Gå til innhold

Å bli med guttevenner på nachspiel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er ikke bare bare. I alle fall ikke for min del. Jeg har en tendens til å ende opp med en venn, alene, fordi festen sluttet for tidlig og vi ville ha mer fest. Jeg har en guttevenn som aldri har prøvd seg i det hele tatt og en som aldri prøver seg mer. Det er de to beste guttevennene... Jeg synes det er mer spennende med guttevenner enn jentevenner. Jenter snakker ofte bare om kjæresten sin, rompefett, pupper, sminke og dilldall. Gutter er kulere, de er ikke så fixert på seg selv og hva andre synes om dem. Slik er i alle fall mange av mine bekjente.

De andre guttevennene er litt mer perifere, og litt mer pågående, spesielt etter et par glass. Jeg går ut sammen med dem fordi jeg synes det er hyggelig. Vi er gjerne 4 - 5 personer, det er gjerne snakk om gamle klassekamerater eller barndomsvenner, og det hele virker svært uskyldig. Helt til vi skal hjem. Jeg vet ikke om jeg er spesielt naiv, eller om jeg sender ut signaler jeg ikke er meg bevisst. Uansett virker det som nachspiel = sex. Det ville sikkert vært fint med fucking good friends hvis det ikke var for at jeg har kjæreste. Tror de at kjæresten min ikke strekker til sexuelt? Tenker mange gutter at det er lov å prøve seg når man har anledning, uansett sivil staus? Må jeg ta ansvar fordi de er gutter og ikke klarer å styre seg??

Pink

- frustrert :veldigsur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel Pink Lady, du sier jo selv at noen ikke prøver seg mens andre igjen gjør det. Gutter er som jenter forskjellige og det du kan tillate deg med en gutt uten at han tror det skal bli noe på han, kan du igjen ikke tillate deg med en annen gutt uten at han tolker det som om noe er på gang. Vi tenker alle forskjellig.

Noen av de ser kanskje kun på deg som en god venn det er morro å være sammen med og ikke som mulig sengepartner, andre igjen syns kanskje du er kjempe pen og drømmer om å få deg til sengs.

Noen aksepterer at du er i et forhold, andre igjen bryr seg ikke om det bare de kan å seg et nummer. Akkurat som en del jenter gjør, de sjekker bevist gutter med "ring" på fingeren.

Hva slags signaler du sender ut vet du jo bare selv, men som du sier så har du ikke noen planer om å ligge med de, selv om den del av dem sikkert håper på det når det kun blir dere to igjen alene. Her må du rett og slett bare si rett ut at du har kjæreste og at du ikke ønsker noe mer enn hyggelig selskap.

Skrevet

Jeg kjenner igjen meg selv i deg litt Pink ..Jeg hadde mange guttevenner før jeg fikk samboer..( de forsvinner etter det)

Men ingen av mine var pågående da.. det har jo vært episoder .. men ikke et problem..

Men Herregud..gi de ei lekse da vel..si at dette er et opplegg du kan klare deg foruten og at du har type, og at du igrunn kun vil ha en fin bytur og et nachspiel i godt selskap.. ):).. De gir seg vel da?

Skrevet

Takk for svar Kristian og Jasmin!

Jeg er kanskje litt for snill mot disse guttevalpene, de kunne kanskje ha godt av å bli lekset opp for. :evil: Jeg pleier å gå hjem hvis stemningen blir litt erotisk, men jeg blir ikke akkurat sint der og da. Det blir jeg heller når jeg våkner dagen etter, jeg blir sint fordi jeg føler at slike stunts gjør at det ikke er hyggelig å treffe dem mer. Hvis det var en gutt jeg ikke kjente som var litt innpåsliten ville han fått et ballespark. Men disse guttene er faktisk venner av meg...

Om guttevennene forsvinner... Jeg tror ikke det. Jeg har vært samboer i tre år, og de blir heller flere. Jeg liker, som tidligere nevnt, veldig godt å være sammen med gutter.

Skrevet

vel jeg har ikke så fryktelig mange guttevenner som jeg sosialiserer med lenger.. hender vi sms'er og chatter..men svært lite bytur o.l

Ja..leks de opp :) kanskje de skjønner da :)

Skrevet

well...jeg opplevde at selv om jeg var samboer, forlova og skulle gifte meg, var gutta absolutt like intr i et ligg fordet, av og til kunne det virke som om det var enda mer spennende da...og se om de klarte å få det til selv om jeg ikke var singel.'

Patetisk, men jeg tror ikke det har så mye med kjønn å gjøre.

Men jeg har hatt problemer med å ha guttevenner, fordi de stort sett har hatt en baktanke...var en jeg måtte kutte ut fordi han bare ikke klarte å la vær å holde meg i hånda, holde rundt meg og kose med meg, etter 3 advarsler, kutta jeg kontakten for godt.

Så etter det er jeg blitt en smule skeptisk.....Men jeg vet at mange jenter også er slik...

Skrevet

Hei Pink!

Jeg hadde en venn en gang som ikke klarte være bare venn.

Vi hadde en alvorsprat da oppførselen hans begynte bli plagsom. Jeg spurte han hvorfor han i det hele tatt prøvde seg.

Han svarte at han ikke kunne skjønne at jeg hadde det godt sammen med kjæresten min, når jeg stadig søkte til han som venn. Han kunne ikke forstå at jeg klarte å reise vekk fra kjæresten min over lengre tid (studerte utenlands); da kunne jeg jo ikke være tilstrekkelig glad i min kjære. Han sa han skulle ønske han hadde rett i sine mistanker om at det ikke var så alvorlig med kjæresten min. Han hadde stadig fisket etter problemer mellom kjæresten min og meg tidligere, ser du. At jeg "klaget" på ting som var galt, tok han som et klarsignal om at jeg egentlig så meg om etter noe annet.

For å gjøre en lang historie kort; alvorspraten hjalp ikke. Tror han tolket det som et signal på at jeg sjekket ut hvor interessert han egentlig var (= jeg var interessert i han, trodde han); og dermed helte jeg en jerrykanne bensin på bålet...

Vi er ikke venner i dag.

Ellers har jeg flere gode kamerater; ingen av dem prøver seg. Jeg er ganske klar på hva slags signaler jeg gir ut, særlig fordi det er trist å miste venner fordi de bare ikke vil forstå. Jeg bruker ikke en fri og frank guttevenn som klagemur for nedturer i mitt eget forhold f.eks, selv om han graver og spør aldri så mye. Unntagen én; men han vet på andre måter at det ikke er noe å hente og jeg vet på andre måter at han aldri vil prøve seg.

Forøvrig prøver jeg være flink å tolke signaler fra kompiser også, og unngår de situasjoner hvor ting kan "utvikle seg"; selv om det ikke utelukker at vi gjerne kan sove (og bare sove) i samme seng f.eks.. Forøvrig kan jeg jo legge til at flere av dem har forhold selv eller er homser, slikt minsker gjerne sjansene for tull :wink:

Dessuten har flere av mine kompiser blitt introdusert for og blitt kjent med kjæresten min. Dermed er det gjerne et større hinder å bevege seg inn på hans enemerker, for å si det sånn; om jeg da ikke tillegger kameratene mine større "samvittighetskvaler" enn de har :ler: Men, ja, jeg tror det hjelper at de har et personlig forhold til kjæresten min.

Vibeke :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...