Anonyme Lina Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Jeg er en fortvilet 25-åring som trenger gode råd. Jeg ble ferdig utdannet barnevernspedagog i fjor. Har siden dette jobbet som saksbehandler i barneverntjenesten, men det er helt feil for meg. Jeg takler ikke stresset, ansvaret for de skjebnene, jeg føler det er null kvalitetssikring, jeg er usikker og føler meg utrygg. Det er ingen god følelse. Jobben tar for mye rett og slett. Jeg kunne tenkt meg å jobbe i NAV, da jeg har en særinteresse for økonomi, samt har de en annen kjernetid. Jeg tror jeg ville håndtert den jobben mye bedre, og trivdes bedre. Det er dessverre få stillinger ute nå, men jeg prøver. Jeg har kommet inn på en bachelor i økonomi, og vurderer å begynne der. Men mitt spørsmål er som følger: Det vil nok ta seg bedre ut om jeg fortsetter i jobben jeg har nå, frem til jeg kan få en jobb i NAV. Men jobben krever for mye, og jeg har egentlig lyst til å jobbe deltid mens jeg studerer. Skal jeg tenke fornuftig eller få det bedre mentalt? Jeg har mye fremtidsuro.. 1
Daria Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Husk at det første året som nyutdannet er en slitsom og krevende unntakstilstand hvor absolutt alt er nytt og ukjent og utrygt og skal læres - ikke bare av faglige ting (selv om man har utdannelsen, er det forskjell på teori og praksis), men også det å være arbeidstaker på fulltid og finne sin plass i et kollegium. Kanskje er det riktig for deg å søke deg videre, men ikke gi opp alt fordi det første året har vært tøft. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli Ingen vil se på det som negativt om du slutter jobben for å studere videre. Sålenge man har sammenhengende fremgang å vise til på CV uten hull så er greit sånn sett. Men det er jo egentlig mest avhengig av om du klarer å få økonomien til å gå rundt. Anonymkode: c699d...a81 1
Capazitet Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli Aldri for sent å skifte beite når en føler en ikke er kommet på rette hylle.
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli Første året i jobb, særlig når man har ansvar for mennesker er alltid tøft. Vil bare minne om det, før du evt gir opp for tidlig. Man har mye ansvar for menneskeskjebner i nav også forresten. Anonymkode: 19ad0...fa9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå