AnonymBruker Skrevet 30. juli #1 Skrevet 30. juli Jeg har langt bølgete hår som samtidig er tynt og fint. Det blir fort frizzy så jeg prøver å unngå å børste det når det er tørt, men jeg skulle gjerne hatt et leave in produkt som får fram bølgene bedre og får håret til å se mindre frizzy ut. Synes så mange av produktene som finnes tynger håret for mye, det fungerer ikke på meg som har tynt og fint hår. Jeg har ikke råd til å kjøpe dyre produkter heller, så det må være relativt rimelig. Noen med erfaringer å dele? Anonymkode: a8ab6...d3c 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #2 Skrevet 30. juli For fint bølgete hår fungerer ofte bare mousse bedre eller evt gele. Viss håret ditt ikke trenger den ekstra fuktigheten leave in produkter har vil det kun bli tynget ned. Trenger håret ditt den ekstra fuktigheten? I så fall velg lettere leve in produkter tilsett i dryppende vått hår før mousse. Bruk veldig lite produkt og gjerne bruk børste for vått hår for bedre fordeling. Wella eimi nutricurls boost bounce mousse. Tilsett håret mens det er dryppende vått. Det er også mulig å tilsette leave in produkter for fukt mellom vaske dager viss håret ditt først blir tørt iløpet av dagen 2 eller 3. Velg lettere produkter gjerne tilpasset bølger. Spray først håret med vann. Wella eimi nutricurls milkey wave spray er en lettere leave in. Curl smith har har også egne produkter utviklet for bølger. Har ikke prøvd de selv. Viss håret ditt har rette fukt balanse vil bølgene komme bedre frem men leave in gir ikke hold du trenger en styling produkt for å få den definisjonen og hold. Mousse eller gele. Gele er tyngre enn mousse. Bølger holder ikke like lenge mellom vaskedager som mer definerte krølle mønster men det er mange videoer på YouTube over hvordan mann demper frizz ved bølgete hår. Jeg personlig børster håret mitt på kvelden etter å ha sprayet det med vann og leave in ved behov. Håret må styles på nytt viss jeg vil ha bølgene tydelige mellom vaskedager. Mitt hår har nok fukt nok etter vask til at det ikke trenger leave in før dag 3. Bruker ulike fukt balsam. Akkurat nå bruker jeg skala sin blå krukke. Den er et 2 i en produkt og skal også funke som leave in men holder som balsam for meg. Ikke er den dyr heller. Anonymkode: 595cf...ede
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Jeg syns vel har fungert bedre enn leave in på mitt tynne, lette, bølgete hår. Leave in ble for tungt rett og slett. Jeg kjøper på normal, de store boksene, den jeg foretrekker har brunt lokk og inneholder kokos. For dag to sprayer jeg på vann, og tar en ny runde med gel. Børster håret med en kam med brede tagger hver morgen. Anonymkode: c5fb4...81a
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Jeg har tykt og bøkgete hår (2c type) som fort blir flatt om jeg bruker feil produkt. Det som funker best for meg er Cantuu og Curl company sine produkter fra Normal, og oljen fra Wella SP. Jeg bruker Leave in cream fra cantuu i vått hår, og når det er er litt mer tørt klemmer jeg inn litt olje. Hvis jeg skal på fest eller noe annet hvor jeg ønsker enda mer definerte krøller/bølger, så klemmer jeg inn curl company sin gel eller mousse. Men det aller viktigste produktet for at håret mitt ikke blir frizzy er olje. Ellers så er rutinene mine å bruke en krøllesjampo, enten curl company eller By veira, og så balsam fra Cantuu som får virke mens jeg skrubber resten av kroppen. Hver 4-5 vask ca så bruker jeg en kur, som får virke mens jeg skrubber kroppen. Jeg børster håret kun i dusjen, mens jeg skyller ut balsam eller kur, ofte kun med fingrene. Etter jeg begynte mer og mer med curly girl metodene, og skjønte hvor mye fuktighet jeg faktisk måtte bruke, så har håret mitt blitt veldig pent! Jeg får stadig tydeligere krøller, og har omtrent aldri frizzy hår lengre, og kan ikke huske sist jeg hadde floker heller! Og jeg pleide se ut som ett troll når jeg sto opp før 🤣 Anonymkode: cc7df...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå