veronica<3 Skrevet 30. juli #21 Skrevet 30. juli Tråden er ryddet for spekulasjon og brukerdebatt. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 30. juli #22 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg må bare få dette ut et sted og det er ingen jeg kan prate med dette om. Ingen jeg vil si dette til, utenom en psykolog (og det er venteliste på det, som vi alle vet). Jeg føler meg gal for å ha blitt fortalt slike ting til av min egen far. Men her er episoden som utspilte seg i en telefonsamtale. Jeg er en voksen kvinne i slutten av tyveårene. Jeg er singel og har ikke planer om å skaffe meg noen mann i nærmeste fremtid. Jeg er hetero, om det har noen betydning for noen. For veldig mange kvinner er det naturlig å ha en mann/menn i sentrum av sitt liv. Sånn er ikke jeg. Min far liker å si at, «det gjør ikke noe om du er lesbisk» eller «kanskje du snart finner deg en venninne». Jeg bryr meg ikke om hva han måtte tenke om meg og mitt liv. Men kommer med en kommentar tilbake «du og det homohatet ditt». Og da henger han seg på «det verste jeg vet er homoer» (spesielt menn som er sammen med menn). Jeg vet ikke hvorfor noen skulle hate noe så mye eller bruke så mye energi på noe han ikke liker? Om jeg ikke liker noe, holder jeg meg unna det og bruker ikke tid om å snakke om det. Til poenget, utover i samtalen merker jeg at han blir litt treg i talen og jeg merker at han har drukket. Han kommer med en kommentar som, «selvom jeg shaver pikken er jeg ikke homo». Det kom helt ut av det blå og jeg visste ikke hva jeg skulle si. Det var egentlig en tøysete samtale, men denne kommentaren var ekkel, upassende og jeg ble helt kvalm. Hvordan var denne kommentaren relevant på noen som helst måte? Jeg kjente jeg ble forbanna. Det føltes ut som et overgrep (satt på spissen). At min far sier noe slikt til meg. Jeg føler meg ekkel for at han sa det til meg. Jeg måtte bare få det ut ett eller annet sted. Ellers blir jeg gal. Jeg føler det er så ekkelt at min far sa dette til meg. Selvom det er han som er upassende og ekkel, så føler jeg meg ekkel for å ha blitt fortalt dette. Anonymkode: 78b38...970 Kjenner til to voksne menn som kan snakke slik. De er brødre og ble seksuelt misbrukt som barn, av en mann. De sliter med sitt, søker ikke hjelp, men slik kommer det ut hos de i blant. Anonymkode: 1790e...7b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå