Gå til innhold

Hvem har lært deg å lage mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Foreldre? Skole?Youtube? Eller hva? 

Anonymkode: 0ae9c...797

Skrevet

Lært det selv gjennom prøv&feil.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Prøv & feil

Skrevet

Foreldrene mine, bestemor, tanta og en onkel, litt på skolen, og den selv og litt fra svigermor

AnonymBruker
Skrevet

Har lært meg selv ved å bruke oppskrifter og ved å prøve og feile. Er så gammel at jeg lærte meg å lage mat før YouTube og google var alternativer. Var også med mamma og lagde mat da jeg var liten, men det var mye halvfabrikata...

Anonymkode: b51d7...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Lært selv. Følger oppskrifter og nå har vi "Godt levert", føler jeg lærer mye av dette også jeg :)

Forskjellige middagsretter hver dag og mange spennende smaker. 

Anonymkode: bdf54...b8d

Skrevet (endret)

Mamma, skolen, matlagingskurs, kokebøker, internett.

Er for gammel til å ha lært kokekunst av YouTube, jeg var voksen før jeg en gang fant oppskrift - uten bilder - på det store nettet og den tok vel 30 min å få lastet ned og printet ut, hehe 

Endret av Virrevirrevapp
AnonymBruker
Skrevet

Kokebøker og inspirasjon fra venner som har laget mat til meg

Anonymkode: 77e34...5aa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lært av inspirasjon fra kokebøker, blader og internett. Samt prøving og feiling. Begynte først å lage skikkelig mat i 35-40-årsalderen.

Anonymkode: afe6b...676

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Måtte selv lære meg å lage mat, for min mor var elendig i matlaging. Likte aldri maten hennes så jeg begynne å lese kokebøker på biblioteket før jeg satte i gang 😊

Anonymkode: e09bf...18a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mamma, mormor, farmor, ett år på husmorskolen og egenøving med prøving og feiling. Men følger jo en del oppskrifter på nett også.

Anonymkode: 0cc12...d5f

AnonymBruker
Skrevet

Gjennom oppskrifter. 

Anonymkode: 1c7b9...ca6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Heimkunnskap på skolen og foreldrene mine :)

Anonymkode: bb744...049

Skrevet

Fikk ikke fart på matlagingen før jeg var over 40, via Instagram, kokebøker og oppskrifts-appen ReciMe:P. Min mor var ikke noe flink til å lage mat, og bestemors mat likte jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Foreldre? Skole?Youtube? Eller hva? 

Anonymkode: 0ae9c...797

Lærte det selv, hadde 0 interesse av det når jeg bodde hjemme

Anonymkode: faa2d...417

Skrevet

Bestemor og å lage mat med venner har bidratt mest. Har også eksperimentert mye selv da jeg tidlig fikk i oppdrag å lage litt ulike ting til festlige anledninger: salater, grillspyd, supper, dessert. Eksperimenterte da mye selv i tillegg til å følge oppskrifter. Det å ha spist mye forskjellig mat ulike steder bidro sikkert da jeg hadde erfart at mye kan kombineres for å få spennende smaker. Heimkunnskap på skolen bidro minst - lærte ingenting nytt der utenom at man kan  legge oppvask i såpevann og skylle den i rent vann i kummen ved siden av.

Skrevet

Jeg er oppvokst med hushjelp/kokk og tror ikke jeg kan huske at noen av foreldrene mine laget mat. Visste knapt at maten ble laget av noen, før jeg var på slutten av barneskolen. Så jeg har lært litt av kokken vår, men eller så har det vært mye prøving og feiling. Kokeboken Fra boller til burritos, som vi fikk utdelt på skolen, åpnet øynene mine og jeg har den ennå. 
Elsker å lage mat nå. 

• Liker 1
Skrevet

Lært litt av mamma, litt av heimkunnskapen på grunnskolen og mest av meg selv, gjennom prøving og feiling. 

AnonymBruker
Skrevet

Litt gjennom mamma. Og mye av meg selv. Bøker. Prøving og feiling. Jeg elsker å lage mat. Og en av mine barn elsker det samme. 

Anonymkode: 81d03...e75

AnonymBruker
Skrevet

Mamma og mormor i første omgang. Deretter lærere på vgs og videre med lærlingansvarlig på kjøkkenet jeg jobbet👍🏻😅 har fagbrev som restaurantkokk

Anonymkode: c5c53...47d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...