Stacy__ Skrevet i går, 08:58 #1 Skrevet i går, 08:58 Er dere klar over at en del av tingene de lover ikke er gjennomførbare i virkeligheten? Som f.eks det å ta imot null flyktninger. Det går jo ikke, det er Norge forpliktet til gjennom FN konvensjonen. Det er jo helt absurd at de lover det, uten at det er praktisk mulig. Så har vi gjengen som roper hurra og går rett i fella. Beklager hvis jeg har tatt ifra dere håpet, alle dere som er innvandringsfiendtlige. But that ain’t gonna happen… Sånn uavhengig av om de vinner valget eller ikke. Og vi husker jo alle hvordan det gikk da FRP satt i regjeringen sist? 3 5
Ti T Usen Skrevet i går, 09:03 #2 Skrevet i går, 09:03 Kan du linke til hvor FRP lover null flyktninger? 17 5
anonym482 Skrevet i går, 09:04 #3 Skrevet i går, 09:04 Du har rett. Men masseinnvandringen til Europa har vært en feiltakelse. Det er så mange bevis på det nå at det nytter ikke å stikke hodet i sanden lengre. Men det har vært en debatt folk ikke tørr å ta. 25 15
Isambard Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden Jeg vil aldri stemme Frp. Jeg tror du overvurderer FN. Hvis Norge bryter den konvensjonen får vi kritikk og mister anseelse, men det er alt. Det er mange land i Europa som praktisk talt ikke tar imot noen. 11 3
Isambard Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden Ti T Usen skrev (5 minutter siden): Kan du linke til hvor FRP lover null flyktninger? https://www.frp.no/var-politikk/innvandring-og-integrering/flyktninger Sitat fra link: "Norge bør i utgangspunktet stanse mottak av kvoteflyktninger inntil vi har kontroll på integreringsarbeidet." 4
Kvittre Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden Er flyktninger og innvandrere det samme egentlig? Kanskje fremmedfiendtlige du mente. er så lei av at Sylvi forteller meg hvor skummelt det er og være meg, hvit kvinne i Oslo som visstnok ikke tør eller kan gå ut etter klokken 21 fordi da blir jeg ranet, voldtatt, knivstukket og drept av menn med brun hud. Og ja, bønder biter på. Hun lager rasisme og skaper uro. Hun trigger også fremmedkulturelle med hatet sitt. Skaper konflikter. Farlig dame. nei, hun gjøre like lite med flyktningskvote som med bomstasjoner på veier/ broer/ tunneler som allerede er bygget. Urealistisk, populistisk jugepolitikk. Ja, de fleste av oss husker hvordan det gikk da de satt i regjering sist, men mange velger og glemme. Minner litt og trump og usa . Splitt, hersk, lyv. 5 5
thomH Skrevet 23 timer siden #7 Skrevet 23 timer siden Stacy__ skrev (9 minutter siden): Er dere klar over at en del av tingene de lover ikke er gjennomførbare i virkeligheten? Som f.eks det å ta imot null flyktninger. Det går jo ikke, det er Norge forpliktet til gjennom FN konvensjonen. Det er jo helt absurd at de lover det, uten at det er praktisk mulig. Så har vi gjengen som roper hurra og går rett i fella. Beklager hvis jeg har tatt ifra dere håpet, alle dere som er innvandringsfiendtlige. But that ain’t gonna happen… Sånn uavhengig av om de vinner valget eller ikke. Og vi husker jo alle hvordan det gikk da FRP satt i regjeringen sist? Selvfølgelig er det praktisk mulig. Norge bestemmer helt selv hvor mange kvoteflyktninger man tar imot. Når det gjelder asylinnvandring er saken noe annerledes. Men også her er det store rom for innstramminger. 1) Norge kan nekte å behandle søknader fra asylsøkere som kommer via trygge land (Dublin-avtalen). 2) Norge kan innføre midlertidig opphold som absolutt regel. Det vil si at asylsøkere kan aldri bli statsborgere. 3) Norge kan redusere mottaksapparatet til å gjelde kun bolig, helse, og mat. Det vil si at asylsøkerne får ingen kontantutbetalinger. Punkt 2 og 3 vil gjøre Norge langt mindre attraktivt for asylsøkere, som heller vil søke seg til andre land. 4) Norge kan øke kravene til familiegjenforening kraftig. Man kan f.eks. kreve 750.000 NOK i inntekt i minst fem år, som igjen vil føre til at det meste av ikke-vestlig innvandring vil stanse opp. 19 11
Traktor Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden (endret) Stacy__ skrev (17 minutter siden): Er dere klar over at en del av tingene de lover ikke er gjennomførbare i virkeligheten? Som f.eks det å ta imot null flyktninger. Det går jo ikke, det er Norge forpliktet til gjennom FN konvensjonen. Det er jo helt absurd at de lover det, uten at det er praktisk mulig. Så har vi gjengen som roper hurra og går rett i fella. Beklager hvis jeg har tatt ifra dere håpet, alle dere som er innvandringsfiendtlige. But that ain’t gonna happen… Sånn uavhengig av om de vinner valget eller ikke. Og vi husker jo alle hvordan det gikk da FRP satt i regjeringen sist? Er du klar over at mye av det alle partiene lover ikke er gjennomførbart i virkeligheten? Dette gjelder nok i særklasse venstresiden som sliter med å skjønner at verdiene faktisk må skapes før de kan omfordeles. Samtidig som de ønsker å importere stadig større utgiftsposter. Endret 23 timer siden av Traktor 7 6
Brunello Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden Lurer på hvem som vil ta alle jobbene innvandrerne har i dag. Uten innvandring hadde det blitt totalstopp for mange tilbud vi i dag tar som en selvfølge. 4 5
anonym482 Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden (endret) Kvittre skrev (8 minutter siden): Er flyktninger og innvandrere det samme egentlig? Kanskje fremmedfiendtlige du mente. er så lei av at Sylvi forteller meg hvor skummelt det er og være meg, hvit kvinne i Oslo som visstnok ikke tør eller kan gå ut etter klokken 21 fordi da blir jeg ranet, voldtatt, knivstukket og drept av menn med brun hud. Og ja, bønder biter på. Hun lager rasisme og skaper uro. Hun trigger også fremmedkulturelle med hatet sitt. Skaper konflikter. Farlig dame. nei, hun gjøre like lite med flyktningskvote som med bomstasjoner på veier/ broer/ tunneler som allerede er bygget. Urealistisk, populistisk jugepolitikk. Ja, de fleste av oss husker hvordan det gikk da de satt i regjering sist, men mange velger og glemme. Minner litt og trump og usa . Splitt, hersk, lyv. Hva tenker du om Sverige da? Skal vi gå alene ute en kveld etter kl 21 i Malmø? Rinkeby? Stockholm? Endret 23 timer siden av anonym482 9 6
Stacy__ Skrevet 23 timer siden Forfatter #11 Skrevet 23 timer siden Traktor skrev (1 minutt siden): Er du klar over at mye av det alle partiene lover ikke er gjennomførbart i virkeligheten? Dette gjelder nok i særklasse venstresiden sliter med å skjønner at verdiene faktisk må skapes før de kan omfordeles. Jeg er klar over at politikere lover veldig mye som er vanskelig å gjennomføre i praksis. Men nevnte dette med FRP fordi innvandringspolitikken er ett av deres store fanesaker og da er særs lite gjennomtenkt å love noe som i praksis er umulig å oppnå. 1
anonym482 Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden Brunello skrev (Akkurat nå): Lurer på hvem som vil ta alle jobbene innvandrerne har i dag. Uten innvandring hadde det blitt totalstopp for mange tilbud vi i dag tar som en selvfølge. Nei det hadde blitt tvunget frem politisk vilje til å ta grep. Lønningene til "drittjobbene" ville økt. Flere goder. Det hadde ordnet seg. 7 7
Traktor Skrevet 23 timer siden #13 Skrevet 23 timer siden Brunello skrev (1 minutt siden): Lurer på hvem som vil ta alle jobbene innvandrerne har i dag. Uten innvandring hadde det blitt totalstopp for mange tilbud vi i dag tar som en selvfølge. Det finnes alltid noen som vil ta slike jobber så lenge lønna står i still med innsatsen. Hodeløse innvandring har desverre medført sosial dumping i mange yrker. Følgelig gidder ingen nordmenn som har alternativer å ta disse underbetalte jobbene. 12 5
Brunello Skrevet 23 timer siden #14 Skrevet 23 timer siden anonym482 skrev (Akkurat nå): Nei det hadde blitt tvunget frem politisk vilje til å ta grep. Lønningene til "drittjobbene" ville økt. Flere goder. Det hadde ordnet seg. Det hjelper ikke med høyere lønn om det ikke er nok folk. Og om eksempelvis Foodora-budene skulle hatt kr 300,- pr time (som gir medialønn) og overtidsbetalt, ville ingen benyttet de. 3
Stacy__ Skrevet 23 timer siden Forfatter #15 Skrevet 23 timer siden Brunello skrev (2 minutter siden): Lurer på hvem som vil ta alle jobbene innvandrerne har i dag. Uten innvandring hadde det blitt totalstopp for mange tilbud vi i dag tar som en selvfølge. Det er akkurat det jeg lurer på også 😅 Det er flere innvandrergrupper som faktisk blir headhuntet hit, f.eks ingeniører fra India. Du ser også hvor mange innvandrere som jobber innen helse og omsorg. Jeg aner ikke hvordan Norge hadde gått rundt uten innvandrere. Men ifølge FrP så er de roten til alt vondt her i landet. 2 3
Brunello Skrevet 23 timer siden #16 Skrevet 23 timer siden Traktor skrev (Akkurat nå): Det finnes alltid noen som vil ta slike jobber så lenge lønna står i still med innsatsen. Hodeløse innvandring har desverre medført sosial dumping i mange yrker. Følgelig gidder ingen nordmenn som har alternativer å ta disse underbetalte jobbene. Se mitt svar rett over.
FryNor Skrevet 23 timer siden #17 Skrevet 23 timer siden Stacy__ skrev (12 minutter siden): Er dere klar over at en del av tingene de lover ikke er gjennomførbare i virkeligheten? Som f.eks det å ta imot null flyktninger. Det går jo ikke, det er Norge forpliktet til gjennom FN konvensjonen. Det er jo helt absurd at de lover det, uten at det er praktisk mulig. Så har vi gjengen som roper hurra og går rett i fella. Beklager hvis jeg har tatt ifra dere håpet, alle dere som er innvandringsfiendtlige. But that ain’t gonna happen… Sånn uavhengig av om de vinner valget eller ikke. Og vi husker jo alle hvordan det gikk da FRP satt i regjeringen sist? Flyktningkonvensjonen, retningslinjene til asylinstituttet og forpliktelser er ikke skrevet i stein, de kan heldigvis forandres og det er stadig flere som skjønner at det begynner å bli høyst nødvendig med en revisjon. Verden er ikke den samme som når flyktningkonvensjonen ble opprettet for over 70 år siden, de som kom opp med den tok ikke høyde for velferdsmigranter og den enorme befolkningsveksten i f.eks. Afrika. Det sier seg selv at Norge og resten av Europa ikke har kapasitet til å ta i mot en uendelig strøm av flyktninger og migranter, spesielt den typen som alltid vil være en utgiftspost og en byrde for velferdsstatene og rettsystemene. 6 4
A-hunter Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden (endret) Å snakke om innvandring til Norge uten å ta opp den innvandringen som står for det - i særklasse - høyeste antallet, nemlig familieinnvandringen, er meningsløst. Flyktninger og asylsøkere utgjør normalt et veldig lite antall (unntatt i krigsperioder). Flyktninger og asylsøkere kan forøvrig gis midlertidig opphold uten å være i brudd med "internasjonale forpliktelser" (som ikke betyr noe som helst), mens vi i Norge har valgt å dele ut statsborgerskap som sukkertøy bare noen greier å plante to føtter på norsk jord. Men altså - årsaken til at Norge i 2025 har en innvandrerandel på nesten 30% skyldes bare en ting - familieinnvandring. Dette er også årsaken til at vi kommer til å runde både 40, 50 og 60%. Heldigvis ønsker flertallet av velgerne seg å bli skiftet ut. Uten slik vilje kunne det ikke blitt gjennomført. Endret 23 timer siden av A-hunter 6 3
Stacy__ Skrevet 23 timer siden Forfatter #19 Skrevet 23 timer siden anonym482 skrev (4 minutter siden): Hva tenker du om Sverige da? Skal vi gå alene ute en kveld etter kl 21 i Malmø? Rinkeby? Stockholm? Jeg var faktisk på venninnetur i Stockholm i fjor, vi var ute til langt etter kl.21 på kvelden. Jeg syntes ikke det var noe farligere enn i Oslo eller London for den saks skyld. Og vi er enda i livet 1 2
anonym482 Skrevet 23 timer siden #20 Skrevet 23 timer siden Brunello skrev (Akkurat nå): Det hjelper ikke med høyere lønn om det ikke er nok folk. Og om eksempelvis Foodora-budene skulle hatt kr 300,- pr time (som gir medialønn) og overtidsbetalt, ville ingen benyttet de. Vi klarte oss meget bra før masseinnvandringen. Dette er ikke bærekraftig på sikt. Hvorfor snakker politikerne aldri om hva det egentlig har kostet Norge, tror du? 12 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå