AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Vurderer spiral etter fødselen, tenkte først å be om Jaydess da den har minst hormoner i seg og varer kun 3 år (mulig det blir et søsken om et par år). Noen med erfaringer med Jaydess, eller andre hormonspiraler (for ammende) ?? Anonymkode: 3c6e3...57e
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Har ikke erfaring med hormonspiral, men valgte kobberspiral med tanke på søskenønske og at jeg ville unngå forstyrrelser i syklus når vi ville prøve på søsken. Hadde en del mellomblødninger og spotting på kobberspiral, men er likevel fornøyd med valget når jeg kunne ta ut spiralen og kjenne til syklusen som jeg hadde kartlagt før vi spiral ble tatt ut. Men mulig kobberspiral ikke er aktuelt for deg av diverse grunner 😊 Anonymkode: f313e...d7b
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Jeg ble gravid med tvillinger på Jaydess:)) Derimot ble jeg anbefalt Mirena av gynekolog. Fungert godt på meg og har ikke mensen, men varierer jo fra kvinne til kvinne, så finnes jo ingen fasit Anonymkode: f3cb0...a87
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Hadde jaydess 3 ganger (9år) før barn, så fikk satt inn samme etter fødsel på 6ukerskontroll. Har vært veldig fornøyd. Hadde knapt mensen før jeg tok ut spiralen, og nå etter fødsel så vet jeg ikke om jeg har mensen igjen eller om spiralen stopper det 😅 Anonymkode: 21421...00b
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg ble gravid med tvillinger på Jaydess:)) Derimot ble jeg anbefalt Mirena av gynekolog. Fungert godt på meg og har ikke mensen, men varierer jo fra kvinne til kvinne, så finnes jo ingen fasit Anonymkode: f3cb0...a87 🫣 Var den satt inn feil, eller ble du gravid mot slutten av "holdbarhetsdato"? Anonymkode: 3c6e3...57e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Jeg har god erfaring med Mirena hormonspiral. Mista gradvis mensen etter et års tid, ingen ubehagelige bivirkninger. Den er også veldig sikker, og kan brukes under amming (i motsetning til f.eks. p-piller). Har dårlig erfaring med hormonspiral. Det bør du IKKE vurdere hvis du blør moderat til mye under mensen fra før av, for den øker blødningene for de fleste. Også mye mindre sikker prevensjon. Anonymkode: 6cb0e...504
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå