Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønn har leid en hybel for skoleåret og betalte ut juli. Vi var i dag og skulle hente tingene. Da vi kom så sto døra på vidt gap med huseiers nøkkel i . Rommet er jo fult med private ting som blant annet tv og penger.  Jeg ringte huseier og han stilte seg helt uforstående til dette og sa at noen andre må ha vært der men det var hans nøkler innrømme han. Han skulle sjekke litt og så ta kontakt med meg. Men det har blitt helt stilt.  Fins det noen plass man kan klage eller skrive en anmeldelse på leieforhold. Ikke hos politi men som andre kan lese for dette er ikke ok . Det er frekt som fy og alt kunne blitt stjelt . 

Anonymkode: 76534...b0f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når skulle hybelen vært overlevert eier?

Anonymkode: ffb74...3c7

AnonymBruker
Skrevet

Nei, heldigvis finnes det ikke sider hvor man kan henge ut folk, uansett om de har gjort noe galt eller ikke. 

Hvis han ikke har kommet tilbake med svar, så etterlyser dere tilbakemelding. 

Anonymkode: 2a188...504

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei... Leiemarkedet er noe drit. Man måtte bare akseptere en del tull som student. For ble du vanskelig ble de fleste enda verre. De fleste aksepterte at jeg monterte sikkerhetslenke (på egen regning), så da var jeg i alle fall trygg når jeg var hjemme. 

Anonymkode: fd75e...4b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, heldigvis finnes det ikke sider hvor man kan henge ut folk, uansett om de har gjort noe galt eller ikke. 

Hvis han ikke har kommet tilbake med svar, så etterlyser dere tilbakemelding. 

Heldigvis? 

Anonymkode: b9f13...716

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Revju.no

Anonymkode: 704a8...f26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når skulle hybelen vært overlevert eier?

August 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heldigvis? 

Uthenging av privatpersoner er ikke lov, og det er ingen garanti for at slik uthenging er basert på fakta, eller om det er noen som er bitter og ønsker hevne seg. Tenk deg om alle bitre ekser kunne legge inn kjipe usanne anmelder på alle mulige nettsider bare for å ødelegge livet til noen etter ett brudd? Hva med en leietaker som er kastet ut etter å ikke ha betalt på ett år, skal dem få legge ut uriktige anmeldelser? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uthenging av privatpersoner er ikke lov, og det er ingen garanti for at slik uthenging er basert på fakta, eller om det er noen som er bitter og ønsker hevne seg. Tenk deg om alle bitre ekser kunne legge inn kjipe usanne anmelder på alle mulige nettsider bare for å ødelegge livet til noen etter ett brudd? Hva med en leietaker som er kastet ut etter å ikke ha betalt på ett år, skal dem få legge ut uriktige anmeldelser? 

Dette er et firma sommelier ut hybler i et hus. Jeg skrev huseier fordi det er en person vi har forholdt oss til. Men de er flere 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også anmeldt "på ordentlig" - altså til politiet.

Det er IKKE lovlig å ta seg inn i en annens bolig på den måten. Utleier burde få en vekker, som så mange andre trenger. Anmeld!

Anonymkode: c17cd...d36

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette er et firma sommelier ut hybler i et hus. Jeg skrev huseier fordi det er en person vi har forholdt oss til. Men de er flere 

Da legger dere ut anmeldelse på google maps, eller anmelder til politi. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Heldigvis? 

Ja, faktisk. Til og med legelisten.no er kritikkverdig, (ustabile) folk skriver hva de vil uten at motparten har mulighet for å svare. 

Anonymkode: 84dc1...69e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Politianmeldelse

Anonymkode: cbfcd...bd7

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan anmelde til politiet, for dette er jo innbrudd uavhengig av hvem som har gjort det,

Anonymkode: 28a03...4cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde anmeldt forholdet. Hvis det var en ting jeg aldri har gjort som utleier, så var det å gå inn i boligen uten å avklare dette påforhånd. Men hadde ikke din sønn sånne flotte gullmynter til rundt en halv mill som forsvant?

:skya:

Anonymkode: 36b33...106

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også anmeldt "på ordentlig" - altså til politiet.

Det er IKKE lovlig å ta seg inn i en annens bolig på den måten. Utleier burde få en vekker, som så mange andre trenger. Anmeld!

Anonymkode: c17cd...d36

Tror neppe at politiet bryr seg om at en husvert har låst seg inn på sin egen eiendom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde med meg bare at jeg fikk vite det av huseier selv i etterkant, som avslørte at mannen i huset hadde bare tatt seg inn fordi en takstmann skulle se på boligen. Uten å spørre meg først. Og da jeg viste hvor ubehagelig det var for meg skapte huseier bare drama og viste null forståelse. Jeg ble så satt ut og utrygg av hele greia at jeg bare flyttet. Synd, for det hadde vært en fin huseier-leietakerrelasjon alle de 4 årene før dette og jeg hadde til og med passet barna deres. Hadde huseier bare lagt seg flat for en enkeltforseelse, og ikke gått i angrep/forsvar, hadde jeg kunnet tilgi. 

Anonymkode: a1e15...d6a

AnonymBruker
Skrevet

Tror neppe at politiet bryr seg om at en husvert har låst seg inn på sin egen eiendom.

Nei, men dommeren i tingretten som dømmer erstatningssaken vil nok spørre om dette ble anmeldt.

:skya:

Anonymkode: 36b33...106

AnonymBruker
Skrevet

Dem gjør faktisk det ;)
Og når du går til namsmannen/tingretten for å kreve erstatning for Smykket som ble stjålet fra badet må du ha anmeldelse.
Her er det et firma så da kan man kreve erstatning fra dem siden dem nekter å oppgi hvem som var der.

Anonymkode: bb722...87c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lovbrudd, så joda 

Anonymkode: deca3...439

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...