AnonymBruker Skrevet 1. august #61 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tenkte også lenge på å bli psykolog, men det er stress å begynne på et langt studie og flytte til en annen by i voksen alder. Jeg har utdanning og jobb fra før. Så jeg valgte heller å hjelpe folk mentalt i frivillig arbeid, og det er veldig givende. Etter at jeg begynte med det, har den trangen etter å bli psykolog gått bort. Når man brenner for å hjelpe folk, kan man gjøre det på mange forskjellige måter. Anonymkode: d6028...c55 Ikke hun som svarte men jeg er også psykolog, og svarte oppe i tråden. Jeg kan si for egen del at arbeidsoppgavene kan være noe repetivt. Er jo mye samme problemstillinger , og det er jo ikke sånn at man skal legge opp til årelange terapiforløp, men mye systemarbeid for å kunne hjelpe pasienten.. herunder mye fokus på diagnostikk, hva som kan være riktig behandling , hva er pas ressurser, samarbeid med instanser (noe mer av dette om man jobber med barn og unge - jeg jobber i voksenfeltet). Selvsagt har man også terapitimer. Det kan være skikkelig givende og man møter mange ulike menneske som som oftest er tillitsfulle og forteller om sitt liv. Men som jeg sa over så er det jo også masse vanskelige følelser og problemstillinger i rommet , og man kan nok til en viss grad merke at her blir man ikke «smittet» og «får igjen» så mye i menneskemøter som man ville gjort i en jobb der man omga seg med inspirerende og kreative kollegaer. I min jobb har jeg heller ikke så mye med kollegaer gjennom dagen , da vi har eget kontor - men det igjen er også veldig digg:) Sånn generelt vil jeg også adde at når man kommer et stykke på vei i livet, har mann og barn og hus, så er det super deilig med en jobb som har mulighet for hjemmekontor; fleksible løsninger. Dette er det ikke så mye av ved en psykologjobb. Da man har pasienter må man være på kontoret. Lønna varierer fra hvor i landet man jobber - der Oslo kommer dårligst ut faktisk. Spesialistlønna er god, men ofte litt tidskrevende å få det i land Anonymkode: a46a9...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå