Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 2 år. Han kom rett fra et ferskt brudd og eksen godtok ikke bruddet, og hun hater meg som pesten. Hun får også barna hans til å hate meg.

Vi har det veldig fint sammen ellers, og han ønsker å flytte sammen snarest. Jeg er litt i tvil om det. Jeg må hele tida ta hensyn til at eksen hater meg. Jeg blir aldri invitert med på noe på hans side, og hver gang vi har vært på noe tur, ferie eller arrangement, hinter han om at jeg ikke skal dele om dette på sosiale medier (om han) da det medfører at hun klikker. Han legger aldri ut noe om meg. 

Ellers virker det ikke som han skjuler forholdet, men jeg syns det er litt rart å ikke kunne stå 100 prosent for det. Det får meg til å miste litt respekt og lyst kjenner jeg. 

Hva kan jeg gjøre eller si? Jeg har tatt dette opp uttallige ganger og han nikker og forstår, men det skjer ingen endringer. 

Vil helst ikke få dette lagt ut på Facebooksiden deres❤️

Kvinne 37

Anonymkode: 65733...7a8

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri giddi , eller godtatt. Hadde tatt det opp og forventet å ikke leve i skjul eller gjort det slutt. Hvorfor finner så mange damer seg i så mye rart?

Anonymkode: 9a789...bb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å legge ut private bilder på FB er en valgsak, og ikke no en bør og må gjøre.
Kjemner mange som aldri legger ut noe pga de ønsker å være private. 
Det går an å ha et godt og trygt forhold uten å måtte flashe det på FB.  
Hvor viktig er dette for deg? Ønsker du mindre konflikter ang exen hans så lar du være å poste.  
Men har du sperret henne på FB sånn at hun ikke ser din profil? 
Jeg har sperret exer og deres partnere for å ha mitt liv privat, og jeg lar de få fred også 

Anonymkode: 36df1...18a

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du er avhengig av å poste ting på sosiale medier og vil dumpet fyren fordi han ber deg ta hensyn? 

Jeg er selv 37 og har ikke postet et bilde av meg og samboer på de 10 årene vi har hvert sammen. Jeg er stemoren til to. En eks inne i bildet, men jeg vil heller svelge noen kameler for å holde konfliktnivået nede.

Anonymkode: 0d874...04f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De første månedene, kanskje året, tenker jeg det er greit ta hensyn hvis de har ett så konfliktfylt forhold. Men at du ikke blir invitert med på noe etter to år, det hadde jeg aldri giddet. 

Anonymkode: f5c92...cb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg aldri giddi , eller godtatt. Hadde tatt det opp og forventet å ikke leve i skjul eller gjort det slutt. Hvorfor finner så mange damer seg i så mye rart?

Snakker for meg selv, men ja kvinner finner seg i mye rart. Redd for konsekvensene kanskje ? 

Anonymkode: d9dd8...1f7

AnonymBruker
Skrevet

Å ikke legge ut på fb er helt greit - og bare fornuftig nå, etter alle endringene som er kommet. (Og ergo helt uavhengig av hans eks.)

At du ikke blir invitert på noe med hans familie osv. når dere har vært sammen i to år (og han snakker om samboerskap), det er uakseptabelt, både fra familiens side og hans side. For han godtar det og støtter familien sin i å holde deg utenfor.

Om du tar opp dette med ham tipper jeg han lover deg gull og grønne skoger og at bare dere blir samboere så vil alt bli så bra... 

Jeg håper du ikke flytter sammen med denne mannen, for han og familien hans lar seg styre av hans eks, og hennes meninger er tydeligvis langt viktigere for dem enn å oppføre seg normalt høflig og omtenksomt mot deg. Ikke et miljø du kan få det godt i!

Jeg hadde dumpet og ikke gått tilbake, for det er for mye drama både med ham, med hans familie og hans eks.

Om du ikke vil miste en hånd eller livet - ikke stikk hånden i gapet på en krokodille ;)

Anonymkode: a99b4...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det å ikke ønske at noe legges ut på SoMe synes jeg er helt ok. Ingen får legge ut noe om meg heller. Mitt liv er privat.

Vi har vært gift i mer enn 30 år, og har fire barn. Jeg inviterer aldri noen fra svigerfamilien, unntatt til min 50 års dag, og inviterer aldri mine barns kjærester/ektefeller. Mannen min inviterer sin familie, og barna tar med sin partner når de synes det er naturlig. Svigerfamilie inviterer mannen min, og han tar ofte med  meg. Hvilke sammenhenger synes du at hans side av familien skulle invitert deg, og hvorfor ønsker ikke kjæresten din å ta deg med?

Anonymkode: 9457f...881

AnonymBruker
Skrevet

Dere som støtter det å ikke legge ut noe på SoMe og som ikke synes det er viktig; ville dere reagert på samme måte dersom deres partner sa titt og ofte at dere ikke får lov å legge ut noe om de på SoMe? Det er litt det som er poenget. Ikke at det på død og liv må legges ut noe.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Man legger ikke ut om andre på sosiale medier mot deres vilje. 

Anonymkode: bd8dd...9fd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dere som støtter det å ikke legge ut noe på SoMe og som ikke synes det er viktig; ville dere reagert på samme måte dersom deres partner sa titt og ofte at dere ikke får lov å legge ut noe om de på SoMe? Det er litt det som er poenget. Ikke at det på død og liv må legges ut noe.

Ts

Selvsagt ville jeg reagert på samme måte, det er jo i tråd med hva jeg selv ønsker.

Anonymkode: 2b01d...3f2

AnonymBruker
Skrevet

Ts , ignorer de som henger seg opp i sosiale medier greier. Det har gått 2 år.  Om to nye år med han der vil dere stå på stedet hvil , pga ei heks av en ex. Og en tøffel uten ryggrad. Så kjipt, men også så enkelt. Ta det opp og krev forandring, eller gå. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være så viktig å poste om seg selv og kjæresten på sosiale medier i utgangspunktet. Har ikke lagt ut et bilde i hele mitt liv og klarer meg helt fint.

Anonymkode: 90b00...f96

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har vært sammen i 2 år. Han kom rett fra et ferskt brudd og eksen godtok ikke bruddet, og hun hater meg som pesten. Hun får også barna hans til å hate meg.

Vi har det veldig fint sammen ellers, og han ønsker å flytte sammen snarest. Jeg er litt i tvil om det. Jeg må hele tida ta hensyn til at eksen hater meg. Jeg blir aldri invitert med på noe på hans side, og hver gang vi har vært på noe tur, ferie eller arrangement, hinter han om at jeg ikke skal dele om dette på sosiale medier (om han) da det medfører at hun klikker. Han legger aldri ut noe om meg. 

Ellers virker det ikke som han skjuler forholdet, men jeg syns det er litt rart å ikke kunne stå 100 prosent for det. Det får meg til å miste litt respekt og lyst kjenner jeg. 

Hva kan jeg gjøre eller si? Jeg har tatt dette opp uttallige ganger og han nikker og forstår, men det skjer ingen endringer. 

Vil helst ikke få dette lagt ut på Facebooksiden deres❤️

Kvinne 37

Når han har en X som er slik så forstår jeg faktisk han veldig godt. Her synes jeg du kan prøve å sette deg inn i han sin situasjon, for dette kan potensielt gå utover barna hans. 

Er det verdt det synes du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts

Jeg tror du må slutte å se på det med sosiale medier. Om noen ikke ønsker å få noe om seg selv publisert der, så skal det respekteres av andre.

Problemet er ikke sosiale medier hos dere. Sosiale medier blir bare toppen av isfjellet for dere. For problemet er ikke sosiale medier, problemet er at din kjæreste fremdeles lar seg styre av sin eks, og at hans familie også velger eller lar seg kontrollere av hans eks, og at hans familie da i praksis utestenger deg - og at han tydeligvis støtter det.

I forhold til dette blir det med sosiale medier bare en dråpe i havet, det er ikke det viktige.

Anonymkode: a99b4...740

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Nei, hadde ikke funnet meg i dette hemmelighetsopplegget som dette, samt at han bestemmer hva du legger ut. Hvis jeg er på en fin campingplass og jeg har lyst til å dele det på min egen fbside så gjør jeg det. Men å legge ut bilder av andres barn gjør man jo ikke så noe dempet må det jo bli. 

Jeg hadde ikke flyttet sammen med ham før det ble slutt på å bli totalskjult.

Anonymkode: c7e1b...aba

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En som virkelig er glad i deg vil ikke skjule forholdet. Da skal det være meget spesielle omstendigheter. Her kan du jo sette hardt mot hardt og si at enten åpner dere opp forholdet eller så vurderer du å gå. Men ingen lett avgjørelse. Føler med deg. Lykke til hva enn du bestemmer deg for 🙏

Anonymkode: 9335f...091

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...