Populært innlegg AnonymBruker Skrevet i går, 09:04 Populært innlegg #1 Skrevet i går, 09:04 Mamma og pappa har vært skilt siden jeg var 5 år gammel. Helt siden da har jeg bodd med mamma som er ufør. Og pappa har i alle år klagd over at han betaler barnebidrag. De gangene vi har møttes har pappa sagt «det må du spørre morra di om hu får jo så mye penger av meg». Han har ny samboer og fått to barn nå, yngste der er bare en liten baby. Jeg blir 18 år snart, pappa tenkte da at han skulle slippe å betale barnebidrag. Men jeg har søkt om bidrag til jeg er ferdig med vgs, som er ett år til. Pappa ble dritsur når han fikk vite om det og kjefta meg opp på telefon. Er jeg den eneste som har en sånn drittpappa?! Hvordan kan man være så jævlig mot barnet sitt. Mamma sa jeg ikke skulle bry meg om han, og at han bare er sånn. Men det skulle ikke vært lov å snakke sånn med barna sine. Fy faen! Anonymkode: 75664...d44 5 70
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Ber du om bidrag fra mor og? Eller er det bare din far du krever penger av? Du er jo 18 år så pr definisjon voksen. Anonymkode: 6f898...b66 4 2
Traktor Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mamma og pappa har vært skilt siden jeg var 5 år gammel. Helt siden da har jeg bodd med mamma som er ufør. Og pappa har i alle år klagd over at han betaler barnebidrag. De gangene vi har møttes har pappa sagt «det må du spørre morra di om hu får jo så mye penger av meg». Han har ny samboer og fått to barn nå, yngste der er bare en liten baby. Jeg blir 18 år snart, pappa tenkte da at han skulle slippe å betale barnebidrag. Men jeg har søkt om bidrag til jeg er ferdig med vgs, som er ett år til. Pappa ble dritsur når han fikk vite om det og kjefta meg opp på telefon. Er jeg den eneste som har en sånn drittpappa?! Hvordan kan man være så jævlig mot barnet sitt. Mamma sa jeg ikke skulle bry meg om han, og at han bare er sånn. Men det skulle ikke vært lov å snakke sånn med barna sine. Fy faen! Anonymkode: 75664...d44 Jeg ville bare kutte han ut. 6 4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden Høres ut som en vanskelig type. Hvis han ikke beklager dette så sier det sitt. Anonymkode: 0b16e...9b2 5 7
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mamma og pappa har vært skilt siden jeg var 5 år gammel. Helt siden da har jeg bodd med mamma som er ufør. Og pappa har i alle år klagd over at han betaler barnebidrag. De gangene vi har møttes har pappa sagt «det må du spørre morra di om hu får jo så mye penger av meg». Han har ny samboer og fått to barn nå, yngste der er bare en liten baby. Jeg blir 18 år snart, pappa tenkte da at han skulle slippe å betale barnebidrag. Men jeg har søkt om bidrag til jeg er ferdig med vgs, som er ett år til. Pappa ble dritsur når han fikk vite om det og kjefta meg opp på telefon. Er jeg den eneste som har en sånn drittpappa?! Hvordan kan man være så jævlig mot barnet sitt. Mamma sa jeg ikke skulle bry meg om han, og at han bare er sånn. Men det skulle ikke vært lov å snakke sånn med barna sine. Fy faen! Anonymkode: 75664...d44 Umoden pappa! Ikke alle pappaer er sånn, nei. Du har all grunn til å være forbanna på han. Si til han neste gang "ærlig talt pappa, du burde kanskje ikke fått flere barn enn du kan fø på". For en umoden tufs. Anonymkode: 1b4ab...894 29 1 7
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden Han er mer opptatt av å slippe å betale penger for deg, enn han er på at du skal ha det bra. Ikke en pappa å samle på. Anonymkode: 6fcc3...e0e 21 1 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Populært innlegg #7 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ber du om bidrag fra mor og? Eller er det bare din far du krever penger av? Du er jo 18 år så pr definisjon voksen. Anonymkode: 6f898...b66 Bor hos mamma. Hun betaler for maten og boutgiftene. I følge norsk lov så har man krav på å bli forsørget av foreldrene frem til man er ferdig med vgs. Jeg gjør ikke noe ulovlig her. Anonymkode: 75664...d44 72 16 39
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mamma og pappa har vært skilt siden jeg var 5 år gammel. Helt siden da har jeg bodd med mamma som er ufør. Og pappa har i alle år klagd over at han betaler barnebidrag. De gangene vi har møttes har pappa sagt «det må du spørre morra di om hu får jo så mye penger av meg». Han har ny samboer og fått to barn nå, yngste der er bare en liten baby. Jeg blir 18 år snart, pappa tenkte da at han skulle slippe å betale barnebidrag. Men jeg har søkt om bidrag til jeg er ferdig med vgs, som er ett år til. Pappa ble dritsur når han fikk vite om det og kjefta meg opp på telefon. Er jeg den eneste som har en sånn drittpappa?! Hvordan kan man være så jævlig mot barnet sitt. Mamma sa jeg ikke skulle bry meg om han, og at han bare er sånn. Men det skulle ikke vært lov å snakke sånn med barna sine. Fy faen! Anonymkode: 75664...d44 Er dessverre du som har en drittsekk som pappa. Det er ikke uvanlig at det er mange følelser rundt skilsmisse, men å holde på slik i 13 år, det er drittsekk-oppførsel. Han er dessverre ikke den eneste som ikke vet at forsørgelsesplikten varer ut vgs. Mye verre er det at han ikke vil sitt barns beste. Anonymkode: 2dfc0...f2c 18 2 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Populært innlegg #9 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ber du om bidrag fra mor og? Eller er det bare din far du krever penger av? Du er jo 18 år så pr definisjon voksen. Anonymkode: 6f898...b66 Forsørgelsesplikt. Forresten et rart spørsmål når du har lest i HI om situasjonen til mor og far. Anonymkode: 2dfc0...f2c 47 8
Brunello Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ber du om bidrag fra mor og? Eller er det bare din far du krever penger av? Du er jo 18 år så pr definisjon voksen. Anonymkode: 6f898...b66 Det står at hun bor der. Da betaler mor selvsagt ikke bidrag. 31 3
Raven.Writingdesk Skrevet 23 timer siden #11 Skrevet 23 timer siden Ja du har dessverre en dårlig far. Det er forferdelig trist å lese og jeg føler at det tristeste med dette er ikke bare at du er frarøvet normal omsorg (helt vanlig å betale for barna sine i din alder og til de er ferdig med VGS) - men at du belastes med en så dårlig mannlig rollemodell. Det finnes menn (fedre) som tar det som en selvfølgelighet å betale barnebidrag samt at de også bruker mer penger på barnet sitt enn kun bidraget. Det er veldig trist at han svarer deg slik kan gjør og dermed «guilt-tripper» deg rundt barnebidrag og økonomi. Ingen foreldre bør gjøre dette til barna sine, enda mindre når du er skilsmissebarn med en mor som kanskje har små økonomiske ressurser. Det blir på en måte dobbel belastning for deg. Du er i ferd med å bli en ung voksen, husk at du skyller ikke din far noen ting. Det er han som er den voksne og som valgte å få barn. Han har ett ansvar for deg. Det er lettere sagt enn gjort men jeg håper du fokuserer på dine rettigheter og din skolegang. At du er stolt av deg selv og det du har og kommer til å oppnå. Ikke på grunn av en slik far men heller «på tross av». Sender deg masse omsorg din veg. ♥️ 12 5 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg har søkt om bidrag til jeg er ferdig med vgs, som er ett år til. Pappa ble dritsur når han fikk vite om det og kjefta meg opp på telefon. Er jeg den eneste som har en sånn drittpappa?! Hvordan kan man være så jævlig mot barnet sitt. Mamma sa jeg ikke skulle bry meg om han, og at han bare er sånn. Men det skulle ikke vært lov å snakke sånn med barna sine. Fy faen! Enig med mora di, ikke bry deg om at han blir sur. Du er ikke ansvarlig for hans følelser. Du har rett på bidraget, han har forsørgelsesplikt mens du er under vgs. Det er mange som er som han, dessverre. Denne typen mennesker tenker mest på seg selv. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ber du om bidrag fra mor og? Eller er det bare din far du krever penger av? Du er jo 18 år så pr definisjon voksen. Anonymkode: 6f898...b66 Det er helt innafor at ts ber om bidrag fra far også. Mor stiller opp med hus, mat, strøm osv. TS har rett på det etter loven. Anonymkode: 95406...0be 17 3
Snublefot62 Skrevet 23 timer siden #13 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mamma og pappa har vært skilt siden jeg var 5 år gammel. Helt siden da har jeg bodd med mamma som er ufør. Og pappa har i alle år klagd over at han betaler barnebidrag. De gangene vi har møttes har pappa sagt «det må du spørre morra di om hu får jo så mye penger av meg». Han har ny samboer og fått to barn nå, yngste der er bare en liten baby. Jeg blir 18 år snart, pappa tenkte da at han skulle slippe å betale barnebidrag. Men jeg har søkt om bidrag til jeg er ferdig med vgs, som er ett år til. Pappa ble dritsur når han fikk vite om det og kjefta meg opp på telefon. Er jeg den eneste som har en sånn drittpappa?! Hvordan kan man være så jævlig mot barnet sitt. Mamma sa jeg ikke skulle bry meg om han, og at han bare er sånn. Men det skulle ikke vært lov å snakke sånn med barna sine. Fy faen! Anonymkode: 75664...d44 Nei alle er ikke sånn. Heldigvis ser du hvordan han er og sannsynligvis virker du å være i bedre stand til å forstå hvor feil denne oppførselen er enn han. Og da blir du sannsynligvis en bedre forelder og når den tid kommer. Nå er det viktig at du setter grenser for deg selv. Ikke la deg påvirke av drittsekkoppførselen hans. Og når han klager svarer du at du ikke er interessert i klagingen hans før han kan oppføre seg som en egnet far. 7 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Skrevet 23 timer siden Traktor skrev (3 minutter siden): Jeg ville bare kutte han ut. Jeg har egentlig kutta han ut. Vi har ikke hatt kontakt på flere år. Han ringte for å kjefte på meg nå da han fikk vite om at jeg har søkt bidrag til jeg er ferdig med vgs Anonymkode: 75664...d44 3 23
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Skrevet 23 timer siden Er så rart med slike menn, som tror att forsørgerplikten ovenfor barna, ender når forholdet til barnemor ender. Og ja, det er nok endel av de der ute. Anonymkode: 202be...1d7 17 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ber du om bidrag fra mor og? Eller er det bare din far du krever penger av? Du er jo 18 år så pr definisjon voksen. Anonymkode: 6f898...b66 Altid en udugelige person som skal prøve å forsvare andres udugelige oppførsel Anonymkode: 4a2d2...133 32 7
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har egentlig kutta han ut. Vi har ikke hatt kontakt på flere år. Han ringte for å kjefte på meg nå da han fikk vite om at jeg har søkt bidrag til jeg er ferdig med vgs Anonymkode: 75664...d44 Stakkars deg. Det er han det er noe galt med. Husk det. Anonymkode: 0b16e...9b2 9 3 3
Isambard Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden Jeg synes ikke han oppfører seg bra nei. For det første må man bare akseptere å betale bidrag. Hvis han mener han betaler for mye så er det en sak mellom ham og moren. 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ber du om bidrag fra mor og? Eller er det bare din far du krever penger av? Du er jo 18 år så pr definisjon voksen. Anonymkode: 6f898...b66 Mor sitt bidrag er å la datteren bo hos henne, altså dekke alt av boutgifter, samt mat og sikkert litt lommepenger. Dette er ikke normalt som i at det er slik det bør være, dessverre er det nok en del flere menn som er dårlig foreldre enn kvinner. For din egen del bør du kutte ned kontakten med han til et minimum, og aldri forvente noe av han. Da blir du heller ikke skuffet. Og P.S: Er han litt mindre intelligent? Trodde det var allmennkunnskap at man har forsørgerplikt for barnet sitt ut videregående. At forsørgerplikten stopper ved 18 år, gjelder kun dersom barnet ikke går på videregående. Anonymkode: 50fe4...abc 10 1 6
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Skrevet 23 timer siden Faren din er jo mest av alt drittsekk fordi han har klaget på at han har måttet betale barnebidrag alle disse årene, for det skal han selvsagt gjøre med glede! Og han er drittsekk fordi han kjefter på deg fordi du har søkt om å få barnebidrag til du er ferdig med vgs. En god oppegående pappa kjefter ikke på datteren sin, men snakker skikkelig om sånne ting. Når det er sagt; jeg vet at kjæresten min planlegger å betale barnebidrag for sin sønn fram til han er 18 år. Han er derimot en fantastisk pappa som betaler mye for sønnen i tillegg til barnebidrag som moren får, tar han med på lange, flotte ferier hver sommer, og sønnen er hos han tors-man annenhver uke, innimellom oftere. Så han er virkelig til stede og har mye kjærlighet å gi. Barnebidrag stoppes når gutten er 18 år, men kjæresten min kommer nok fortsatt til å bidra mye økonomisk likevel. Anonymkode: 0b2bc...2c1 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå