AnonymBruker Skrevet 30. juli #1 Skrevet 30. juli Jeg har vært så uheldig å ha kjøpt leilighet med skjeggkre. Dette er min store skrekk. Har fått skadedyrfirma til å sette ut gift, men det tar jo noe tid før denne virker. I dag så jeg en på veggen, stor. Jeg har fullstendig panikk og trenger litt positive historier fra dere som har klart å få bort skjeggkre. Planen er å tette alle lister, støvsuge og støvsuge, ikke ha papp, søppel rot og skitt. Tar gjerne i mot andre gode tips. Takk 🙏 Anonymkode: 6d6a3...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #2 Skrevet 30. juli Etter at de la ut gift hos meg gikk det vel ca. en uke før jeg ikke så flere. Nå har det gått ca. 9 måneder, og de ser ut til å være helt borte. Anonymkode: edb4a...fd7 1 2
Brukernavn84 Skrevet 30. juli #3 Skrevet 30. juli Skjeggkre og sølvkre har nok kommet for å bli, dessverre. Vi bor i leilighet, og da jeg lot krokene på kjøkkenet bli litt for skitne for en stund siden tok det ikke lang tid før jeg så et sølvkre. Også fant jeg et dødt kre der jeg pakket ut de siste ikea-varene. Men det virker som at trådstarter setter i gang gode tiltak, så vi får tro problemet deres enten blir helt borte eller blir kraftig redusert.
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli Du skriver at du bor i leilighet, det vil jo si at det ikke hjelper å bare gjøre tiltak i din leilighet, det må gjøres i hele bygget... Men samtidig kan du lett få det igjen ved å f.eks ha besøk av noen som har det eller så kan det lett komme med varer og like gjerne deg selv når du har vært hos noen som har det... Anonymkode: ff710...b8e
AnonymBruker Skrevet 30. juli #6 Skrevet 30. juli Hadde masse her! Et par uker etter at skadedyrbekjemperen var her så var de borte! Ikke sett de igjen. Anonymkode: 9e1a9...3d9
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7 Skrevet 30. juli Vi kjøpte inn åten skadedyrfirmaer bruker selv. Denne: Spurte bare hva de som kom på jobben brukte og hvordan de la den, og kjøpte på Ebay. I boligen vår så vi kre for første gang i 2019. Mulig de kom med eskene vi tok inn, eller oppussingen, mulig de var der før. Men det var synlige kre langs lister og noen på vegg. La ut limfeller i alle rom og åten bak lister. Etter det så vi noen døende på gulvet, med det ble krefritt lenge. Vi hadde limfeller ute just in case, og da vi så et kre i fellen så gjentok vi behandlingen. Siste behandling sent 2021. Ingen siden. Passer på å pakke ut esker ute slik at vi ikke får dem inn igjen med pappen. Det er ingen krise. Vær proaktiv. Anonymkode: 1a29e...a3e 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli #8 Skrevet 30. juli Det er null stress nå. Vi hadde det, men de var her med gift. Tror jeg så en i etterkant. Den giften dreper alle. Skjeggkre spiser giften. De andre spiser enten skjeggkre (som har gift i seg) eller giften. Fort gjort og kosta vel 1000-2000 kroner eller så. Anonymkode: 50c21...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #9 Skrevet 30. juli Slik er det å bo i tette leiligheter! Du blir ikke kvitt de. Lover! Bor i gammelt hus,kjøper ikke Ikea og reiser ikke i utlandet og får med meg. Aldri vært noe slikt her. Bare trivelige edderkopper ❤️ Anonymkode: c5925...cf6
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Skrevet 30. juli Du kontakter styret i boettslaget, så setter de inn skadedyrsfirma. firmaet kartlegger omfanget, og legger ut gift i alle leilighetene. Uten at det gjøres hos alle blir du aldri kvitt problemet, dette kan du faktisk ikke fikse på egenhånd. Anonymkode: e0108...529
AnonymBruker Skrevet 30. juli #11 Skrevet 30. juli Herregud, dere som sier at det ikke er mulig å bli kvitt bør oppdatere før dere svar. Det er absolutt mulig å bli kvitt, herregud. Vi har kommet langt. Men du kan ikke ta din leilighet, hvis du bor i blokk må sameiet sørge for at det gjøres overalt. Vi hadde skjeggkre i min blokk, ikke sett noe siden vi hadde skadedyrbekjempelse. Anonymkode: 88260...db0
AnonymBruker Skrevet 30. juli #12 Skrevet 30. juli Vi prøvde i flere år og få de vekk selv, men det kom alltid nye. Vi bodde i rekkehus, og alle husene hadde skjeggkre, var umulig å få vekk da siden ikke alle husene samarbeidet om å få de vekk. Anonymkode: a6799...512
AnonymBruker Skrevet 30. juli #13 Skrevet 30. juli Hos oss har Trinol spray hjulpet veldig. Spray godt med den, vent noen uker, støvsug og vask det bort. Spray på nytt, vent 1-2 måneder, støvsug og vask det bort. Spray på igjen og la det ligge hvis det var svært få døde der det var sprayet. Har ikke sett siden jeg begynte å bruke sprayen slik. Har ikke spor av skjeggkre på plassene det tidligere var sånt, men viktig å se til området når du holder på med bekjempelsen tror jeg. Synes ikke sprayen lukter særlig lengre heller. Anonymkode: dcacf...6d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå