Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det alldeles ikke sånn. Det virker uholdbart.

Anonymkode: 4a05f...053

• Liker 1
Skrevet

Om man skal være så smålig - ja da hadde den paraceten vært min. Hadde han trengt en Paracet eller to så fikk han vippse stykkprisen da.

For det blir for smålig etter min smak! Jeg hadde ikke orka det nivået av flisespikking og smålighet!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Fatter ikke at folk gidder å få barn med folk som ikke skjønner at det ikke finnes et deg og meg, kun Familien AS.

Jeg hadde blitt tilsvarende gjerrig og sluttet å føre over penger til felles matkonto. Kjør hver deres hylle i kjøleskapet slik man gjør i bofellesskap. 

Anonymkode: e610f...53d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du spør om andre har det sånn, og jeg tror nok det er svært uvanlig. Jeg har mer ‘fellesøkonomi’ med venner enn det her liksom. 

Hadde selv ikke orket noe sånt i et partnerskap, er han ellers tipp topp amazing? Det høres på en måte ut som han mangler litt empati, når du sier han blir furt og er gnien over å kjøpe med Paracet…

Anonymkode: 838fb...e5a

Skrevet

For meg høres det helt absurd ut å ha det slik. Nei, min mann og jeg har aldri hatt det slik, selv ikke da vi ikke hadde separat økonomi i starten av forholdet. 

Høres ut som en spesiell type jeg aldri hadde orket å bo sammen med.

Skrevet

Gjerrig og sær.

Har to barn, med hund og katt. Vi teller aldri på krona eller vippser tilbake. Det jevner swg ut og gjør det ikke det så får det så være. Vi er da et par. 

Anonymkode: e24e7...9a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men jeg setter over en sum i måneden til han for mat og andre artikler, var dette jeg tenkte det kunne gå av ang paraceten. 

Ts 

Anonymkode: 43b77...460

Er det kun han som kjøper inn?

Anonymkode: 3710f...d32

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har en samboer som ikke liker å kjøpe noe til meg. En sjelden gang gjør han det, men det er sjeldent. 

I går skulle han på butikken og jeg spurte om han kunne kjøpe med noe til meg. Den ene tingene var en unødvendig ting og den vippset jeg han for før han dro, men det andre var en pakke paracet fordi jeg har ørebetennelse. Han spurte da litt irritert om jeg skulle vippse for den, og jeg sa at jeg trodde det kunne gå på fellesen- men vippset han da han ble sur. Vi har bodd sammen noen år og har barn sammen, så synes sånt blir så smålig. Det er ikke første gangen han har vært sånn. Samtidig prøver jeg å tenke at jeg ikke skal lage noe styr ut av det og at sikkert mange andre også har det sånn. Men da spør jeg, er det flere som har det sånn? 

Skilte meg fra en sånn for noen år siden. Det var deilig å slippe å vippse halvparten av en cola fordi han tilbød meg å smake på den, og jeg sa ja. Prøvde det samme andre veien til slutt, og da rabla det for han. En så gjerrig kjerring kunne han ikke ha. Eksemplet over er bare et av mange. Men spontankjøpe airfryer til 3000 og kreve halve beløpet vippset uten å ha snakket om det på forhånd var helt greit. 

Han der blir ikke bedre. Smålig.

Endret av Luringa
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis man skal leve såpass adskilt økonomisk, så er det sannsynligvis bedre å leve adskilt på alle måter. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres helt sykt ut.

Dere er samboere med felles barn?

Vi er to familier slått sammen til én.

Vi har felles regningskonto, matkonto, familiekonto(klær, gaver og aktiviteter til alle barna) og en huskonto.

Før vi fikk de felleskontoene så kjøpte vi ting til hverandre og barna uten å blinke. 

Han vippset meg en del ganger uten at jeg spurte da han tjener 3 ganger så mye som meg, men da satt jeg foten ned. Jeg nektet å bli et sånt par som vippset for småting.

Når jeg vært syk så har han kjøpt alt han trodde jeg trengte pluss snacks eller annet stæsj. 

Anonymkode: ac329...fdd

Skrevet
mereo skrev (På 30.7.2025 den 12.14):

Om man skal være så smålig - ja da hadde den paraceten vært min. Hadde han trengt en Paracet eller to så fikk han vippse stykkprisen da.

Stykkprisen? Jeg hadde krevd 1500 pr. stykk på natt og helligdager.. 

Eller nei, jeg hadde ikke vært å finne i et sånt forhold. 

Anonymkode: 26d18...d74

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Stykkprisen? Jeg hadde krevd 1500 pr. stykk på natt og helligdager.. 

Eller nei, jeg hadde ikke vært å finne i et sånt forhold. 

Anonymkode: 26d18...d74

🤣 De fleste av oss hadde nok ikke det!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2025 den 8.41):

Jeg har en samboer som ikke liker å kjøpe noe til meg. En sjelden gang gjør han det, men det er sjeldent. 

I går skulle han på butikken og jeg spurte om han kunne kjøpe med noe til meg. Den ene tingene var en unødvendig ting og den vippset jeg han for før han dro, men det andre var en pakke paracet fordi jeg har ørebetennelse. Han spurte da litt irritert om jeg skulle vippse for den, og jeg sa at jeg trodde det kunne gå på fellesen- men vippset han da han ble sur. Vi har bodd sammen noen år og har barn sammen, så synes sånt blir så smålig. Det er ikke første gangen han har vært sånn. Samtidig prøver jeg å tenke at jeg ikke skal lage noe styr ut av det og at sikkert mange andre også har det sånn. Men da spør jeg, er det flere som har det sånn? 

Er det her kødd 🙄 

Nei, det er ikke normalt. Hvertfall ikke når man bor sammen og har barn sammen… Da er man en familie. 

Hvordan fordeler dere andre utgifter? Regner med at dere har en grei fordeling på alt som har med husarbeid og ansvar for barn osv å gjøre også da. 

Vi har felles økonomi, så vi slipper sånt tull. Heldigvis 😅 Vippse for en pakke Paracet, da er han ikke bare gjerrig men jævli lite omsorgsfull. 

Anonymkode: 298bf...c76

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det her kødd 🙄 

Nei, det er ikke normalt. Hvertfall ikke når man bor sammen og har barn sammen… Da er man en familie. 

Hvordan fordeler dere andre utgifter? Regner med at dere har en grei fordeling på alt som har med husarbeid og ansvar for barn osv å gjøre også da. 

Vi har felles økonomi, så vi slipper sånt tull. Heldigvis 😅 Vippse for en pakke Paracet, da er han ikke bare gjerrig men jævli lite omsorgsfull. 

Anonymkode: 298bf...c76

Mange rare familier rundt omkring 

Min eksmann var egoist og tenkte bare på seg selv. Ingen hensyn til meg eller barna. Bare gode å ha for fasaden. 

Han kunne fint finne på å gjøre som ts sin mann og hakket verre, dessverre 

Men nå er jeg kvitt han og godt er det

Anonymkode: 87e40...27a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...