Gå til innhold

Hvor nøye må man egentlig være med vedlikehold på Porsche?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte meg en Porsche Cayenne for ikke så lenge siden – mest fordi jeg syntes den så skikkelig kul ut og hadde god plass. Jeg kan ingenting om bil, men jeg ville ha noe som ser litt premium ut og funker i hverdagen. Bruker den til barnehage, trening, butikken og hytta.

Folk rundt meg stresser helt med at jeg må "passe på" bilen fordi det er en Porsche. Jeg skjønner ikke helt hva som er så spesielt? Jeg kjører helt vanlig, vasker den i maskin når den blir for møkkete (tok med høytrykk rett på lakken og felgene sist – så praktisk!)

Det har begynt å lyse noen lamper – "motor", "bremsefeil", og noe med dekkene. Jeg tenkte det sikkert går bort av seg selv, det har skjedd før. Har ikke rukket å sjekke servicegreiene ennå heller, aner ikke når forrige var. Det er jo bare å ta det når den stopper, tenker jeg.

Barna spiser i bilen, hunden sitter i baksetet (eller foran hvis det er ledig), og jeg røyker i bilen hvis det regner – gidder ikke stå ute. Men bilen går jo som ei kule, så hvorfor gjøre mer ut av det?

Er det virkelig nødvendig med alt dette styret bare fordi det står Porsche på den? Jeg tenker: bil er bil. Folk må roe seg.

Anonymkode: 196b4...84c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenkte det sikkert går bort av seg selv, det har skjedd før.

Ja, som før, så pleier slike varsler å gå bort. Særlig servicelampa.

neida, service er ikke noe vits, og lampene er mest for syns skyld, for å sprite opp hverdagen med litt farger.

Anonymkode: c47df...f2b

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For øvrig, 0/10, kanskje 1/10?

Anonymkode: c47df...f2b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

:popcorn: hadde jeg ikke hatt en venn i min omgangskrets som ER som TS ville jeg også tenkt at dette er et dårlig forsøk på å fyre oppunder ett eller annet, men det finnes faktisk folk der ute som driter i bil og kjører til det står i sju steiner - også nye dyre biler, min bekjent kjøpte en RS6 til rundt 2mill for noen år siden og bilen ser i dag ut som et DASS rett og slett (det er til å grine av for en som meg som er litt over middels på bil, MC osv..) 

Anonymkode: 1b4f1...006

AnonymBruker
Skrevet

En skal ta godt vare på bilen uansett merke og årsmodell, enkelt og greit. 

Anonymkode: a840b...966

AnonymBruker
Skrevet

Tyske biler er så god kvalitet at de er mer eller mindre vedlikeholdsfrie.

Litt synd med de lampene i dashboardet, sikkert en dårlig mekaniker som har satt bilen sammen.

Anonymkode: c77ec...eba

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare du ikke glemmer rekene som du kjøper inn til helgen igjen i bilen i sommervarmen

Det gjorde jeg, bilen stinket så fælt jeg skrotet hele vogna og kjøpte ny. 

Det var den verste lukten noensinne 

Noen lamper i Porsche har jeg aldri hørt om, ingen lamper her iallefall. 

Sikker på du har fått en ekte Porsche?? 

Anonymkode: d24aa...2e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tyske biler er så god kvalitet at de er mer eller mindre vedlikeholdsfrie.

Litt synd med de lampene i dashboardet, sikkert en dårlig mekaniker som har satt bilen sammen.

Anonymkode: c77ec...eba

Mtp at Porsche er mye vag hadde jeg aldri våget å skifte på vedlikeholdet 

Anonymkode: 16fec...e6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mtp at Porsche er mye vag hadde jeg aldri våget å skifte på vedlikeholdet 

Skofte 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det virkelig nødvendig med alt dette styret bare fordi det står Porsche på den? Jeg tenker: bil er bil. Folk må roe seg.

Var det forsøk på en skrytetråd?

