Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber turnus, noe jeg hater mer og mer med årene. Ungene liker ikke at jeg jobber det, alt blir vanskelig med logistikk, familieliv etc. jeg er så rådvill, vet ikke hvor jeg skal starte. Må jeg virkelig ta ny utdanning? Alle dagjobber i helse er umulig å få og helsesykepleier kommer jeg ikke inn på. Føler meg så kvelt av dette jobblivet at jeg bare har lyst å gråte. 

Anonymkode: a17cd...548

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kva med å ta en mer administrativ etterbehandling? En venninne var også lei av turnus som sykepleier, og tok ymse etterutdanninger (saksbehandling og noe med rus) og har siden jobbet som saksbehandler på det kommunale tildelingskontoret. Det er en 08-16 jobb, og hun har mulighet for hjemmekontor 1-2 dager i uka. 

Anonymkode: 46fea...1d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo svært vanlig med turnus/jobb som ikke er 8-16. Ville tenkt litt alternativt og sett på hvilke jobbmuligheter du har både innenfor og utenfor helse. Som allerede nevnt, saksbehandling, økonomi, fagutvikling, ledelse, forsikring, osv.

Anonymkode: ccd19...398

AnonymBruker
Skrevet

Få hjelp til å få deg ny jobb fra noen som har peiling. Hva man skriver i søknaden, og hva man sier på intervju har veldig mye å si. 

Turnusjobbing og nattarbeid er ikke bra for helsen. Innen helsearbeid er innsatsen også lite verdsatt. 

Er det andre videreutdanninger du kan ta? Ta opp fag over nett for å komme inn på helsesykepleie? 

Fins det eventuelt andre jobber du kan søke på som du ikke har tenkt på, hvor utdanningen og erfaringen din likevel kan komme til nytte? Begrunn i så fall dette i søknaden. Tenk kreativt. 

Eventuelt går det an å ta en prat med leder for å se om det finnes andre løsninger på nåværende arbeidsplass. Det koster veldig mye med nye ansettelser og utskiftninger av personal. Dersom skiftarbeid gir deg helseproblemer, går det an å forsøke å få en legeerklæring for å søke om fritak for dette. 

Lykke til! 

Anonymkode: 5fe15...25e

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Huff. Føler deg virkelig … er i akkurat sa me båt. Sitter hjemme i mammaperm kl er 02:07, og jeg gruer meg tilbake til jobb. Hvordan skal jeg jobbe flere kvelder i uken uten å se min lille baby hele dagen :(

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Saf Keynes skrev (4 timer siden):

Huff. Føler deg virkelig … er i akkurat sa me båt. Sitter hjemme i mammaperm kl er 02:07, og jeg gruer meg tilbake til jobb. Hvordan skal jeg jobbe flere kvelder i uken uten å se min lille baby hele dagen :(

Dette visste du vel før du fikk barn?

Anonymkode: 5cba8...ece

AnonymBruker
Skrevet
Saf Keynes skrev (4 timer siden):

Jeg er sikker på at babyen kommer til å få seg fri så dere kan være sammen på dagtid før du drar på jobb! Det ordner seg 🥰

Anonymkode: 6da25...41a

AnonymBruker
Skrevet
Saf Keynes skrev (6 timer siden):

Jeg føler med deg, jeg grua meg fælt etter begge permisjonene mine, men det gikk seg til, det gjør det nok for deg også❤️

Jeg er forresten ts og tenkte jeg skulle oppdatere tråden. Det var verst første uka, nå går det bra igjen. Har hatt noen uker med bare dagvakter og var heeelt utslitt, dagene gikk bare i jobb, spise og sove på repeat. Orket ingenting etter jobb. Så dukket tanken om at turnus kanskje ikke er så verst, jeg er veldig glad i frikvelder og frihelger, men er dægern veldig takknemlig for fridager innimellom der jeg kan puste ut og har energi til å trene og ha mulighet til å være hjemme når de kommer hjem fra skolen. 

Anonymkode: a17cd...548

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer inn på videreutdanninger om åpner opp for litt reisetid.. Det er kanskje høyt press i storbyer, men andre steder omkring er det mindre press. Så du vil komme inn på deltid videreutdanning. 

Det er ofte videreutdanning som er veien ut av turnus. Jeg for min del kunne aldri overlevd i 8-16 helvette mandag til fredag. Skal ikke si at jeg elsker turnus, men av all dritt man kan velge mellom i livet, så unngår jeg det morgenhelvette med å stresse på jobb.

Anonymkode: 80002...a52

AnonymBruker
Skrevet

Hva med master i helseinformatikk 😊 på uia i Grimstad er det to ukes samlinger hvert semester, man kan derfor komme langveisfra. 

Anonymkode: a7c5f...207

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...