Gå til innhold

Arkana! Oppskrift?

Anbefalte innlegg

Gjest Carmensita
Skrevet

Hei!

Så dette var på middagsplanen din. Kan du komme med oppskriften? Fikk så forferdelig lyst på det - og sausen er vel kanskje også hjemmelaget? ;)

Biff med grønnpeppersaus, hjemmelaget champignonstuing, ovnsbakte potetbåter, gulrøtter og asparges.

:lese:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med det er sausen og stuingen du vil ha oppskrift på, jeg har jo ikke akkurat slaktet biffen eller høstet potetene selv. ;) Men jeg kan jo si litt om hvilke krydder jeg bruker til potetbåtene. Jeg lager en egen cajun (kreolsk) spice mix som jeg oppbevarer i en tett boks og bruker bl.a. til dette:

60 g paprikapulver

30 g sort pepper

1-2 ss cayennepepper

2 ss hvitløkspulver

2 ss løkpulver

Jeg bruker gjerne posesauser, det varierer. Når vi bruker posegrønnpeppersaus så er det en type vi kjøper i Sverige som ikke finnes i Norge. Ellers lager jeg den ved å steke finhakket løk i litt smør, har i litt fløte og seterrømme eller crème fraîche, litt oksefond, grønne pepperkorn (fra glass), salt, pepper og litt god sennep.

Champignonstuing lager jeg ved å steke løk, hvitløk og noen ganger hakket chili mykt i smør. Så tilsetter jeg litt tomatpuré og lar det steke med litt før jeg har i skivet sopp. Når soppen er stekt har jeg i paprikapulver, soyasaus, oksefond, worcesteshiresaus, sennep, salt, pepper, rømme/crème fraîche og fløte.

Gjest Carmensita
Skrevet
Jeg regner med det er sausen og stuingen du vil ha oppskrift på, jeg har jo ikke akkurat slaktet biffen eller høstet potetene selv;) Men jeg kan jo si litt om hvilke krydder jeg bruker til potetbåtene. 

Det hadde ikke forundret meg om du hadde gjort det også!! :ler:;)

Tusen takk for svaret! Dette skal prøves!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...