Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger også merke til hvordan alle innleggene handler om sinne rettet mot henne. Hun ødelegger osv. Hva med mannen? Det er han som sitter med ansvaret. Han løy, han valgte å leve et dobbeltliv. Han valgte å bedra deg, han valgte sex og romantikk med en annen, over barna og familien. Det er han du burde kalle hore, for det er ene og alene hans skyld at du og barna er i denne situasjonen. Hadde det ikke vært denne elskerinnen så hadde det vært en annen kvinne, fordi han er sånn som han er! Jeg gjentar, om det ikke var henne ville det vært en annen kvinne. Du skriver at sviket fra din mann er like stort, men det er kun han som har sveket deg her. Ikke hun. Plasser ansvar og skyld der det faktisk hører hjemme.

Tenker også på hva du lærer barna når du setter deg selv sist og prøver å redde forholdet deres til far. Det er han som skal gjøre det. De ser en mamma som ikke respekterer seg selv og som samtidig er i en offerrolle.

Anonymkode: 7f8c3...baf

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her

Tusen takk Moens for at du ser meg og situasjonen min ❤️ Det kjennes litt godt å vite at noen forstår hva jeg mener og ikke minst forstår og faktisk leser det jeg har skrevet - ikke bare med ord men også mellom linjene ❤️❤️ 

Jeg synes forøvrig at så mange her inne synes det er 100% Ok å slenge diverse nedsettende karakteristikker tilbake på meg, ene og alene for at jeg har kalt mennesket som var med på dette for et ord - som jeg ja, kjenner på i all min frustrasjon over situasjonen de har satt meg og mine døtre i.

Ikke 1 sted har jeg skrevet at jeg fritar min mann for noe som helst ansvar i dette... 

Men det er greit, jeg skal ta med meg at jeg er mindre intelligent, nedrig, patetisk og diverse av alle de andre "fine" karakteristikkene på meg som person. Det er godt mulig det ligger mye sannheter i å fortelle meg det, de er iallefall notert og blir tatt til etteretning - og nei, jeg mener ikke å sutre på noe vis.  Man sparker enklest på folk som ligger nede.

Og for de som lurer - profesjonell hjelp til hele familien skal på plass her - 

og NOK EN GANG - jeg har ALDRI lagt skylden ene og alene på elskerinnen - og uansett om jeg hater henne eller ikke så er sviket fra min man like stort..

Og ja, jeg er SVAK som ikke bare pælmer han på hue og rævva ut - men ÅRSAKEN til min svakhet er at jeg ønsker å bidra til å reparere forholdet han har som pappa til sine døtre. Der setter jeg meg selv helt sist på prioriteringslisten.

Og uansett utfall i denne situasjonen - så er ingen avgjørelser tatt hverken den ene eller den andre veien enda. Det kan bare tiden vise. Man slutter ikke å elske et menneske på en dag eller to...selv om jeg tviler på ordene når han bedyrer at han elsker meg og vil bli hos meg. Ord betyr fint lite fra den mannen om dagen 

Og jeg står fortsatt for at når elskerinner med 100% Åpne øyne velger å gå inn i et elskerinneforhold med en gift mann - så mangler det noe vesentlig på det moralske kompasset - det er MIN mening og det er også 100% uavhengig av denne situasjonen jeg og min familie er i nå. Om noen hadde lest mine innlegg så hadde de også fått med seg hva jeg skriver om elskerinner som går inn og som ikke kjenner situasjonen - det er noe annet...

Anonymkode: 5cf9c...35e

Kjøre ts, jeg føler sånn med deg. Men det er ikke ditt ansvar at forholdet mellom døtre og far skal repareres. Er han slik en god far som du beskriver så ordner det forholdet seg selv helt greit. 
jeg lurer på hva mannen din vil nå? Vil han forsøke å fikse forholdet til deg eller vil han ut av forholdet? 

