AnonymBruker Skrevet 30. juli #1 Skrevet 30. juli Jeg kommer fra et sted med veldig mye jantelov og «bygdedyr», og har valgt å ikke bo der på grunn av det. Bor nå i Oslo med samboer og vi ønsker større plass, vurderer da Asker. Men jeg har en bekjent som ikke er spesielt grei og som er ekkelt opptatt av sladder, som kommer fra Asker, og jeg bare orker ikke at dette mennesket skal drive og spre rykter om meg og oss. Så, hvordan er det egentlig der mtp sånne ting? Er det for stort til at min bekjente har noen mulighet til å ødelegge sosiallivet mitt der, slik det er i Oslo? Anonymkode: 7d1d5...489
enkefru Skrevet 30. juli #2 Skrevet 30. juli Asker er blitt en ganske stor kommune etterhvert, med mange småsteder. Tror nok bygdedyret kan være litt tilstede ved de minste plassene, men ikke om du bosetter deg sentralt i Asker.. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli #3 Skrevet 30. juli Kanskje legge om stilen og oppføre seg? Om folk sladrer i en slik grad om dere at dere må flytte på dere så er jo problemet med på flyttelasset tenker jeg. Anonymkode: cd6e5...858
AnonymBruker Skrevet 30. juli #4 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje legge om stilen og oppføre seg? Om folk sladrer i en slik grad om dere at dere må flytte på dere så er jo problemet med på flyttelasset tenker jeg. Anonymkode: cd6e5...858 Du leste ikke hva jeg skrev? Skal flytte pga plass, har ikke noe med at vi ikke oppfører oss å gjøre. Men du kom bare hit for å trolle, eller? Anonymkode: 7d1d5...489 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli Du vet hvor bygdedyret bor? I hodet på folk! Man ser det man VIL se. Anonymkode: d9f92...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #6 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vet hvor bygdedyret bor? I hodet på folk! Man ser det man VIL se. Anonymkode: d9f92...2b0 Eh, okei. Da tror jeg kanskje ikke du har opplevd ordentlig bygdedyr og jantelov. Klart at man sikkert kan gi beng i andre folk, men jeg stortrives i Oslo i rake motsetningen til mitt hjemsted pga dette så jeg tenker det absolutt har noe å si hvor man bor. Anonymkode: 7d1d5...489 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7 Skrevet 30. juli enkefru skrev (9 minutter siden): Asker er blitt en ganske stor kommune etterhvert, med mange småsteder. Tror nok bygdedyret kan være litt tilstede ved de minste plassene, men ikke om du bosetter deg sentralt i Asker.. Takk for tipset! Vi skulle gjerne hatt en hageflekk da. Har du noen anbefalinger om sentrale steder med mindre «bygdedyr» hvor man kanskje kan få seg et rekkehus? Anonymkode: 7d1d5...489
AnonymBruker Skrevet 30. juli #8 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du vet hvor bygdedyret bor? I hodet på folk! Man ser det man VIL se. Anonymkode: d9f92...2b0 Jeg har bodd i 4 forskjellige byer. Født og oppvokst i Oslo, aldri møtt på noe bygdedyr der. Så flyttet jeg til en liten by, og der bodde bygdedyret, var ikke måte på sladderen som gikk om meg. Og alle andre. Og eneste vennene jeg fikk, var andre innflyttere. Så jeg flyttet. Og har da bodd i 2 andre middels store byer, ikke noe bygdedyr, og det var lett å få venner. Anonymkode: 39903...4db 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #9 Skrevet 30. juli Nei jeg har ikke opplevd det i asker 😊 Men størelsen på asker gjør det vanskelig for et bygdedyr å eksistere, sladder eksisterer men folk som blir med på det finnes over alt. Har inntrykk av at folk i asker er litt usosiale, de holder seg til sitt og det er bra for min del Men folk er litt opptatt av status, det skal sies. Anonymkode: 9a325...4f4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Skrevet 30. juli De største sladrekjerringene er nok på KG😀 Bor i asker og her er det maange innflyttere som også kommer fra små steder. Så det er sikkert bygdedyr her også, men er ikke noe som har plaget meg de mange årene jeg har vært her. Anonymkode: 12c46...453 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #11 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei jeg har ikke opplevd det i asker 😊 Men størelsen på asker gjør det vanskelig for et bygdedyr å eksistere, sladder eksisterer men folk som blir med på det finnes over alt. Har inntrykk av at folk i asker er litt usosiale, de holder seg til sitt og det er bra for min del Men folk er litt opptatt av status, det skal sies. Anonymkode: 9a325...4f4 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De største sladrekjerringene er nok på KG😀 Bor i asker og her er det maange innflyttere som også kommer fra små steder. Så det er sikkert bygdedyr her også, men er ikke noe som har plaget meg de mange årene jeg har vært her. Anonymkode: 12c46...453 Takk for svar! Er Asker kanskje litt som Oslo, da? Altså at det alltid vil være noen som kjenner noen osv, men at det ikke er noe sladderkultur?☺️ Anonymkode: 7d1d5...489
