Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men herregud da menneske, få deg en time med psykolog, denne martyrrollen skader barna dine 100% sikkert. I alle fall siden de er jenter selv. Å drive å sette seg selv sist, gi deg. 

Anonymkode: b3156...4b9

Ok

Anonymkode: 5cf9c...35e

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

At hun hater henne er ikke kvinnefiendtlig. Men å snakke ned hennes og eget utseende, og kalle en annen kvinne for hore mens egen mann går klar, er kvinnefiendtlig. Å fokusere på at mannen var utro, men at elskerinnen ikke var mye pen er et skadelig fokus, for kvinner generelt som om objektifiseringen her er det viktige, og ikke minst for TS selv. Som at det er utseendet som er det avgjørende for at mannen var utro. 

Har ikke du handlet eller sagt noe I affekt? 

Skrevet
Moens skrev (51 minutter siden):

Har ikke du handlet eller sagt noe I affekt? 

Det har jo alle, men her snakker vi å skrive innlegg og poste på forum. Da har man god tid til å roe ned og moderere seg - til tross for følelser «der oppe».

Er ikke en aktiv chat eller muntlig.

Anonymkode: 207c6...bcb

Skrevet

Affekt? Det var side opp og side ned. Ikke et øyeblikk i affekt. Og hun er nok fremdeles der at hun mener elskerinna er hore.  Det er sikkert lettere å legge skylden på henne hvis hun har tanker om å beholde mannen på tross av dette. 

Anonymkode: 9d129...4e6

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slutt opp med denne passiv aggresjonen. Du er ikke nedrig eller patetisk. Men å kalle folk hore og stygg er nedrig. 

Ingen fortjener at mannen er utro mot deg. Kjenn på følelsene dine og vit at han har gjort dette. Og vær god mot deg selv, heller enn å rakke ned på både ditt og andres UTSEENDE. 

Du har vel ikke lest hele tråden..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har jo alle, men her snakker vi å skrive innlegg og poste på forum. Da har man god tid til å roe ned og moderere seg - til tross for følelser «der oppe».

Er ikke en aktiv chat eller muntlig.

Anonymkode: 207c6...bcb

Er du ny på kg😅? Tror du virkelig at det å ha «tid til å skrive» automatisk betyr at man er i emosjonell balanse? Når man har fått hele livet sitt ristet i filler?

Dette er ikke et spørsmål om affekt som et øyeblikks sinne. Det er desperasjon, svik, sjokk og sorg...og ja, de følelsene kan bli sittende fast i kroppen i uker, måneder og år.

Det er en grunn til at folk skriver i forum og ikke bare snakker muntlig: Fordi de trenger et rom til å formulere kaoset sitt. Å forvente at en kvinne som har fått ekteskapet sitt ødelagt skal skrive som om hun er på jobbintervju, er så virkelighetsfjernt at det nesten blir komisk. 

Det er ikke forumets rolle å være følelsesfilter. Det er forumets rolle å være trygt. Og hvis folk ikke tåler å lese ekte reaksjoner fra mennesker i krise – så burde de vurdere å bla videre i stedet for å belære dem som faktisk står i det.

• Liker 1
Skrevet
Moens skrev (7 minutter siden):

Er du ny på kg😅? Tror du virkelig at det å ha «tid til å skrive» automatisk betyr at man er i emosjonell balanse? Når man har fått hele livet sitt ristet i filler?

Dette er ikke et spørsmål om affekt som et øyeblikks sinne. Det er desperasjon, svik, sjokk og sorg...og ja, de følelsene kan bli sittende fast i kroppen i uker, måneder og år.

Det er en grunn til at folk skriver i forum og ikke bare snakker muntlig: Fordi de trenger et rom til å formulere kaoset sitt. Å forvente at en kvinne som har fått ekteskapet sitt ødelagt skal skrive som om hun er på jobbintervju, er så virkelighetsfjernt at det nesten blir komisk. 

Det er ikke forumets rolle å være følelsesfilter. Det er forumets rolle å være trygt. Og hvis folk ikke tåler å lese ekte reaksjoner fra mennesker i krise – så burde de vurdere å bla videre i stedet for å belære dem som faktisk står i det.

Det er ikke din rolle å sensurere hva andre svarer. 

Jeg tror ikke TS tjener på padsivaggresjon, martyrrolle og å kalle elskerinnen hore, stygg og rakke ned på eget utseende. Jeg tror hun er bedre tjent med å logge ut, ta vare på seg selv, dra til et hotell, og sette seg selv først mens ting roer seg. Å oppfordre TS til det er ikke å belære henne. 

Å innse hva en putte ut i verden og hvordan det kommer tilbake til en selv har kommet meg til gode, og jeg tror på sikt det også vil tjene TS. 

Den eneste som ikke tåler noe er vel deg og andre som forsøker sensurere andre som gir en annen type svar. Hvis TS ikke føler seg trygg av å få høre at kvinnefiendtligheten hennes ikke tjener henne så må hun logge av og beskytte seg selv. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slutt opp med denne passiv aggresjonen. Du er ikke nedrig eller patetisk. Men å kalle folk hore og stygg er nedrig. 

Ingen fortjener at mannen er utro mot deg. Kjenn på følelsene dine og vit at han har gjort dette. Og vær god mot deg selv, heller enn å rakke ned på både ditt og andres UTSEENDE. 

Jeg tror du mente dette godt og at hun burde finne frem styrken i seg selv. Men...

Du sier at hun burde 'være god mot seg selv'. Det høres fint ut, men det forutsetter at hun i det hele tatt klarer å samle seg. For mange er det første som skjer at selvbildet rakner totalt. Det går ikke an å 'velge selvomsorg' når kroppen er i kriseberedskap og alt raser. Noen må få rope før de kan snakke.

Forum som dette må være et sted hvor det er trygt å ha de følelsene. Trygt å si ting som er stygge, ufiltrerte og vonde – ikke fordi det er ideelt, men fordi det er ekte. Å møte det med irettesettelser og påpekninger om tone, hjelper ikke. Det gjør rommet mindre.

Og helt ærlig – det er noe 30- 60talls hvordan hele denne diskusjonen foregår.

Ts har blitt sveket og likevel er det hennes reaksjoner som blir analysert og korrigert. Skal vi virkelig fortsette i det sporet – at det er hennes uttrykk, hennes følelser, og hennes språk som er problemet, og ikke sviket som er begått mot henne?

Vi må tåle at mennesker i krise ikke alltid uttrykker seg 'riktig'.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2025 den 19.20):

TS her - barna er i tenårene.... og sorry - men elskerinnen er og blir ei h... i mine øyne - hun visste VELDIG godt at han er gift - hun VET hvem jeg er da de jobber i samme firma. OM hun hadde vært glad i mannen min, så hadde hun faktisk bedt han om å ta et valg om å avslutte med meg først... jeg sier ikke at hun ikke er glad i han - men uansett så hadde jeg aldri kunnet synke så forbanna lavt på mitt eget moralske kompass. Men, det er meg - ikke alle andre og iallefall ikke den h... der. Og OM hun hadde vært glad i han så hadde hun krevd tiden til å rydde opp på hjemmebane først.... 

Jeg fritar så ABSOLUTT ikke mannen min for sitt hele og fulle ansvar i dette her - men å "miste sympati" fordi jeg kaller ei h... for ei h... ja, det får stå på deg....jeg står iallefall 100% for det jeg mener er et patetisk eksempel på et kvinnemenneske....og det mener jeg faktisk om ALLE som nedverdiger seg selv til å være elskerinner.... 

Men, nok en gang - jeg har jo forstått at definitivt er ikke alle som meg. 😉 og jeg er ingen saint heller - men aldri har jeg gjort noe jeg ikke hadde kunne gjort om mannen min var tilstede. 

Sorry TS, men her mister du meg fullstendig. Du skriver her inne for å få sympati fordi du står i en - absolutt - svært vanskelig situasjon. Men så er ditt egentlige ærend å skjelle ut kvinnen din mann VALGTE å være utro med. En hore - som du insisterer på å kalle henne - SELGER sex. Betyr det at mannen din har kjøpt sex av henne? Er det det du mener? Og mener du at dette er noe hun har TVUNGET mannen din til? Altså ha sex med henne, kjøpt og betalt? 

Du bruker all energi på henne - men hun har aldri avgitt noe løfte om troskap til deg - DET har derimot mannen din gjort. Men han er åpenbart en patetisk liten dott, uten egen vilje og  som lar seg lokke og forføre av en annen kvinne. Iflg deg har han null ansvar for det han har gjort, de valgene han har tatt i denne situasjonen. Du legger itl grunn at han har blitt „lokket“ altså at det er HUN som har vært den aktive. Hvordan vet du det? Hvordan vet du at ikke mannen din har vært en tydelig og svært aktiv pådrivere i å havne i seng med henne? Hva har han egentlig lovt henne, og hva har han faktisk sagt om deres forhold for å rettferdiggjøre at HAN aktivt søker seg ut av ekteskapet? 

Du skriver at du aldri kunne gjort noe som mannen din ikke kunne vært tilstede på - men det både kan og er han villig til å gjøre mot deg. Det er - igjen - MANNEN som har gjort noe galt, det er han som har lovt deg troskap og som skylder deg det. Det er også derfor det er han som må ta ansvaret her, du kan ikke fordele det på han og den andre kvinnen. Eller - det kan du jo, men da sier du samtidig at mannen er en dott, og jeg ville iallfall ikke valgt å leve sammen med en sånn mann. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Tufsla&Vifsla skrev (1 time siden):

Sorry TS, men her mister du meg fullstendig. Du skriver her inne for å få sympati fordi du står i en - absolutt - svært vanskelig situasjon. Men så er ditt egentlige ærend å skjelle ut kvinnen din mann VALGTE å være utro med. En hore - som du insisterer på å kalle henne - SELGER sex. Betyr det at mannen din har kjøpt sex av henne? Er det det du mener? Og mener du at dette er noe hun har TVUNGET mannen din til? Altså ha sex med henne, kjøpt og betalt? 

Du bruker all energi på henne - men hun har aldri avgitt noe løfte om troskap til deg - DET har derimot mannen din gjort. Men han er åpenbart en patetisk liten dott, uten egen vilje og  som lar seg lokke og forføre av en annen kvinne. Iflg deg har han null ansvar for det han har gjort, de valgene han har tatt i denne situasjonen. Du legger itl grunn at han har blitt „lokket“ altså at det er HUN som har vært den aktive. Hvordan vet du det? Hvordan vet du at ikke mannen din har vært en tydelig og svært aktiv pådrivere i å havne i seng med henne? Hva har han egentlig lovt henne, og hva har han faktisk sagt om deres forhold for å rettferdiggjøre at HAN aktivt søker seg ut av ekteskapet? 

Du skriver at du aldri kunne gjort noe som mannen din ikke kunne vært tilstede på - men det både kan og er han villig til å gjøre mot deg. Det er - igjen - MANNEN som har gjort noe galt, det er han som har lovt deg troskap og som skylder deg det. Det er også derfor det er han som må ta ansvaret her, du kan ikke fordele det på han og den andre kvinnen. Eller - det kan du jo, men da sier du samtidig at mannen er en dott, og jeg ville iallfall ikke valgt å leve sammen med en sånn mann. 

Tenk at bruk av ordet "hore" var alt du trengte for å konkludere med at TS utelukkende skylder på elskerinnen og fritar mannen for alt ansvar. Det krever en viss evne til å ignorere 20+ innlegg der hun tydelig plasserer ansvaret hos ham.

Det er jo bemerkelsesverdig at ordet "hore" er det som får enkelte her til å vippe av pinnen. Ikke det faktum at en gift mann har gått bak ryggen på kona si over tid, kalt en annen kvinne kjæresten sin, skrevet sang til henne (!), og latt sine egne tenåringsdøtre være de som måtte avsløre ham?

Det er mulig å mene at elskerinnen har opptrådt usselt samtidig som man holder partneren fullt ansvarlig. Det er faktisk det TS gjør. Hun har aldri sagt at hun ikke er forbanna på ham eller at han ikkr har nor skyld her. Så at du tolker en følelsesladet kommentar som et tegn på moralsk forfall, sier mest om hvor lite du evner eller kanskje ønsker å forstå.

Og kom igjen da...hun sier ikke at han ble "lokket". Hvor gjør hun det? Har du lest eller var dette kun et innfall du fikk? Hun sier at begge valgte å svikte.  Og hun forsøker å finne ut om det er noe igjen å redde. Det at du med null kontekst mener å vite hva hun "burde" gjøre, hvem han "egentlig" er, og at du avviser hele ekteskapet som om det var et abonnement, er kanskje ikke så innsiktsfullt som du tror. Tror du virkelig at hun ikke synes at mannen sin, så fint du setter ord på det, er en "dott"?

Men for all del...hvis det får deg til å føle deg moralsk overlegent å arrestere folk på ordvalg, kjør på.

Et tips til neste gang: Les det folk faktisk skriver. Ikke bare det du trigges av.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Moens skrev (3 minutter siden):

Tenk at bruk av ordet "hore" var alt du trengte for å konkludere med at TS utelukkende skylder på elskerinnen og fritar mannen for alt ansvar. Det krever en viss evne til å ignorere 20+ innlegg der hun tydelig plasserer ansvaret hos ham.

Det er jo bemerkelsesverdig at ordet "hore" er det som får enkelte her til å vippe av pinnen. Ikke det faktum at en gift mann har gått bak ryggen på kona si over tid, kalt en annen kvinne kjæresten sin, skrevet sang til henne (!), og latt sine egne tenåringsdøtre være de som måtte avsløre ham?

Det er mulig å mene at elskerinnen har opptrådt usselt samtidig som man holder partneren fullt ansvarlig. Det er faktisk det TS gjør. Hun har aldri sagt at hun ikke er forbanna på ham eller at han ikkr har nor skyld her. Så at du tolker en følelsesladet kommentar som et tegn på moralsk forfall, sier mest om hvor lite du evner eller kanskje ønsker å forstå.

Og kom igjen da...hun sier ikke at han ble "lokket". Hvor gjør hun det? Har du lest eller var dette kun et innfall du fikk? Hun sier at begge valgte å svikte.  Og hun forsøker å finne ut om det er noe igjen å redde. Det at du med null kontekst mener å vite hva hun "burde" gjøre, hvem han "egentlig" er, og at du avviser hele ekteskapet som om det var et abonnement, er kanskje ikke så innsiktsfullt som du tror. Tror du virkelig at hun ikke synes at mannen sin, så fint du setter ord på det, er en "dott"?

Men for all del...hvis det får deg til å føle deg moralsk overlegent å arrestere folk på ordvalg, kjør på.

Et tips til neste gang: Les det folk faktisk skriver. Ikke bare det du trigges av.

Ojsann - her var det noen som tok helt av i sin moralske fordømmelse av at alle ikke er enig med dem. 

Greit at du mener at det er „den andre kvinnens skyld“ og greit at du mener at TS kan karakterisere andre kvinner som horer, uavhengig av hva begrepet faktisk betyr. Det er helt opp til deg hva du mener. Men jeg har like mye rett til min mening, og ut fra det TS skriver - og hun har skrevet mange og lange innlegg om akkurat det - så høres det ut som om hun holder den andre kvinnen ansvarlig på et helt annet nivå enn mannen. Og ja - han er en dott. Som er utro. Som ikke slutter før han blir fersket. Som lar døtrene sine finne ut hva han gjør. Hva TS velger å gjøre med dette er helt opp til henne - men jeg tror klart at hun får det mye bedre ved å legge ansvaret og sinnet sitt på den ansvarlige- altså mannen. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2025 den 17.53):

Samtidig så kjenner jeg på at jeg har lyst til at han sender denne "h..." en melding og ber henne holde seg LANGT unna.... ja, hun er ei H... i mine øyne - ei dame med 3 mindreårige barn, velger å legge seg etter en mann hun VET er gift - ja, det er hans ansvar men jeg FATTER bare ikke kvinnfolk som er villige til å spre beina for et mannfolk med giftering på - er de så FORBANNA egoistiske som bare ønsker kuk uten å tenke på konsekvensene det får for mannen om kona finner ut? Døtrene til mannen finner ut?? alt for et ligg liksom? De eier jo ikke sympati for hverken han, familien hans, sin egen integritet - kun sitt eget ønske om et ligg eller 100... Sorry - men i mine øyne så går det faktisk ikke ann å bli mer patetisk som kvinne enn det der.

