Gå til innhold

Dere som er ufør/på aap, eller hjemme av andre grunner: Når står dere opp?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger meg mellom 2300 - 0000 og står opp mellom 0630 - 0730

Anonymkode: 6dfc7...8b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ufør her, og her varierer det mellom ca 07-08, utenom en og annen dag der jeg sover til 09-11, men det er dager der jeg ikke har klart å sove på natten av div grunner. Jeg pleier å legge meg rundt kl 00.

Bare nysgjerrig på hva andre gjør. 

Anonymkode: 7d8d2...d37

Uføretrygdet, med en helse hvor kveldene er verst. Er ofte i seng tidlig, sovner rundt 23.

Står opp fast rundt kl. 06, kanskje drar meg til 07-07:30 om natten ikke har gitt noe særlig hvile.

Anonymkode: 1992e...3db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på AAP sto jeg opp til avtaler. Hadde som regel mange avtaler hver uke. NAV, behandling, treninger æ, samarbeidsmøter, arbeidsmarkedstiltak mm. Og sto opp timer før for å ha sjans til å rekke pga svingende form. 

Anonymkode: 1242c...861

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står opp 7 hver eneste dag. Er helt avhengig av faste rutiner for å holde meg mentalt oppegående. 

Anonymkode: ab921...3a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ufør her, og her varierer det mellom ca 07-08, utenom en og annen dag der jeg sover til 09-11, men det er dager der jeg ikke har klart å sove på natten av div grunner. Jeg pleier å legge meg rundt kl 00.

Bare nysgjerrig på hva andre gjør. 

Anonymkode: 7d8d2...d37

Står opp med barna hver dag , alltid gjort.

Anonymkode: 0b73c...de2

AnonymBruker
Skrevet

Legger meg 2200 og står opp mellom 0600-0700. Sovner jeg senere så føler jeg meg alltid helt ødelagt dagen etter. Sovet litt lengre om jeg er i en dårligere periode iforhold til sykdom. Så for egen fysisk og psykisk helse så er det viktig for meg å ha en stabil døgnrytme. Tror det er slik for flere kronisk syke? 

Anonymkode: 931de...e6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sovner stort sett rundt 01 og står opp ca 09.

Ofte våkner jeg for tidlig, spesielt når det skjer mye rundt meg, de siste ukene har det vært før 07 som for min del er for tidlig, ihvertfall når jeg ofte ikke får sove før etter 02 og gjerne våkner en gang eller to ila natten. 

Søvnhygiene er viktig så jeg holder rutinene selv når rutinene ikke virker.

Anonymkode: 9373e...64f

AnonymBruker
Skrevet

Står opp 07 i hverdagen eller hvis barna våkner før de dagene jeg skal levere barn i bhg. Sover et par timer etter ungene er levert. 0900 - 1100 ca. Legger meg mellom 00 - 01 et sted. Søvnen er dårlig, våkner mye hver natt.  Skal jeg ikke stå opp så sover jeg til kl 10 ca. Da trenger jeg ikke å sove på dagen. 

Anonymkode: 29bb4...c95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg er arbeidsledig. Står opp mellom seks og sju hver dag. Legger mellom 22/23.
Jeg var på et jobbsøkerkurs her forleden og kutslederen var sånn « det er viktig å stå opp om morran». Synes det er en merkelig antagelse at alle som går hjemme sover hele dagen. 🙄

Anonymkode: 6a873...aeb

Hahaha ja, de ser vel for seg at alle er late NAVere uten rutiner eller skam i livet? 

Jeg gikk til fastlegen med søvnproblemer, fikk ingen hjelp. Etter et år sa han "du vet hvor viktig det er å stå opp og komme seg opp om morran?" 

Da skjønte jeg at denne mannen aner ikke hvem jeg er, eller forstår noe av problemene mine. Jeg er a-menneske og har stått opp mellom fem og seks HVER ENESTE DAG hele mitt liv (unntatt den perioden jeg stod opp FØR fem på grunn av barn). 

Jeg er på aap nå. Legger meg 21.30, står opp senest 6. to ganger i sommer har jeg våknet 06.30… 😂 living on the edge! 😂

Anonymkode: b67ca...59d

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger meg sjelden før midnatt, og står opp når jeg våkner av smerter. I tillegg må jeg som regel opp på do minst to ganger i løpet av natten. Det er sjelden jeg får mer enn 6 timers søvn. 

Anonymkode: 773dd...349

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Alt fra halv sju til senere,det kommer an på om jeg har en tidlig avtale eller ikke. 

Anonymkode: 9a8f8...ead

AnonymBruker
Skrevet

Står opp mellom 930 og 1030. Det er min faste rutine. 

Anonymkode: 55df0...1d5

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg var på et jobbsøkerkurs her forleden og kutslederen var sånn « det er viktig å stå opp om morran». Synes det er en merkelig antagelse at alle som går hjemme sover hele dagen. 🙄

Enig, det irriterer meg også. Var det Sylvi Listhaug som sa at det var viktig at folk fikk en grunn til å stå opp om morgenen? Det føltes så utrolig nedlatende, som om alle som ikke er i jobb er noen late slabbedasker.

Endret av Hulderen
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig, jeg har store søvnproblemer. Men sjelden jeg sover lenger enn til 9. 

Anonymkode: 3669c...d5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Æsj ja, for en stigmatisering. Har aldri hatt problem med å stå opp om morgenen. Er da jeg er friskest. Er helt ødelagt når kvelden kommer.

Anonymkode: f3d70...d6d

AnonymBruker
Skrevet

Er ufør og står som regel opp mellom 10 og 11. noen ganger kan jeg ligge til 12. 

legger meg som regel ikke før 2-3 på natten. 

Anonymkode: 61416...faf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som regel før 09 på gode dager. Dårlige dager ligger jeg i senga frem til ungene kommer hjem fra skolen. 

Anonymkode: 742bc...1f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er på AAP, bor sammen med mann, tenåringer og hund. Legger meg 01 og står opp senest 09. Om vinteren sover jeg gjerne fra 00 til 08. Alltid vært B-menneske, så drar meg ikke opp klokken 06 eller 07 om så huset skulle stå i full fyr rundt meg. Synes forøvrig tiden mellom 23 og 01 er helt magisk... Da sover de andre og jeg får gjort masse greier jeg ellers ikke har konsentrasjon til å gjøre. Den fineste tiden på døgnet😍 

Anonymkode: 6b1eb...43d

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg står opp mellom 6 og 10 - det avhenger av avtaler (kl 6 betyr tidlig fysiotime...) og dagsform - og legger meg som regel mellom 22 og midnatt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I hverdagen står jeg opp halv seks. Har flere barn som må i bhg og på skole, så da legger jeg meg igjen når de har gått. I helgene sover jeg til bortimot sju, en sjelden gang åtte.

Dette er på gode dager. På dårlige dager våkner jeg i 3-4-tida og klarer ikke sovne igjen. Føler meg overhodet ikke truffet av "stå opp om morran"-utsagnet nei, det er mitt minste problem.

Anonymkode: c9bd5...60a

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...