AnonymBruker Skrevet 30. juli #12 Skrevet 30. juli Asker er altfor stort til at alle kjenner alle. Over 100.000. etter at de innlemmet Røyken og Hurum. Men det var stort før det også. Kanskje litt som Oslo. Tja, noe mindre minus all skiten og støyen - Det er godt å lande i Asker etter en arbeidsdag i Oslo. Masse natur i nærheten, flott kyststi osv. Mange med høy utdanning, de fleste jobber i Oslo. Skal du pendle hver dag til Oslo er det nok smart å bo ikke så langt fra togstasjonen. I gåavstand eller en 10 min.busstur. Ps. Skal du ha rekkehus i gåavstand må du ut med endel millioner. Skal du jobbe i Asker ville jeg ha sett på steder langs kysten som Blakstad, Vollen, Slemmestad, Båtstø og Sætre. Anonymkode: 12c46...453 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #13 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Asker er altfor stort til at alle kjenner alle. Over 100.000. etter at de innlemmet Røyken og Hurum. Men det var stort før det også. Kanskje litt som Oslo. Tja, noe mindre minus all skiten og støyen - Det er godt å lande i Asker etter en arbeidsdag i Oslo. Masse natur i nærheten, flott kyststi osv. Mange med høy utdanning, de fleste jobber i Oslo. Skal du pendle hver dag til Oslo er det nok smart å bo ikke så langt fra togstasjonen. I gåavstand eller en 10 min.busstur. Ps. Skal du ha rekkehus i gåavstand må du ut med endel millioner. Skal du jobbe i Asker ville jeg ha sett på steder langs kysten som Blakstad, Vollen, Slemmestad, Båtstø og Sætre. Anonymkode: 12c46...453 Tusen takk for veldig nyttig svar!🙏 Da kjenner jeg at jeg kan være trygg på å drite i denne personen som har som livsmål å sladre☺️ Anonymkode: 7d1d5...489
AnonymBruker Skrevet 30. juli #14 Skrevet 30. juli Er så mange innflyttere nå,at bygdesladderen dør litt ut..Men flytter dere til tofte så kan man bli snakka om.Men ikke sånn som før.Da saklig dere skille dere godt ut. Anonymkode: 37a91...d14
AnonymBruker Skrevet 30. juli #15 Skrevet 30. juli Jeg ville i alle fall unngått akkurat det området der din bekjente bor, så slipper dere å møte på henne i tide og utide. Vi bor i Lørenskog (50 000 innbyggere) og det er noen enkeltpersoner som forsøker å være "bygdedyret" her, også. Men de får ikke fotfeste, så det er ikke noe problem. Det er personligheten deres som er problemet, og hadde de bodd i Valdres ville de ødelagt liv. Anonymkode: d0c7f...3b2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #16 Skrevet 30. juli Flytter du til Billingstad i Asker slipper du sladder. Anonymkode: 17d39...8f7
AnonymBruker Skrevet 31. juli #17 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei jeg har ikke opplevd det i asker 😊 Men størelsen på asker gjør det vanskelig for et bygdedyr å eksistere, sladder eksisterer men folk som blir med på det finnes over alt. Har inntrykk av at folk i asker er litt usosiale, de holder seg til sitt og det er bra for min del Men folk er litt opptatt av status, det skal sies. Anonymkode: 9a325...4f4 Er det «klikkete» i Asker? Eller er folk veldig individualistiske , syns dette er bra men ikke om det er klikker og man er utenfor..:/ Anonymkode: 270b1...553
AprilLudgate Skrevet 31. juli #18 Skrevet 31. juli Hva mener du med «slik det er i Oslo?» Asker er veldig mye mindre, så teoretisk ja?
AnonymBruker Skrevet 31. juli #19 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Eh, okei. Da tror jeg kanskje ikke du har opplevd ordentlig bygdedyr og jantelov. Klart at man sikkert kan gi beng i andre folk, men jeg stortrives i Oslo i rake motsetningen til mitt hjemsted pga dette så jeg tenker det absolutt har noe å si hvor man bor. Anonymkode: 7d1d5...489 Joda,det har jeg men jeg bryr meg ikke om slik. Jeg overser og da blir det ikke gøy for dem å skravle om meg. Jeg er jo bedre enn dem! Anonymkode: d9f92...2b0
AnonymBruker Skrevet 31. juli #20 Skrevet 31. juli Da jeg bodde i Asker hadde jeg en venninne som alltid hadde bodd der. Hun sa at bygdedyret og sladder absolutt lever i beste velgående der, men at det er mest av det innad i de som hovedsakelig kommer derfra, med noen "riktige" innflyttere. Hun likte det ikke. Jeg opplevde også noe av det på jobb der, og det var de som alltid hadde bodd der som holdt på med sin sladder og utestengelse, latterliggjøring og sabottering. Det finnes mange fine folk der også, men jeg synes det er et veldig materialistisk fokus der generelt sett, så jeg valgte etter en del år å flytte derfra, og har aldri angret på det. Anonymkode: e8ed9...ed9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå