Gå til innhold

Jeg oppfører meg som et troll, ei heks og ei forferdelig bitch!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skammer meg over hvordan jeg oppfører meg foran mann og barn, snakker dritt om andre , har en fæl attitude ovenfor mannen, lager ofte dårlig stemning i huset, også nå i ferien når vi er bortreist. Jeg er surr, tverr og barnslig og er veldig dramatisk. Egentlig ingen stor grunn til at jeg skal oppføre meg sånn. Men nå er det nok! Sånn kan jeg ikke fortsette, jeg vil ikke være sånn! Fra og med i morgen skal de få se en ny side av meg. Gråter mens jeg skriver dette. Vil virkelig forandre meg. Noen som kjenner seg igjen og har klart og forandre seg til det bedre?

Anonymkode: 1bc20...1d9

• Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Slutt å fokuser på hvor jævlig du er og hvor fælt du har det. At du gjør en dårlig ting eller flere gjør deg ikke til en dårlig person. Du er ikke handlingene dine. Du er ikke syk selv om du blir fortalt at du er det heller. Ta deg sammen! Det er tipset mitt. Du har ett eneste liv å leve og før du vet ordet av det er det over. Ingen tid til anger, det eneste som er igjen er minnene av den du engang var.... til det også er borte. Lev og vær glad, til den grad du kan. :) 

Anonymkode: 2fdaf...66d

• Liker 4
Skrevet

Om 100 år er alt glemt

Anonymkode: 25c73...a09

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Skammer meg over hvordan jeg oppfører meg foran mann og barn, snakker dritt om andre , har en fæl attitude ovenfor mannen, lager ofte dårlig stemning i huset, også nå i ferien når vi er bortreist. Jeg er surr, tverr og barnslig og er veldig dramatisk. Egentlig ingen stor grunn til at jeg skal oppføre meg sånn. Men nå er det nok! Sånn kan jeg ikke fortsette, jeg vil ikke være sånn! Fra og med i morgen skal de få se en ny side av meg. Gråter mens jeg skriver dette. Vil virkelig forandre meg. Noen som kjenner seg igjen og har klart og forandre seg til det bedre?

Perimenopause? Kan ha noen fæle sympomer, inkludert raseri. Hvor gammel er du?

Anonymkode: 6ee60...638

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det en vilje så er det en vei. Du har selvinsikt og viljen til å forandre deg og det er en skjelden gave. Men det kan hende du trenger litt dra hjelp. Snakke med noen proffe? Fordi man lører mye om seg selv hos psykolog og det kan hende du er litt deprimert? Har uløste "floker" osv. En genuint slem person angrer ikke. 

Ikke gråt, dette er det første skrittet. :duskedame: Heier på deg.

Anonymkode: b1456...375

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om det mangler grunner for at du oppfører deg slik, er det grei skuring å sakte og stille justere deg selv vekk fra å gjøre disse tingene igjen.

Om du har reelle grunner og du ikke kjenner de, kan du komme til å kjempe litt med deg selv uten at du nødvendigvis lykkes.

I første tilfelle er refleksjon og smerte det du behøver å forholde deg til, i andre tilfelle blir veien lengre.

Hold oss oppdatert på hvordan det går?

Anonymkode: 73b17...dd2

Skrevet

Takker for fine svar dere ❤️ Dette skal jeg klare og snu! 😊 Jeg skal bli den beste utgaven av meg selv 💕 livet er for kort til å gå rundt og oppføre seg sånn, jeg vet det bunner i dårlig selvfølelse og skuffelser i barndommen, men det er ikke rettferdig at det skal gå utover familien min som jeg er så glad i.

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Om 100 år er alt glemt

Anonymkode: 25c73...a09

Den traff meg.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Om det mangler grunner for at du oppfører deg slik, er det grei skuring å sakte og stille justere deg selv vekk fra å gjøre disse tingene igjen.

Om du har reelle grunner og du ikke kjenner de, kan du komme til å kjempe litt med deg selv uten at du nødvendigvis lykkes.

I første tilfelle er refleksjon og smerte det du behøver å forholde deg til, i andre tilfelle blir veien lengre.

Hold oss oppdatert på hvordan det går?

Anonymkode: 73b17...dd2

Jeg oppdaterer gjerne.💕

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Perimenopause? Kan ha noen fæle sympomer, inkludert raseri. Hvor gammel er du?

Anonymkode: 6ee60...638

Jeg er 38 år men har hatt det sånn i flere år.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ta uansett en prat med legen. Jeg sender deg en god klem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan det hende at du går og bærer på noe du ikke greier å møte, tenke og føle på? Alle de følelsene du føler som du beskriver, er jo ofte dekke for noe annet. Jeg lærte i terapi at når man er sint så er man ofte noe annet, med mindre det er en grunn til det da, mem når du blir sint, dømmende, baksnakker andre og bare helt kokko ( ❤️ ) hva ligger under overflaten da? 

Klem

Anonymkode: dd6cc...2ce

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At du gjør en dårlig ting eller flere gjør deg ikke til en dårlig person. Du er ikke handlingene dine.

??

Lol, den var god. Tidenes ansvarsfraskrivelse?

Selvfølgelig må vi ta ansvar for handlingene våre.

Anonymkode: 1bfd4...f55

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg prøver å lbli flinkere til å leve etter følgende regler. Alt jeg sier må treffe minst to av tre:

Is it kind?

Is it true?

Is it helpful? 

Det er en fin påminnelse for meg selv når jeg snakker til andre, eller om andre. Prøver nå også å huske på dette her inne på forumet, at det må være minst to av tre - aller helst alle tre som jackpot! 

Anonymkode: aafb2...2ab

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Takker for fine svar dere ❤️ Dette skal jeg klare og snu! 😊 Jeg skal bli den beste utgaven av meg selv 💕 livet er for kort til å gå rundt og oppføre seg sånn, jeg vet det bunner i dårlig selvfølelse og skuffelser i barndommen, men det er ikke rettferdig at det skal gå utover familien min som jeg er så glad i.

Det er viktig du forandrer deg. Livet er kort. Og når du en gang dør vil du angre dypt hvordan du levde livet ditt 

Anonymkode: a69aa...33b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

??

Lol, den var god. Tidenes ansvarsfraskrivelse?

Selvfølgelig må vi ta ansvar for handlingene våre.

Anonymkode: 1bfd4...f55

Det handler ikke om det, men om å endre seg, og ikke bare si at nå er en dårlig og tapt. Det er å ta ansvar får handlingene sine, men ikke gjøre seg til dem. Det er forskjell på å være dum og gjøre dårlige ting osv. 

Anonymkode: dd6cc...2ce

• Liker 2
Skrevet

Kanskje ta en separasjon, flytte ut for en tid for å verne mann og barn?

Anonymkode: ee502...532

Skrevet

Min mor var som deg, jeg sier var, for hun har faktisk forandret seg svært mye de siste par årene. Men jeg er vokst opp med bare kjefting, smelling og mye utålmodighet. 

Selv ble jeg mer som deg, tror jeg. Men jeg møtte en mann da jeg var 40, som satte meg realt på plass. Han konfronterte meg midt i "trynet" og lurte på hvorfor i alle dager jeg oppførte meg som jeg gjorde. Går ikke an det, vettu... Tok ikke mange ukene før jeg skjønte hvilken bitch jeg var og hadde vært. 

Nå har jeg vært glad og fornøyd i 15 år, er nå 55 og har blitt totalt forandret. Kjenner sinnet og trollet i meg våkne noen ganger, men da må jeg bare ta meg sammen. 

Var jeg deg, ville jeg også tatt en titt på kostholdet, får du i deg grønnsaker og proteiner? Jeg hadde nok litt mangel på gode matvaner og merket forskjell inni meg da jeg fikk i meg litt sunnere mat også. 

Lykke til, livet blir så mye bedre hvis man klarer å være glad og ikke minst glad på alle andres vegne ❤️ 

Anonymkode: ea475...13f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

For meg hjalp det å forstå hvor sinnet kom fra. (mot mannen, ikke barn..) 

Når noe annet var drit, jeg var stressa, i sorg... alt mulig slikt, så kanaliserte jeg det gjennom sinne mot han. Hadde jeg en fin dag og alt gikk på skinner, kom jeg hjem, ryddet på plass det han hadde slengt fra seg i gangen, og begynte på middagen eller ventet og lot han ta det. Hadde jeg en dårlig dag så var det en solid utskjelling for å aldri rydde opp etter seg. Og så startet jeg demonstrativt på middag, for så å kjefte for at jeg alltid må ta initativ til det. 

Når jeg så sammenhengen så ble det enklere å trekke pusten, og kjenne på hvor sinnet kom fra. Og så heller finne andre måter å få ut sinnet på - motbakkeintervaller med høy musikk, som et eksempel. 

Anonymkode: d2e5c...794

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ville undersøkt rundt resiliens og irritasjon. 

Vær bevisst på resiliens, når du jobber med å styrke andre - NAPHA Nasjonalt kompetansesenter for psykisk helsearbeid

Anonymkode: ffa4e...52d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...