Anonymkode: 413dc...664

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var det forsøk på en skrytetråd?

Anonymkode: 413dc...664

Synes du virkelig det ser sånn ut? 😅

Anonymkode: 6c3c8...de9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bil er bil, og alle bil må ha vedlikehold. Du MÅ passe på bilen din om du vil ha mest mulig valuta for pengene. Servicelamper bør alltid sjekkes, små feil kan fort bli store (og mer kostbare) feil.

Om du kjøper deg hus, skal den da bare stå og forfalle fordi om det bor folk i den? Det er molbo-tankegang *koko*

Anonymkode: 38249...1ba

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje apoteket kan hjelpe deg med identifikasjon?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg kjøpte meg en Porsche Cayenne for ikke så lenge siden – mest fordi jeg syntes den så skikkelig kul ut og hadde god plass. Jeg kan ingenting om bil, men jeg ville ha noe som ser litt premium ut og funker i hverdagen. Bruker den til barnehage, trening, butikken og hytta.

Folk rundt meg stresser helt med at jeg må "passe på" bilen fordi det er en Porsche. Jeg skjønner ikke helt hva som er så spesielt? Jeg kjører helt vanlig, vasker den i maskin når den blir for møkkete (tok med høytrykk rett på lakken og felgene sist – så praktisk!)

Det har begynt å lyse noen lamper – "motor", "bremsefeil", og noe med dekkene. Jeg tenkte det sikkert går bort av seg selv, det har skjedd før. Har ikke rukket å sjekke servicegreiene ennå heller, aner ikke når forrige var. Det er jo bare å ta det når den stopper, tenker jeg.

Barna spiser i bilen, hunden sitter i baksetet (eller foran hvis det er ledig), og jeg røyker i bilen hvis det regner – gidder ikke stå ute. Men bilen går jo som ei kule, så hvorfor gjøre mer ut av det?

🤣 Kjør så lenge den går, og kjør den til *høgger'n* når den stopper. Tror ikke folk bryr seg om hva du gjør eller ikke gjør med din egen bil. 

Anonymkode: d88b1...0ac

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For en fullstendig meningsløs skrytetråd om at du har fått deg en Porsche av en bil. Du skriver jo selv du gir faen i hvordan du opptrer og hva du gjør i bilen Hva er det du egentlig vil frem til her? Ønsker du reaksjoner og "Nei! Det må du ikke gjøre!". Det er jo din bil, du kan gjøre hva faen du vil i den, spiller ingen rolle om det er en Lada eller Porsche.

Anonymkode: 0dbea...1f4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å legge litt penger i en kvalitetsbil slik at man slipper å bruke så mye tid og penger på vedlikehold sier nå jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

For en fullstendig meningsløs skrytetråd om at du har fått deg en Porsche av en bil. Du skriver jo selv du gir faen i hvordan du opptrer og hva du gjør i bilen Hva er det du egentlig vil frem til her? Ønsker du reaksjoner og "Nei! Det må du ikke gjøre!". Det er jo din bil, du kan gjøre hva faen du vil i den, spiller ingen rolle om det er en Lada eller Porsche.

Anonymkode: 0dbea...1f4

Lol, ser for meg at du skanner rundt etter skryt 24/7.

Er det noe skryt å finne her?!?! GRrr de skal få med meg å gjøre!!  How Rudeee…. ! 

Synes ikke det var skrytetråd. 

Anonymkode: a798c...4f5

Skrevet

Utfordringen er egentlig dersom noe ryker. Reprasjon av Porsche kan I de fleste tilfelle koste mye mer enn andre rimeligere biler.

Skrevet

Dette må være det mest Norske jeg har lest i 2025 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2025 den 17.09):

Du må jo være ett troll? Ingen kan være så gjennomført kjøtthue? Varsellampene går bort av seg selv, ho ho, garantert trolletråd

Anonymkode: 1ff2f...464

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...