Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mens jeg ventet på svar på søknaden til universitetet kom jeg over et annet studie som interesserer meg mer. Jeg har kommet inn og takket ja, men nå tviler jeg. Jeg har interesse for begge fag, men det andre har nok en enda dypere drivkraft hos meg. Hva gjør jeg nå? Skal jeg likevel begynne på det jeg har kommet inn på? Er det bedre å starte og se hvordan det går enn ikke begynne? Eller er det bedre å vente og legge fokus et annet sted og så søle neste år? Det er en videreutdanning jeg tar ved siden av jobb så med tanke på inntekt har det ingen betydning. 

Anonymkode: e9567...a31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ta et emne i den utdanningen du ønsker som enkeltemnestudent hvis det er ledig plass? Kan noe av det i den første utdanningen innpasses i det du nå ønsker? 

Jeg hadde ventet med studier hvis jeg var klar over hva jeg ønsket og det ikke var noe i den utdanningen/eller enkeltemnesrudent jeg hadde fått plass på kunne gitt meg et forsprang. 

Anonymkode: ed91b...6e1

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å gi et helt definitivt svar men husk på at det er DINE penger som skal betales tilbake. Hvis du ikke har lyst og har gode grunner (i dine øyne) til å angre, så bør det gå foran eventuelle meninger noen andre skulle hatt. Studiegjeld er kjedelig. :) Så bruk det på noe du selv ikke kommer til å hate å betale tilbake.

Anonymkode: 62caa...e67

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville begynt. God kompetanse uansett vil jeg tro.

Anonymkode: aa776...30d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vanskelig å gi et helt definitivt svar men husk på at det er DINE penger som skal betales tilbake. Hvis du ikke har lyst og har gode grunner (i dine øyne) til å angre, så bør det gå foran eventuelle meninger noen andre skulle hatt. Studiegjeld er kjedelig. :) Så bruk det på noe du selv ikke kommer til å hate å betale tilbake.

Anonymkode: 62caa...e67

Jeg skrev jo at det ikke var relevant, jeg jobber 100% og tar ikke opp studielån.

Anonymkode: e9567...a31

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville begynt. Du kan uansett søke det andre studiet neste år, slutte på.det første, evt ta begge to.

Anonymkode: c03ff...2c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...