Anonymkode: 7bf0f...f2c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og jeg står fortsatt for at når elskerinner med 100% Åpne øyne velger å gå inn i et elskerinneforhold med en gift mann - så mangler det noe vesentlig på det moralske kompasset - det er MIN mening og det er også 100% uavhengig av denne situasjonen jeg og min familie er i nå. Om noen hadde lest mine innlegg så hadde de også fått med seg hva jeg skriver om elskerinner som går inn og som ikke kjenner situasjonen - det er noe annet...

Du fortsetter maset om den andre kvinnen. 

Det mangler noe enda mer vesentlig på det moralske kompasset til mannen din! Det er han som er gift med deg, ikke kvinnen. Du uttrykker i sterke ord hva du mener om denne andre kvinnen, men mannen din sier du veldig lite om. Du sier at du ikke fratar han ansvar, men fremdeles er det henne du fokuserer veldig på i innleggene dine. 

Og ja, jeg er SVAK som ikke bare pælmer han på hue og rævva ut - men ÅRSAKEN til min svakhet er at jeg ønsker å bidra til å reparere forholdet han har som pappa til sine døtre. Der setter jeg meg selv helt sist på prioriteringslisten.

Hva tenker du om hva du signaliserer til døtrene dine ved å skal gjøre dette? De som til og med tok han på fersken. Du ønsker å bidra, men mannen da. Han har jo bidratt til at du og dere er i denne situasjonen 110%. Jeg kan ikke se noen steder at du stiller noen krav til han. Skal han fortsett å jobbe med elskerinna si? 

Anonymkode: a4cec...316

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøre ts, jeg føler sånn med deg. Men det er ikke ditt ansvar at forholdet mellom døtre og far skal repareres. Er han slik en god far som du beskriver så ordner det forholdet seg selv helt greit. 
jeg lurer på hva mannen din vil nå? Vil han forsøke å fikse forholdet til deg eller vil han ut av forholdet? 

Anonymkode: 7bf0f...f2c

Han ønsker å bli i forholdet men samtidig også få hjelp til seg selv, oss som par og oss som familie - er det han sier iallefall....men handling betyr mer enn ord - og det har han ettertrykkelig fått vite. Ingenting er avgjort fra min side uansett

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du fortsetter maset om den andre kvinnen. 

Det mangler noe enda mer vesentlig på det moralske kompasset til mannen din! Det er han som er gift med deg, ikke kvinnen. Du uttrykker i sterke ord hva du mener om denne andre kvinnen, men mannen din sier du veldig lite om. Du sier at du ikke fratar han ansvar, men fremdeles er det henne du fokuserer veldig på i innleggene dine. 

Hva tenker du om hva du signaliserer til døtrene dine ved å skal gjøre dette? De som til og med tok han på fersken. Du ønsker å bidra, men mannen da. Han har jo bidratt til at du og dere er i denne situasjonen 110%. Jeg kan ikke se noen steder at du stiller noen krav til han. Skal han fortsett å jobbe med elskerinna si? 

Anonymkode: a4cec...316

TS her:

Jeg håper jeg signaliserer til jentene mine at det er lov å forsøke å reparere også - gjøre en innsats - og om det ikke fungerer så kan man ta sin hatt og gå. Jeg ønsker uansett ikke å gå når det stormer som verst. Jeg ønsker ikke å ende opp som min mor - bitter til den dagen hun forlot oss... selv etter at hun ble gift og lykkelig på nytt klarte hun aldri gi slipp på sin egen bitterhet mot min far.

og SELVFØLGELIG må han gjøre absolutt det han MÅ og SKAL gjøre for å forsøke å rette opp i det han har ødelagt i forholdet sitt til dem.

Hva jeg snakker med min mann om direkte ønsker jeg ikke å legge ut informasjon om her - hva avtaler vi har og ikke har osv. 

Skrevet

Mine første tanker da jeg leste dette innlegget var at her burde ikke ts være når hun har et så åpent sår, for her inne blir du lynsjet om du har vonde tanker om mannens elskerinne. 

Og å bli lynsjet er det siste man trenger når man er så langt nede som ts nok er. 

Jeg tror det kun er her inne jeg har hørt at man ikke får lov å legge skylden på, og hate elskerinnen. Ellers ute i det virkelige liv så støtter venninner hverandre i at den andre dama er ei h*ore og at man får lov å hate henne. Men de fleste damene her inne kan du nok ikke søke støtte i ts, for de er ikke dine venninner.

Jeg har selv opplevd utroskap og jeg har selv hatet elskerinnen og kalt henne en hore. Etter noen år følte jeg ikke på hat mot henne lenger og greide å legge skylda der den hørte hjemme. Men man kan egentlig ikke forvente at mennesker i dyp krise skal greie å være helt rasjonelle og ikke føle noe som er naturlig å føle. For jeg vil tro at 90% av damer som har opplevd utroskap følte hat mot den andre kvinnen.

Jeg ser du skriver at døtrene dine hater faren sin pga det han har gjort mot deg. Det kan være lurt å ha i bakhodet at de nok underbevisst også føler at han har gjort dette mot dem siden valgene faren har tatt kan føre til at deres familie blir splittet opp. Det er ikke uvanlig at barn føler på at også de har blitt valgt bort da faren valgte å være utro.

Mitt beste råd til deg ts er å komme deg til psykolog du også. Og snakk med venner og evt familie fremfor å lufte tankene dine her. For det kan gjøre vondt verre, rett og slett ❤️

Du kommer deg gjennom dette, selv om det føles skummelt og umulig ut nå. Men du skal se at dette også passerer❤️ det blir bedre enn dag❤️

Og vit at det du føler er helt naturlig!

Lykke til ts❤️

Anonymkode: 3f859...cef

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

TS her:

Jeg håper jeg signaliserer til jentene mine at det er lov å forsøke å reparere også - gjøre en innsats - og om det ikke fungerer så kan man ta sin hatt og gå. Jeg ønsker uansett ikke å gå når det stormer som verst. Jeg ønsker ikke å ende opp som min mor - bitter til den dagen hun forlot oss... selv etter at hun ble gift og lykkelig på nytt klarte hun aldri gi slipp på sin egen bitterhet mot min far.

og SELVFØLGELIG må han gjøre absolutt det han MÅ og SKAL gjøre for å forsøke å rette opp i det han har ødelagt i forholdet sitt til dem.

Hva jeg snakker med min mann om direkte ønsker jeg ikke å legge ut informasjon om her - hva avtaler vi har og ikke har osv. 

Om hun ikke klarte å gi slipp på bitterheten... Var hun da egentlig lykkelig?...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Mine første tanker da jeg leste dette innlegget var at her burde ikke ts være når hun har et så åpent sår, for her inne blir du lynsjet om du har vonde tanker om mannens elskerinne. 

Og å bli lynsjet er det siste man trenger når man er så langt nede som ts nok er. 

Jeg tror det kun er her inne jeg har hørt at man ikke får lov å legge skylden på, og hate elskerinnen. Ellers ute i det virkelige liv så støtter venninner hverandre i at den andre dama er ei h*ore og at man får lov å hate henne. Men de fleste damene her inne kan du nok ikke søke støtte i ts, for de er ikke dine venninner.

Jeg har selv opplevd utroskap og jeg har selv hatet elskerinnen og kalt henne en hore. Etter noen år følte jeg ikke på hat mot henne lenger og greide å legge skylda der den hørte hjemme. Men man kan egentlig ikke forvente at mennesker i dyp krise skal greie å være helt rasjonelle og ikke føle noe som er naturlig å føle. For jeg vil tro at 90% av damer som har opplevd utroskap følte hat mot den andre kvinnen.

Jeg ser du skriver at døtrene dine hater faren sin pga det han har gjort mot deg. Det kan være lurt å ha i bakhodet at de nok underbevisst også føler at han har gjort dette mot dem siden valgene faren har tatt kan føre til at deres familie blir splittet opp. Det er ikke uvanlig at barn føler på at også de har blitt valgt bort da faren valgte å være utro.

Mitt beste råd til deg ts er å komme deg til psykolog du også. Og snakk med venner og evt familie fremfor å lufte tankene dine her. For det kan gjøre vondt verre, rett og slett ❤️

Du kommer deg gjennom dette, selv om det føles skummelt og umulig ut nå. Men du skal se at dette også passerer❤️ det blir bedre enn dag❤️

Og vit at det du føler er helt naturlig!

Lykke til ts❤️

Anonymkode: 3f859...cef

Man trenger ikke å mene det samme for å gi støtte...

• Liker 4
Skrevet
Irak skrev (På 30.7.2025 den 18.03):

For å være helt ærlig så vet jeg ikke hva som er mest patetisk....

At en dame ligger med mannen din, eller at du faktisk vurderer å fortsette samlivet med han når du vet at han har vært utro?

Helt greit at du er misfornøyd med dette. Dette er mannen din sin ene og alene sin skyld! Det er han du bør være eitrende forbanna på. Han har med viten og vilje gamblet bort familielivet.

Og for hva? Et ligg som du skriver. 

Helt enig at om dette skal ha sjans i havet for å kunne reddes så må det terapi til. Selv da tror jeg det kan bli vanskelig.

Man kan lime sammen en knust vase, men den er ikke så sterk som den engang var....

Fatter ikke at du vurderer det engang. 

Hadde det vært meg så hadde jeg sendt han på dør fortere enn svint. Det vet jeg godt.

Hvordan skal du kunne klare å stole på denne mannen igjen? 

På hvilke erfaringer baserer du svaret ditt?

Skrevet

TS her

Tusen takk Moens for at du ser meg og situasjonen min ❤️ Det kjennes litt godt å vite at noen forstår hva jeg mener og ikke minst forstår og faktisk leser det jeg har skrevet - ikke bare med ord men også mellom linjene ❤️❤️ 

Jeg synes forøvrig at så mange her inne synes det er 100% Ok å slenge diverse nedsettende karakteristikker tilbake på meg, ene og alene for at jeg har kalt mennesket som var med på dette for et ord - som jeg ja, kjenner på i all min frustrasjon over situasjonen de har satt meg og mine døtre i.

Ikke 1 sted har jeg skrevet at jeg fritar min mann for noe som helst ansvar i dette... 

Men det er greit, jeg skal ta med meg at jeg er mindre intelligent, nedrig, patetisk og diverse av alle de andre "fine" karakteristikkene på meg som person. Det er godt mulig det ligger mye sannheter i å fortelle meg det, de er iallefall notert og blir tatt til etteretning - og nei, jeg mener ikke å sutre på noe vis.  Man sparker enklest på folk som ligger nede.

og NOK EN GANG - jeg har ALDRI lagt skylden ene og alene på elskerinnen - og uansett om jeg hater henne eller ikke så er sviket fra min man like stort..

Og uansett utfall i denne situasjonen - så er ingen avgjørelser tatt hverken den ene eller den andre veien enda. Det kan bare tiden vise. Man slutter ikke å elske et menneske på en dag eller to...selv om jeg tviler på ordene når han bedyrer at han elsker meg og vil bli hos meg. Ord betyr fint lite fra den mannen om dagen 

Tusen takk for at du deler så ærlig. Det krever langt mer styrke enn folk aner❤️

Du kan tro jeg har grått meg i søvn, skreket til stemmen forsvant og sett på mitt eget speilbilde med avsky i lang tid etter utroskapen. Det satte seg i kroppen på en måte jeg aldri trodde var mulig. Det tæret på helsen og knuste tilliten min til mennesker. Hvordan skal man egentlig vite hvem som snakker sant? Hvem som har gode intensjoner? Jeg vet det fortsatt ærlig talt ikke og det skremmer meg hvor lett det er å bli lurt...hvor lett noen kan føre deg bak lyset uten at du merker det før det er for sent, liksom. Man føler seg som verden største idiot. (beklager om det også var støtende her)

Men da alt raste gjorde jeg som deg...det viktigste var å prøve å skape noe trygt for barna. Et slags nytt fundament. Vi forsøkte terapi, både sammen og hver for oss. Men uansett hvordan vi snudde og vendte på det, sto jeg alene. Alene med barn, hus, ansvar – og en bunnløs sorg og uro. Vi kom oss aldri helt videre. Men jeg holdt det sammen for barnas skyld. Ja, det kostet meg. Ja, det var selvutslettende. Men når man har barn, er man ikke lenger hovedpersonen i sitt eget liv. Da må man stille seg bak, og det gjør man selv om det gjør vondt.

I dag har vi et fint forhold. Vi har respekt, til og med en form for varme. Men det er fordi jeg tok ansvar. Jeg holdt det sammen. Jeg var støtten, psykologen, og tro det eller ei megleren mellom ham og elskerinnen på et tidspunkt(!). Det høres helt absurd ut. Og det var absurd. Parfymen hennes i pc-vesken hans. Fordi han «savnet henne sånn». At han lå med henne i vår seng, var på lekeland med henne og både hennes og vår barn, at han tok telefonen min for å blokkere hennes mann, så han ikke kunne varsle meg, at han lå i flere dager i strekk og "led" seg igjennom kjærlighetssorgen...altså hadde vi ikke hatt barn, hadde jeg aldri snakket med ham igjen selvfølgelig. Men vi har barn. Og da må man oppføre seg deretter. Så alt jeg gjorde – gjorde jeg for dem. Ikke for ham.

Selv nå, flere år etter, er det dager jeg fortsatt kjenner på trangen til å rope ut alt jeg bærer på. Alt jeg aldri fikk sagt. Men til slutt må man lære seg å leve med det. Ikke for å godta det. Men for å overleve.

Ikke skam deg for å føle det du føler. Etterhvert kommer det til å roe seg og du får faktisk puste igjen❤️

Så for å si det enkelt: Din mann er en dott. Og elskerinnen er en dott. Ingen er på ekte sexarbeidere. Ferdig snakka. Rart at det må presiseres, men her er vi. 

Og én ting til, som du skal ta med deg ut av denne tråden:

Du er ikke svak.

Du er ikke nedrig.

Du er ikke patetisk.

Du står midt i et jordskjelv og prøver å bygge noe trygt for barna dine. Det finnes ikke noe modigere enn det. Ikke la noen ta det fra deg. Lov meg det❤️

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ønsker ditt beste

• Hjerte 1
Skrevet

Han ønsker å bli i forholdet men samtidig også få hjelp til seg selv, oss som par og oss som familie - er det han sier iallefall....men handling betyr mer enn ord - og det har han ettertrykkelig fått vite. Ingenting er avgjort fra min side uansett

Dette er utrolig bra du har forstått. At handling betyr mer enn ord har aldri hatt så stor betydning som nå. Vær streng og så hard du aldri har vært før. Du fortjener bedre enn tomme løfter og en mann som ikke tar ansvar alvorlig. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS her

Ingen har gitt deg de karakteristikkene på deg som person. Jeg har blant annet brukt ordene nedrig og patetisk, og de er om handlingene dine, der du er kvinnefiendltig og kaller denne elskerinnen som har såret deg for stygg og hore og rakker ned på eget utseende. Du fortsetter her inn i offerrollen med passiv aggresjon, og det kommer ikke til å tjene deg. Selv i denne krisen har du valgmuligheter til hvordan takle det. 

Jeg tror ikke det er lurt at du i denne krisen prioriterer å fokusere på dine døtres forhold til far. Ta deg en pause, dra av gårde, ta med døtrene dine om du så må. Ikke lær døtrene dine at mors rolle er utelukkende å være megler mellom far og barn, og en fasilitator som ikke har egne følelser. De lærer mer av hva du gjør enn hva du sier. Og du viser dem at du kan bli sviktet grovt og likevel er alt annet viktigere. Likevel er far snill og flink og blablabla. 

Du virker å sette martyrrollen høyt, og dette er det som gjør at unge jenter og kvinner lærer å finne seg menn som ikke bidrar igjen og igjen. Du er en bedre mor enn martyr. 

Anonymkode: b3156...4b9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her:

Det høres allerede ut som du er bitter, så mye passiv aggresjon du har ut av deg. Det er en veldig fin intensjon å ikke bli bitter, og da er det viktig at du gir deg selv plass til å rase og sørge. Ikke glatte over og forsøke å reparere før du har fått følt. 

Anonymkode: b3156...4b9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2025 den 18.27):

Men hallo, hvilke skade har skjedd egentlig?

Så han hadde en elskerinne som han koste seg med. Og så? Ingen er død.

Han er den samme gode mannen og pappaen som han alltid har vært. Han blir hos deg. 
Hva er galt med å få litt spenning og sex andre steder? Ingen tar skade av det. Det gir jo bare livet litt ny spenning! 

Anonymkode: eb579...86b

Har du egentlig fått med deg hvor såret TS er? Da skjønner du vel at det ikke er "bagatellmessig". Og jeg tror de fleste både kvinner og menn vil reagere med å bli knust om partneren er utro. Det hadde vært noe annet om det hadde vært et åpent forhold, men det er vel kun en minoritet som lever i et fritt forhold.  Så du synes det er greit at kona di( Ja skjønner du er mann på den plumpe meningsytringen)får seg en elsker som hun har god sex med i en periode. Ja slikt frister av og til den beste av oss. Men man velger å være trofast for mannen sin skyld!

Anonymkode: 1cca5...b57

• Liker 1
Skrevet

Fremdeles ikke at hun er såret, bitter, lei seg, knust, skuffet som er en greie. Men at elskerinnen ( som mannen refererer til som kjæresten sin, så da skjønner man at han har godsnakka er enn litt for det forholdet sitt)  får 90% skyld og mannen 10%.  Igjen og igjen er det « hvordam kunne hun?????» men ikke « hvordan kunne han» som er den eneste hun kan egentlig peke finger på.  I dag er hun akkurat som igår på hat på henne, og skal løse det med mannen.  Det er selvsagt helt ok å ville gjøre dette.  Men altså, uavhengig av hvor knust hun er så må skylden rettes må ektemannen( som også tross alt hadde fortsatt dette forholdet hvis han ikke ble avslørt) 

Anonymkode: 9d129...4e6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 14.40):

Igjen; har du noe som helst bevis på at denne dama bevisst har gått etter mannen din? De færreste damer legger seg etter gifte menn, det fører stort sett til hjertesorg. 

Anonymkode: 192ec...b52

Hvilken verden lever du i ?

Både kvinner og menn legger seg etter kvinner og menn om de synes det er interessant. Gift eller ikke betyr ingenting. Det er en grunn til at 90 % av brukerne på Tinder er gift eller i forhold. De gir blanke f. Det er bruk og kast, tøm og røm. Moralen blant folk er gått til helvete. Jeg er totalt imot utroskap uansett type: emosjonell, fysisk og psykisk. Legger noen kvinner seg etter min mann og han gir etter, så får de ha det så godt. Da er vi ferdig. Jeg kommer ikke til å kjempe .Vi er heller ikke gift og blir det aldri heller. Så enkel vei ut om det skulle skje. Bare venter på det. Alle er jo utro sies det ..