Dette er jo bare tull. Hun er ikke prostituert, så du kan gi f i å kalle henne det.

Jeg er enig i at man bør holde seg unna opptatte folk. Jeg ville ikke gjort det.

Men du virker lite intelligent når du påstår at det er hennes behov for sex som styrer hennes handlinger. Rent bortsett fra at de fleste kvinner får enklere/bedre orgasmer på egen hånd, så er det vel overveiende sannsynlig at hun ønsker andre ting mer:

oppmerksomhet, omsorg, forelskelse, kjærlighet, kroppskontakt, flørt, selskap?

Mange forhold starter (dessverre) mens den ene parten fortsatt er i forrige forhold.

Du sier mannen kaller henne «kjæresten sin» og lager sanger til henne. Hun er kanskje forelsket, tenker han er forelsket i henne, ser det som et varig kjærlighetsforhold som er i ferd med å utvikle seg. Han har vel gjerne fortalt henne om den kjedelige kona som han ikke lenger har følelser for, og at hun, den nye, er alt han har drømt om, at han aldri har vært så forelsket i sitt liv, at han er gal etter henne og ikke kan slutte å tenke på henne - osv osv. 

Du får bare la ham gå. Men slutt å kalle andre mennesker stygge ting.

Anonymkode: 0b03e...fef

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Tufsla&Vifsla skrev (1 time siden):

Ojsann - her var det noen som tok helt av i sin moralske fordømmelse av at alle ikke er enig med dem. 

Greit at du mener at det er „den andre kvinnens skyld“ og greit at du mener at TS kan karakterisere andre kvinner som horer, uavhengig av hva begrepet faktisk betyr. Det er helt opp til deg hva du mener. Men jeg har like mye rett til min mening, og ut fra det TS skriver - og hun har skrevet mange og lange innlegg om akkurat det - så høres det ut som om hun holder den andre kvinnen ansvarlig på et helt annet nivå enn mannen. Og ja - han er en dott. Som er utro. Som ikke slutter før han blir fersket. Som lar døtrene sine finne ut hva han gjør. Hva TS velger å gjøre med dette er helt opp til henne - men jeg tror klart at hun får det mye bedre ved å legge ansvaret og sinnet sitt på den ansvarlige- altså mannen. 

Men det er jo nettopp dét som blir sagt her – igjen og igjen. Verken jeg eller ts hevder at kun én person bærer skylden. At det sitter folk her inne og påstår det, tyder mest på at de ikke leser, men tolker alt gjennom egne forutinntatte filtre.

Og la oss være ærlige: Det er absurd å henge seg opp i ordbruk som "hore" i en tråd som handler om svik, livskrise og dyp emosjonell smerte. Har virkelig ingen her noen gang brukt et nedsettende ord i affekt? Bytt ordet "hore" ut med "dott" da, hvis det er bedre. Den moralske høyhesten er blitt en hel safari her inne.

Igjen: Det handler ikke om at ts "bare" er sint på elskerinnen, men likevel er det det som er diskusjonen. 

Og ja – mannen er en gedigen dott. Vi er helt enig. En feig, egoistisk sviker. Ingen har sagt noe annet. Men ts har kanskje brukt forumet til å lufte sinnet hun ikke får ut hjemme. Og da er det ikke rart at mye av det havner i retning av den hun ikke må forholde seg til daglig.

Det er nesten vondt å se hvordan noen her er mer opptatt av tonen hennes enn av smerten hun står i. Når en kvinne er i oppløsning, og reaksjonen deres er å rette på ordvalget hennes – da er det ikke hun som har mistet gangsynet. Det er dere.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo bare tull. Hun er ikke prostituert, så du kan gi f i å kalle henne det.

Jeg er enig i at man bør holde seg unna opptatte folk. Jeg ville ikke gjort det.

Men du virker lite intelligent når du påstår at det er hennes behov for sex som styrer hennes handlinger. Rent bortsett fra at de fleste kvinner får enklere/bedre orgasmer på egen hånd, så er det vel overveiende sannsynlig at hun ønsker andre ting mer:

oppmerksomhet, omsorg, forelskelse, kjærlighet, kroppskontakt, flørt, selskap?

Mange forhold starter (dessverre) mens den ene parten fortsatt er i forrige forhold.

Du sier mannen kaller henne «kjæresten sin» og lager sanger til henne. Hun er kanskje forelsket, tenker han er forelsket i henne, ser det som et varig kjærlighetsforhold som er i ferd med å utvikle seg. Han har vel gjerne fortalt henne om den kjedelige kona som han ikke lenger har følelser for, og at hun, den nye, er alt han har drømt om, at han aldri har vært så forelsket i sitt liv, at han er gal etter henne og ikke kan slutte å tenke på henne - osv osv. 

Du får bare la ham gå. Men slutt å kalle andre mennesker stygge ting.

Å framstille elskerinnen som en forelsket, misforstått kvinne som bare søkte nærhet, er en hån mot dem som faktisk ble rammet. Dette handlet ikke om kjærlighet, men om mangel på respekt. Hun visste at han var gift og hadde familie. Elskerinnen har også egen familie og barn, og har ikke bare vært med på å ødelegge trådstarter sin familie, men også sin egen. Likevel valgte hun å gå inn i et forhold som knuste to hjem. Det gjør henne ikke til et offer for kjærligheten, men til en voksen person som bevisst tråkket over andres grenser.

Du trenger ikke like at noen bruker sterke ord. Men når noen har fått hele livet sitt revet i filler av to mennesker, så er det helt normalt å reagere med sinne. Hvis det verste du ser her, er at en sviktet kone brukte et sterkt ord i affekt, da har du bommet fullstendig på hva som egentlig er stygt i denne situasjonen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Moens skrev (4 minutter siden):

Men det er jo nettopp dét som blir sagt her – igjen og igjen. Verken jeg eller ts hevder at kun én person bærer skylden. At det sitter folk her inne og påstår det, tyder mest på at de ikke leser, men tolker alt gjennom egne forutinntatte filtre.

Og la oss være ærlige: Det er absurd å henge seg opp i ordbruk som "hore" i en tråd som handler om svik, livskrise og dyp emosjonell smerte. Har virkelig ingen her noen gang brukt et nedsettende ord i affekt? Bytt ordet "hore" ut med "dott" da, hvis det er bedre. Den moralske høyhesten er blitt en hel safari her inne.

Igjen: Det handler ikke om at ts "bare" er sint på elskerinnen, men likevel er det det som er diskusjonen. 

Og ja – mannen er en gedigen dott. Vi er helt enig. En feig, egoistisk sviker. Ingen har sagt noe annet. Men ts har kanskje brukt forumet til å lufte sinnet hun ikke får ut hjemme. Og da er det ikke rart at mye av det havner i retning av den hun ikke må forholde seg til daglig.

Det er nesten vondt å se hvordan noen her er mer opptatt av tonen hennes enn av smerten hun står i. Når en kvinne er i oppløsning, og reaksjonen deres er å rette på ordvalget hennes – da er det ikke hun som har mistet gangsynet. Det er dere.

Vi er forskjellige som mennesker og håndterer det ulikt. Dette er et diskusjonsforum og her er det ikke profesjonelle, men helt vanlige mennesker.

Om ts har behov for hjelp så er ikke dette stedet. Da synes jeg hun bør oppsøke psykisk helse, for her får ts alle slags mulige tilbakemeldinger i en ekstrem sårbar fase. Det kan gjøre vondt verre.

Bare til opplysning.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

TS her - jeg bare gråter og gråter og er så lei meg for situasjonen mannen i mitt liv og hans elskerinne har satt meg i.  Jeg får bare ta innover med at jeg er et nedrig kvinnemenneske selv og sikker at en eller karma grunn fortjener dette....og alle dere elskerinner der ute: fortsett med det dere gjør, det er tydelig at det i deres øyne er fullstendig ok og KUN mennene sin skyld...

Men det er ENE og ALENE mannens skyld. Hans elskerinne har null ansvar overfor deg. Det er mannen som velger å være utro MOT deg, det er mannen som tar dette aktive valget. Dette gjorde din mann gjentatte ganger. Det var ikke et uhell som skjedde en gang, han gjorde det vel vitende om at du var der hjemme og tok hånd om hans barn mens han lå i armene på en annen kvinne. 

Elskerinnen har ikke satt deg i denne situasjonen, det er MANNEN din som har gjort det. 

Anonymkode: a4cec...316

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Moens skrev (7 minutter siden):

Å framstille elskerinnen som en forelsket, misforstått kvinne som bare søkte nærhet, er en hån mot dem som faktisk ble rammet.

Jeg «framstiller henne» ikke som noe. Jeg påpeker at det slett ikke er uvanlig at folk blir glad i hverandre og at forhold starter selv om en er gift. Jeg ville ikke gjort det, du ville ikke gjort det, men det skjer. Mannen til ts burde pella seg ut av ekteskapet når han merka at han var mer interessert i den andre. 

Dette handlet ikke om kjærlighet, men om mangel på respekt.

Hvordan vet du det? Som sagt, ikke så bra, men heller ikke helt uvanlig at langvarige forhold/ekteskap starter med utroskap. Det kan godt være kjærlighet.  

Det gjør henne ikke til et offer for kjærligheten, men til en voksen person som bevisst tråkket over andres grenser.

Jeg har ikke sagt hun er et offer. Jeg vil bare påpeke at de fleste mennesker her i verden ikke er onde renkesmeder som ønsker å ødelegge verden rundt seg, og at historien kan se helt annerledes ut fra hennes side.

Du trenger ikke like at noen bruker sterke ord. Men når noen har fått hele livet sitt revet i filler av to mennesker, så er det helt normalt å reagere med sinne. Hvis det verste du ser her, er at en sviktet kone brukte et sterkt ord i affekt, da har du bommet fullstendig på hva som egentlig er stygt i denne situasjonen.

Sterke ord, kjør på. Det er ikke så viktig. Men det er et unntak for begrepet hore. Det har så sterke negative bindinger, som å bruke n-ordet. For det første er det et synonym til prostituert, og passer dermed veldig dårlig i de fleste sammenhenger. Denne kvinnen her f eks er neppe prostituert.

Den andre betydningen av hor er å bryte ekteskapet, men hvis man ikke er gift, blir betegnelsen feil.

Dessverre liker noen å kalle kvinner «horer» fordi de har sex. Fordi de i det hele tatt har sex, eller har ligget med mer enn en, eller liker sex, eller… Det er så kvinnefiendtlig og ondt. Hva vet du om kvinnen det er snakk om her? Kan hende har hun hatt én mann i livet sitt (far til barna) før hun ble forelsket i mannen til ts. Kanskje har hun hatt mange. Uansett er hun neppe prostituert.

Når ts kaller henne hore, får jeg hvertfall ikke sympati for ts. Jeg synes synd på henne fordi det er forferdelig vondt å bli lurt og forlatt. Joda. Men jeg oppfatter henne som lite oppegående, og ikke en jeg hadde hatt i min omgangskrets, når hun er så ensidig i sitt syn og velger å skyve skylda over på kvinnen. Hvor blir det av sinnet mot mannen? Sannsynligvis har han lurt dem begge like godt, de burde heller rotte seg sammen i hevn over ham, den slimålen…. 

• Liker 6
Skrevet
Moens skrev (22 minutter siden):

Å framstille elskerinnen som en forelsket, misforstått kvinne som bare søkte nærhet, er en hån mot dem som faktisk ble rammet. Dette handlet ikke om kjærlighet, men om mangel på respekt. Hun visste at han var gift og hadde familie. Elskerinnen har også egen familie og barn, og har ikke bare vært med på å ødelegge trådstarter sin familie, men også sin egen. Likevel valgte hun å gå inn i et forhold som knuste to hjem. Det gjør henne ikke til et offer for kjærligheten, men til en voksen person som bevisst tråkket over andres grenser.

Men du er jo fullstendig i din egen tolkeverden. Du framstiller „den andre kvinnen“ som en beregnende hurpe, og med eneansvaret for at MANNEN TIL TS ikke skulle være utro. Igjen - fra ditt perspektiv (og Ts sitt) er vi tilbake til at stakkars mannen „lokkes“ og „lures“ av et sleipt kvinnemenneske som er ute etter å ødelegge. 

Hvorfor tror du det?

Det spiller jo heller absolutt ingen rolle hva hennes motiv er - HUN har aldri lovt TS evig troskap, men det har mannen til TS gjort. At kvinnen potensielt ødelegger sin egen familie vet vi ingenting om, så vidt jeg kan se har ikke TS skrevet annet enn at også hun har barn. Hun kan derfor være enslig og så vidt jeg vet så har enslige lov til både å bli forelsket og å handle ifht til det. 

Men igjen - irrelevant,fordi det er MANNEN som har ødelagt forholdet til TS. Det kunne vært hvilken som helst kvinne, det er mannen som har tatt et aktivt valg i å innlede et forhold til en annen kvinne. Og det er der ansvaret må legges. 

Jeg forstår at TS har vanskelig for å skille skitt og kanel her, fordi hun står i en krise. Men det betyr ikke at hun ikke kan tilrettesnakkes når hun så tydelig retter baker for smed, altså legger ansvaret i stor grad på den andre kvinnen, mens mannen unnskyldes med både det ene og det andre. Hennes sinne og frustrasjon burde fokusere på mannen, fordi kvinnen er irrelevant for ekteskapet og dets videre forløp. TS skal neppe leve med den andre kvinnen, men hun skal potensielt forsette å leve med en mann som har bedratt henne. Dermed er det mye viktigere å rydde opp der, enn å bruke tid og energi (som det er helt tydelig at TS gjør) på å rette sinne sitt mot kvinnen. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

TS her

Tusen takk Moens for at du ser meg og situasjonen min ❤️ Det kjennes litt godt å vite at noen forstår hva jeg mener og ikke minst forstår og faktisk leser det jeg har skrevet - ikke bare med ord men også mellom linjene ❤️❤️ 

Jeg synes forøvrig at så mange her inne synes det er 100% Ok å slenge diverse nedsettende karakteristikker tilbake på meg, ene og alene for at jeg har kalt mennesket som var med på dette for et ord - som jeg ja, kjenner på i all min frustrasjon over situasjonen de har satt meg og mine døtre i.

Ikke 1 sted har jeg skrevet at jeg fritar min mann for noe som helst ansvar i dette... 

Men det er greit, jeg skal ta med meg at jeg er mindre intelligent, nedrig, patetisk og diverse av alle de andre "fine" karakteristikkene på meg som person. Det er godt mulig det ligger mye sannheter i å fortelle meg det, de er iallefall notert og blir tatt til etteretning - og nei, jeg mener ikke å sutre på noe vis.  Man sparker enklest på folk som ligger nede.

Og for de som lurer - profesjonell hjelp til hele familien skal på plass her - 

og NOK EN GANG - jeg har ALDRI lagt skylden ene og alene på elskerinnen - og uansett om jeg hater henne eller ikke så er sviket fra min man like stort..

Og ja, jeg er SVAK som ikke bare pælmer han på hue og rævva ut - men ÅRSAKEN til min svakhet er at jeg ønsker å bidra til å reparere forholdet han har som pappa til sine døtre. Der setter jeg meg selv helt sist på prioriteringslisten.

Og uansett utfall i denne situasjonen - så er ingen avgjørelser tatt hverken den ene eller den andre veien enda. Det kan bare tiden vise. Man slutter ikke å elske et menneske på en dag eller to...selv om jeg tviler på ordene når han bedyrer at han elsker meg og vil bli hos meg. Ord betyr fint lite fra den mannen om dagen 

Og jeg står fortsatt for at når elskerinner med 100% Åpne øyne velger å gå inn i et elskerinneforhold med en gift mann - så mangler det noe vesentlig på det moralske kompasset - det er MIN mening og det er også 100% uavhengig av denne situasjonen jeg og min familie er i nå. Om noen hadde lest mine innlegg så hadde de også fått med seg hva jeg skriver om elskerinner som går inn og som ikke kjenner situasjonen - det er noe annet...

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

TS igjen -

Og JA jeg har forstått hva dere mener om ordet jeg brukte - og hvordan det gjør at dere ser på meg som person... jeg trenger ikke mer belæring rundt det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...