Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har innsikter å bidra med når det gjelder å prosessere og forstå sin egen hverdag med asberger? Jeg har erfart disse tingene som jeg egentlig ikke har lest noe sted, men jeg skulle ønske fantes for å lette livet og samlivet noe: 

1. Hypersensitivitet. At særlig støy men også sult eller mangel på hvile fører til utmattethet men også at jeg blir mer ugrei i sosiale situasjoner (føler meg avskyelig uten å kunne gjøre så mye med det) Da trengs iallefall en halvtimes hvile og mat for å få hode opp igjen

2. At noe blir safehouses, for eksempel visse sanger, steder eller tema. At det er oversiktlig og gir hvile. Har noen favorittlåter jeg sikkert har hørt et par tusen ganger de siste åra.

3. Kompliserte fikse situasjoner stresser, for eksempel et litt fremmed kjøkken hvor det forventes at jeg holder oversikten og skal bare forstå alle behovene som måtte oppstå. 

4. Høye lyder smeller hardt i hodet. Samme med smerte. Feber fører fort til vrangforestillinger og hallusinasjoner (dette er kanskje ikke så allment)

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser dette lurer jeg selv på om jeg er asberger.Kjenner meg ihvertfall veldig igjen. Har ingen andre råd enn å ta hensyn til deg selv og ta pauser! 

Klem

Anonymkode: 8a0d8...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Er du medlem av Asberger gruppe på Facebook elns?

Anonymkode: de777...945

AnonymBruker
Skrevet

Det å være avhengig av at primærbehov  er tilfredsstilt for å kunne fungere er nok ikke noe som skjer bare med aspbergere; jeg tenker på det med matbehov. Lavt blodsukker får de fleste til å bli litt "skranglete". Det skjer med "normale" folk også.

Anonymkode: 4fb82...751

AnonymBruker
Skrevet

når det gjelder lavt blodsukker så er det skikkelig slit ihvertfall. I perioder der jeg spiser mye sukker, så blir det kjapt ille. Lurt å holde seg til det som gir deg energi over lengre tid. ikke kjappe highs.

Anonymkode: 74dd9...1ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...