Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt kontorjobb i et år og jeg holder på å miste vettet. Kall meg gjerne utakknemlig, men så mye skjermtid og sitting gir meg mark i kroppen. Og nei, det handler ikke om at jeg er understimulert, for det er (for) mye å gjøre til enhver tid. Jeg er masterutdannet, men tenker nå at jeg rett og slett må "nedgradere" yrkestittel for å kunne ha en jobb hvor jeg BEVEGER meg. 
Dette er ikke bærekraftig i 30+ år. Forslag?

Anonymkode: dbc8a...eaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søk deg til andre jobber? Enklere å få jobb når man har jobb.

Anonymkode: 70ae0...c8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt kontorjobb i et år og jeg holder på å miste vettet. Kall meg gjerne utakknemlig, men så mye skjermtid og sitting gir meg mark i kroppen. Og nei, det handler ikke om at jeg er understimulert, for det er (for) mye å gjøre til enhver tid. Jeg er masterutdannet, men tenker nå at jeg rett og slett må "nedgradere" yrkestittel for å kunne ha en jobb hvor jeg BEVEGER meg. 

Hvilken utdanning har du? Videreutdanning til feks takstmann?

Anonymkode: fd86e...2bd

AnonymBruker
Skrevet

Begynn som søppeltømmer eller brosteinlegger.  Etter halvt år savner du kontorjobben din. 😀

Anonymkode: 5d0ad...4cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hvilken utdanning du har da. Jeg byttet selv saksbehandler mot en mer aktiv jobb. Samme lønn sånn ca. 

Anonymkode: 0c552...41e

AnonymBruker
Skrevet

Bli lærer på vgs, særlig hvis du med masterutdanningen din har minst 2 undervisningsfag allerede, da trenger du kun 1 år ppu, som man kan ta deltid.

Jeg anbefaler absolutt ikke denne jobben til alle altså, for jeg er helt enig med de fleste som klager på læreryrket. Det er hektisk og stress og mye å gjøre for sikkert lavere lønn (hvertfall på sikt), men du står og går i over halve arbeidsdagen, får variasjon mellom å sitte foran skjerm, sitte i fysiske møter og stå foran i køasserommet for å gå gjennom ting, gå rundt i klasserommet og veilede osv. Du gjør litt forskjellige ting hele tiden, så du rekker ikke kjede deg (til det er ungdommer for kreative, både på godt og vondt. Du må alltid løse noe nytt :p)

Anonymkode: 49f5c...ffe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger ikke nedgradere for å få noe utejobbing.

Mange ulike ingeniørretninger for eks. vil innebære mye tid ute. Drive med landmåling for eks?

Det vil jo avhenge av din utdanning nå, og ev. villighet til å ta ny/annen utdanning.

Anonymkode: 5358f...2cb

Skrevet

Søk deg over i en jobb, som, du kan bruke den utdannelsen du har i dag, og samtidig være i bevegelse. 

Det kan hende du må litt på siden av ditt fag, men ikke for lang "bort"

AnonymBruker
Skrevet

Det var mye av det, særlig første to-tre årene. Men så kom friheten sakte.

Nå er det fleks, hjemmekontor, mange møter, kurs og veldig mange telefoner - der jeg bare setter i airpods. Så er veldig ofte på beina gjennom arbeidsdagen. Både trening, turer og husarbeid.Også en del workations der jeg starter tidlig, og bruker ettermiddagen på andre ting. 

Om du har høyere utdannelse må du komme deg litt innafor, jobbe deg litt opp, først. 

Anonymkode: 48ca8...318

AnonymBruker
Skrevet

Dette løser seg med flex og hjemmekontor så du må bytte til en jobb som har dette, så kan du variere mer når det er nedetid 

Anonymkode: e8f62...80c

AnonymBruker
Skrevet

Ha litt fantasi!

• Hev og senk pult
  • aktiv sitteball/stol
  • pauser med strekking
  • gående møter
  • gå i trapper
  • sykle til jobben
  • trening i arbeidstiden
  • legg inn mer bevegelse på mikronivå (gå på do / kast søppel / hant kaffe lengre unna enn absolutt nærmest
  • ta et par knebøy mens du venter på kaffen eller kopimaskinen

Ha gøy med å finne på ting, ikke bare gi opp.

Anonymkode: 32bde...ecc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...