Gå til innhold

Dere som er ufør/på aap, eller hjemme av andre grunner: Når står dere opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ufør her, og her varierer det mellom ca 07-08, utenom en og annen dag der jeg sover til 09-11, men det er dager der jeg ikke har klart å sove på natten av div grunner. Jeg pleier å legge meg rundt kl 00.

Bare nysgjerrig på hva andre gjør. 

Anonymkode: 7d8d2...d37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hvordan du klarer å ha en døgnrytme uten å ha noe som krever det? Du er flink og har orden på sakene.

Jeg har ikke klart det siden jeg var et barn og ble tvunget. Å nå har jeg en liten jobb for å komme tilbake fra uføre etterhvert, men har stått opp og lagt meg i absolutt alle tider av døgnet og det forverres av at noe skal skje. Sliter med søvn. Har planlagt å ha normal døgnrymte hver månde i mange år 😅 

Anonymkode: 42e3f...a3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sovner kl. 22-22.30 og våkner 05.30-06.00. Våkner så tidlig uansett når jeg legger meg, så jeg pleier å legge meg rundt 21.30 og lese en stund. 

Anonymkode: 63a2b...161

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er syk og har vært hjemme det siste året. Står opp 06.30, lager frokost til mannen og forsøker å få gjort litt hjemme eller gå tur/trene lett. Er på behandling stort sett annenhver dag. 

Legger meg 22.30 hver dag,

AnonymBruker
Skrevet

0530 hver eneste dag 😄. Legger meg kl 22.

Anonymkode: a30ed...e8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legger meg 22 og står opp rundt 6. Hatt den samme rutinen rundt det i mange år og synes det er fint å ha

Anonymkode: 499f3...510

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg våkner 06-07 og står opp kl 08. Legger meg kl 22.

Anonymkode: 3cdcb...dd6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Legger meg ca 21.30-22.00 og våkner/står opp 06-07. Alltid foretrukket å legge meg og stå opp tidlig.

Anonymkode: 43767...e69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger meg 22-23.00 og står opp ca 06.00. Har gjort det i mange mange år.  I sommerferien sklir det litt ut. 

Men sjelden at jeg står opp senere enn 08.00. 

Har barn, så i skoleåret må jeg opp for å vekke de. Men de er store nå (16 år og eldre) så de vekker meg ikke i feriene. 

Anonymkode: d5849...ee2

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis mellom 7 og 8. Nå om dagen når jeg må kjøre en ungdom på jobb er det opp kl 05

Anonymkode: 2d5ab...714

Skrevet

Legger meg 22.30-23, og står opp ca 7. Jeg er glad i rutiner. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært ufør i mange år. Står opp ca 7. Legger meg ved 22-tiden. Det varierer jo, men våkner ofte tidlig. Før våknet jeg for tidlig, så det var et problem, men det har begynt å hjelpe. 

Anonymkode: f3d70...d6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger meg kl 22, og er vanligvis oppe mellom kl 7 og 8.  Jeg trenger 8-10 timer med søvn for å fungere :) 

Anonymkode: c09ab...7b6

• Liker 1
Skrevet

Står opp mellom 05.00 og 07.00 hver dag. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det varierer veldig når jeg legger meg. Jeg liker i grunn å sitte sent våken, også sove langt ut på dagen. Slik har det vært i mange år. Tror ikke det er noe jeg vil klare å endre på. Fordi hver gang jeg prøver, så feiler det ganske raskt igjen.

Er ung uføre.

Endret av lolitsme
Legge med hvorfor jeg henger hjemme.
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er arbeidsledig. Står opp mellom seks og sju hver dag. Legger mellom 22/23.
Jeg var på et jobbsøkerkurs her forleden og kutslederen var sånn « det er viktig å stå opp om morran». Synes det er en merkelig antagelse at alle som går hjemme sover hele dagen. 🙄

Anonymkode: 6a873...aeb

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Legger meg mellom 21 og 23, som oftest rundt 22.

Våkner av meg selv i 6-7 tiden, men har perioder hvor jeg sover til 8-9. 

Anonymkode: 1f2b3...f46

AnonymBruker
Skrevet

Sovner ca 23-24 og opp mellom kl 0430 og 06

Hver dag hele året

Anonymkode: 349d1...25d

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg våkner. Pleier å ta melatonin, så jeg kan sove 10-15 timer. Jeg kjeder meg mye.

Men som regel 21-09

Anonymkode: 300e4...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Her er det dårlig med døgnrytme, men jeg står "alltid" tidlig opp. Vanligvis mellom 3 og 5. Noen dager kan jeg få lagt meg igjen og sove en time eller to. Jeg legger meg oftes en gang mellom 22 og 24. Jeg bor alene, så jeg forstyrrer ingen. Er takknemlig når jeg får litt mer søvn.

Anonymkode: e4d0d...921

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...