AnonymBruker Skrevet 30. juli #1 Skrevet 30. juli Vurderer spiral etter fødselen, tenkte først å be om Jaydess da den har minst hormoner i seg og varer kun 3 år (mulig det blir et søsken om et par år). Noen med erfaringer med Jaydess, eller andre hormonspiraler (for ammende) ?? Anonymkode: 3c6e3...57e
AnonymBruker Skrevet 30. juli #2 Skrevet 30. juli Har ikke erfaring med hormonspiral, men valgte kobberspiral med tanke på søskenønske og at jeg ville unngå forstyrrelser i syklus når vi ville prøve på søsken. Hadde en del mellomblødninger og spotting på kobberspiral, men er likevel fornøyd med valget når jeg kunne ta ut spiralen og kjenne til syklusen som jeg hadde kartlagt før vi spiral ble tatt ut. Men mulig kobberspiral ikke er aktuelt for deg av diverse grunner 😊 Anonymkode: f313e...d7b
AnonymBruker Skrevet 30. juli #3 Skrevet 30. juli Jeg ble gravid med tvillinger på Jaydess:)) Derimot ble jeg anbefalt Mirena av gynekolog. Fungert godt på meg og har ikke mensen, men varierer jo fra kvinne til kvinne, så finnes jo ingen fasit Anonymkode: f3cb0...a87
AnonymBruker Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli Hadde jaydess 3 ganger (9år) før barn, så fikk satt inn samme etter fødsel på 6ukerskontroll. Har vært veldig fornøyd. Hadde knapt mensen før jeg tok ut spiralen, og nå etter fødsel så vet jeg ikke om jeg har mensen igjen eller om spiralen stopper det 😅 Anonymkode: 21421...00b
AnonymBruker Skrevet 31. juli #5 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg ble gravid med tvillinger på Jaydess:)) Derimot ble jeg anbefalt Mirena av gynekolog. Fungert godt på meg og har ikke mensen, men varierer jo fra kvinne til kvinne, så finnes jo ingen fasit Anonymkode: f3cb0...a87 🫣 Var den satt inn feil, eller ble du gravid mot slutten av "holdbarhetsdato"? Anonymkode: 3c6e3...57e
AnonymBruker Skrevet 31. juli #6 Skrevet 31. juli Jeg har god erfaring med Mirena hormonspiral. Mista gradvis mensen etter et års tid, ingen ubehagelige bivirkninger. Den er også veldig sikker, og kan brukes under amming (i motsetning til f.eks. p-piller). Har dårlig erfaring med hormonspiral. Det bør du IKKE vurdere hvis du blør moderat til mye under mensen fra før av, for den øker blødningene for de fleste. Også mye mindre sikker prevensjon. Anonymkode: 6cb0e...504
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7 Skrevet 31. juli Hadde Mirena i 10 år. Mista mensen umiddelbart, blødde ikke en dråpe på 10 år. Ble ikke gravid heller, så den funka, den. Anonymkode: 51356...dcb
Ny Bruker Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august (endret) Hadde Mirena. Mistet mensen de første par mnd. Spottet konstant i de neste 4 mnd, så valgte å ta den ut. Elendig livskvalitet når du småblør daglig. Endret 1. august av Ny Bruker
AnonymBruker Skrevet 1. august #9 Skrevet 1. august Har hatt Mirena i 18 år. Har ikke hatt mensen siden, ingen blødninger, ingen bivirkninger og er storfornøyd. Jeg satte den inn etter nr to, og har byttet hver 5. år. Fikk vite at jeg kan ha den jeg har nå i åtte år. Anonymkode: 4e650...986 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #10 Skrevet 1. august Mirena her også , skal ha ny når denne må ut , ingen mens og ingen bivirkninger. Hadde den også mellom de to barna jeg har . Anonymkode: 66245...b50
Mymlen Skrevet 1. august #11 Skrevet 1. august Denne er ny på markedet, og er hormonfri! Ser mange private gynekologer og jordmødre som driver for seg selv anbefaler den. Her kan du lese mer om den: https://www.ballerine.no/
AnonymBruker Skrevet 1. august #12 Skrevet 1. august Har kun erfaring med Mirena. Verste jeg har vært med på. Har hatt den i to omganger. Blødde i 4 år første gang, og så i 2,5 andre gang. Fikk beskjed om å bare holde ut for mensen skulle jo utebli etter hvert. Jauda... Ellers var sex pyton, skikkelig vondt. Det er heldigvis veldig uvanlig at det blir sånn, har jeg hørt😅 Anonymkode: 4c873...616
AnonymBruker Skrevet 1. august #13 Skrevet 1. august Hadde mirena første gang. Aldri igjen. Blødde konstant i ett år før det gradvis gav seg. Humørsvingninger fra helvete. Verken de rundt meg eller jeg selv kjente meg igjen personlighetsmessig. Ble et vrak av den. Nedstemt, sint og nervøs. Absolutt null sexlyst . La på meg nesten 20 Kg de fire første mnd etter innsett… Tok dessverre alt for lang tid før jeg tok den ut (ca 2,5 år). Gikk ikke mer enn et par uker så var jeg meg selv igjen.! denne gangen har jeg Kyleena. Ingen bivirkinger utenom uregelmessige blødninger. Men fikk den innsatt 3 mnd etter fødsel, så hadde regnet med det. Nå er det gått snart ett år, og blødningene har omtrent stoppet opp. Føler meg normal. Normal sexlyst. Anonymkode: aecb9...beb
AnonymBruker Skrevet 2. august #14 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 10.17): 🫣 Var den satt inn feil, eller ble du gravid mot slutten av "holdbarhetsdato"? Anonymkode: 3c6e3...57e Ingen av delene. Det var bare fordi ingen prevensjon beskytter 100% Så veldig "uheldig" bare (er selvfølgelig glad i barna mine!). Hadde ikke hatt den i mange månedene. Anonymkode: f3cb0...a87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå