Gå til innhold

Hoppe over mensen med Slinda p- piller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

j17 har store plager under mens. Fått Slinda for å se om det blir bedre. Men kan man droppe de pillene uten virkestoff å gå rett på neste brett her i håp om å miste mensen helt? og om man ikke gjør det vil mensen hvertfall bli mindre om man får mensen? Har en lege som ikke er god på slik...luftet tanken om endometriose, men han mente at om pillene hadde effekt var det ikke noe annet å få gjort med det uansett...

Anonymkode: 92501...136

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, og hvis jenta blør månedlig vil nok en eventuell endometriose ikke bli bedre uansett, og derfor er ikke slinda er så godt valg av p-pille. Da bør det forsøkes østrogenholdig p-pille og zoely fungerer godt for mange med tanke på å hoppe over menstruasjon, men er en p-pille som inneholder mer hormoner enn mye annet og er derfor ikke et førstevalg. Uansett bør jo jenta henvises gyn hvis det går mange måneder uten at smertene blir mindre. Det er uheldig mtp fremtidig barneønske hvis man blør månedlig med endometriose. 

https://www.maja.no/prevensjon/slinda-en-ny-gestagen-pille-pa-markedet?srsltid=AfmBOorUeu4kwqA-G4bVwWs-E1lQlVcBjs4Zg4NMiSTGvLxHN9G6EQTu

Anonymkode: 0c552...02a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke endometriose, men jeg bruker slinda. Hopper over sukkerpillene. Jeg har ikke hatt blødninger på flere måneder. De første par månedene fikk jeg litt blødninger, før det stabiliserte seg (ikke som mensen). Har fungert bra å bare hoppe over sukkerpillene her hvertfall. K42

Anonymkode: d61af...91a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke endometriose, men jeg bruker slinda. Hopper over sukkerpillene. Jeg har ikke hatt blødninger på flere måneder. De første par månedene fikk jeg litt blødninger, før det stabiliserte seg (ikke som mensen). Har fungert bra å bare hoppe over sukkerpillene her hvertfall. K42

Da går du rett på nytt brett uten opphold? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, og hvis jenta blør månedlig vil nok en eventuell endometriose ikke bli bedre uansett, og derfor er ikke slinda er så godt valg av p-pille. Da bør det forsøkes østrogenholdig p-pille og zoely fungerer godt for mange med tanke på å hoppe over menstruasjon, men er en p-pille som inneholder mer hormoner enn mye annet og er derfor ikke et førstevalg. Uansett bør jo jenta henvises gyn hvis det går mange måneder uten at smertene blir mindre. Det er uheldig mtp fremtidig barneønske hvis man blør månedlig med endometriose. 

https://www.maja.no/prevensjon/slinda-en-ny-gestagen-pille-pa-markedet?srsltid=AfmBOorUeu4kwqA-G4bVwWs-E1lQlVcBjs4Zg4NMiSTGvLxHN9G6EQTu

Anonymkode: 0c552...02a

Tror kanskje ikke det er endometriose, var noe jeg bare nevnte for legen for å høre litt. Har ikke like vondt hver gang. men varierer. Slik som denne gangen ikke så vondt, men da veldig kvalm. Ingen plager imellom mensen. Har regelmessige blødninger, men blør en del. Men skal selvfølgelig følge med og oppfordre hu til gynekolog hvis plagene vedvarer. Men du mener da at pillene ikke vil funke mot plagene hvis det er endo? Men hvertfall ikke no vits å spørre fastlegen mer føler jeg, for han hadde fryktelig lite kunnskap og virket likegyldig ovenfor dette...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 0.00):

Da går du rett på nytt brett uten opphold? 

Ja, hopper til nytt brett når de grønne pillene kommer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...