Gå til innhold

Billige snittblomster/grønt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst å ha friske blomster i vase oftere. Synes det er fint og gjør hjemmet friskt. Har dessverre dårlig råd og synes ofte at de billigste rosene på matbutikken fort visner selv om jeg gjør så godt jeg kan for å passe på. 
Noen som har tips til snittblomser og gjerne noe grønt til å lage egne enkle buketter til vase? 
Plukker av og til blomster ute, men disse holder ikke så lenge dessverre. Opplever at det mer er for å pynte med midlertidig hvis jeg skal ha besøk. Går det en dag eller toppen to så er de tørre og drysser.

Ønsker friske blomster, altså ikke plastikk.

Anonymkode: ca0c1...d2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et bed i hagen hvor jeg har masse som jeg kan ta inn som snittblomster. Da blir det fint både inne og ute.

Anonymkode: d04a5...7dc

Skrevet

Eucalyptus, ruscus, egentlig alle firmer for snittgrønt står veldig lenge. Tørre strå er også fint, så kan du supplere i grønnvasene med litt blomster til helgen f.eks Har du flere vaser med grønt kan det ført holde å fordele 1-2 buketter med blomster på dem . Man trenger mindre enn du tror når man har en god base😊

Ellers holder nellik, lisianthus, tistler, protea, pyntekål, krysantemum og småblomster som brudeslør og limoneum seg lenge som snitt synes jeg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp Alstroemeria (inkaliljer) på Mester Grønn. De har buketter til 60-70kr og disse blomstene fås i flere farger og står kjempelenge i vase. Klipper av litt i endene på stengelen og fyller rent vann på når jeg ser de blir bleke i enden. Evt kan du kjøpe noe annet og ha sammen med de om økonomien tillater det.

Anonymkode: 9bb5c...092

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...