Anonymkode: 091ee...0d3

• Liker 1
Skrevet

Det er egentlig ikke så rart at veldig mange som opplever at mannen er utro, legger mye av skylden på elskerinnen. Så jeg synes ikke det er noe rart at TS har havnet der nå i startfasen av det hele. Det er ikke bare at de må fokusere hatet på noen andre enn bare partneren (spesielt hvis de skal forsøke å fortsette samlivet) men det er en annen viktig faktor også. Hvem har vel ikke hørt om den berømte "elskerinnetalen"? Den som utro menn serverer elskerinnen sin, hvor de forteller henne at ekteskapet er dødt, de er bare sammen for barnas skyld, de skal snart skilles men de bare bor sammen inntil videre, kona er ei heks/hurpe/bitch/kontrollerende/gal, han og kona har ikke noe sexliv lenger, og så videre og så videre..

Ja, vi kan være så godt som 100% sikker på at elskerinnen til TS sin mann har fått servert en variant av den "talen" der...men så er det en tale til, nemlig "konetalen" eller hva man skal kalle det. Den utro menn forteller sin kone når de har blitt ferska. Hvor, i motsetning til elskerinnetalen hvor han demoniserer sin kone og fremstiller ekteskapet som dødt, gjør han det motsatte: han fremstiller det overfor sin kone at elskerinnen var den pågående, hun som presset seg på ham, som forførte ham i et av hans "svake øyeblikk", at han var så langt nede fordi atte og ditten datten atte og derfor klarte han ikke holde seg og det bare skjedde, osv. osv. De som innleder langvarige utroskapsforhold med noen vil alltid levere en eller annen variant av elskerinnetalen til elskerinnen, og en eller annen variant av "konetalen" hvis kona fersker ham. Og begge disse "talene" kan være veldig forvirrende og manipulerende. 

Anonymkode: 09adc...d7e

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er egentlig ikke så rart at veldig mange som opplever at mannen er utro, legger mye av skylden på elskerinnen. Så jeg synes ikke det er noe rart at TS har havnet der nå i startfasen av det hele. Det er ikke bare at de må fokusere hatet på noen andre enn bare partneren (spesielt hvis de skal forsøke å fortsette samlivet) men det er en annen viktig faktor også. Hvem har vel ikke hørt om den berømte "elskerinnetalen"? Den som utro menn serverer elskerinnen sin, hvor de forteller henne at ekteskapet er dødt, de er bare sammen for barnas skyld, de skal snart skilles men de bare bor sammen inntil videre, kona er ei heks/hurpe/bitch/kontrollerende/gal, han og kona har ikke noe sexliv lenger, og så videre og så videre..

Ja, vi kan være så godt som 100% sikker på at elskerinnen til TS sin mann har fått servert en variant av den "talen" der...men så er det en tale til, nemlig "konetalen" eller hva man skal kalle det. Den utro menn forteller sin kone når de har blitt ferska. Hvor, i motsetning til elskerinnetalen hvor han demoniserer sin kone og fremstiller ekteskapet som dødt, gjør han det motsatte: han fremstiller det overfor sin kone at elskerinnen var den pågående, hun som presset seg på ham, som forførte ham i et av hans "svake øyeblikk", at han var så langt nede fordi atte og ditten datten atte og derfor klarte han ikke holde seg og det bare skjedde, osv. osv. De som innleder langvarige utroskapsforhold med noen vil alltid levere en eller annen variant av elskerinnetalen til elskerinnen, og en eller annen variant av "konetalen" hvis kona fersker ham. Og begge disse "talene" kan være veldig forvirrende og manipulerende. 

Anonymkode: 09adc...d7e

Dette!!!!!! 👍🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 13.59):

TS igjen -

Og JA jeg har forstått hva dere mener om ordet jeg brukte - og hvordan det gjør at dere ser på meg som person... jeg trenger ikke mer belæring rundt det

Du har min støtte. Elskerinna er en hore og mannen din er en horebukk 💁🏻‍♀️

Begge to har en moral på ca 0 og hadde det vært meg, hadde jeg kjent på et hat ovenfor dem begge og ønsket dem en viss plass. Faktisk, så hadde fortjent hverandre.

One rat deserves another.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...