytter til hva hun trenger for å kunne bygge opp tilliten igjen – for det er ingen enkel prosess.

Og ja, det er ingen tvil om at forelskelse kan gjøre en blind.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

1. forstår at du bærer nag til denne kvinnen. Samtidig så har hun egentlig sin fulle rett til å gjøre som hun vil selv om hun vet han er gift. Det er din mann som har gjort noe gale her.

Dette er rett og slett feil. Det er riktig at mannen har ansvar og gjort noe galt. Men ingen er i sin fulle rett til å ligge med folk som er i et annet forhold. Det er noe galt med moralen din. 

Anonymkode: c9ce6...f69

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...