Gå til innhold

Søker etter deltidsansatte til butikk - få søkere og enda færre aktuelle. Flere som sliter med det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som butikksjef i kjedebutikk. Butikken "min" ligger på et kjøpesenter ganske sentralt på østlandet, ca 30 min kjøring fra Oslo.

Har for tiden bruk for to deltidsansatte (ca 20% stilling på hver, typisk ekstrajobb ved siden av skole/studier). Regionleder la ut stillingsannonse før jeg tok ferie i midten av juli og det er foreløpig få søkere og enda færre aktuelle.

Av totalt 16 søkere har 6 fått automatisk avslag fordi de ikke oppfyller et eller begge av det to grunnleggende kravene (over 18 år og behersker norsk godt). 

De øvrige 10 er litt så som så. Ut fra en kjapp kikk på søknader/CV er ca halvparten av dem aktuelle kandidater.

Flere som sliter med det samme?

Anonymkode: 0682f...ec7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du ikke har for høye krav? Hva er grunnen til at så mange er uaktuelle?

Anonymkode: 60967...355

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Deltidsansatte eller ringevikarer? 

Anonymkode: 14774...ffc

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nesten så jeg lurte på om det var noe jeg hadde søkt på, men detaljene stemmer ikke helt. 

Men trenger du uansett mer enn 5 aktuelle kandidater da? Du klarer vel ikke å skille dem fra hverandre uansett?

Anonymkode: 4c8a6...d9e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres ut som du kanskje forventer for mye..

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange studenter ønsker mulighet til å jobbe mer enn 20% stilling i perioder, kan det være en del av grunnen? Ofte velger de å søke på matbutikker o.l., da de ofte slipper de verste vaktene (senvakt hver/annenhver fredag og lørdag osv.) og kan "shoppe" flere vakter for å spe på budsjettet når de har rom og mulighet.

Anonymkode: 310c5...d4a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må rett og slett tilpasse seg litt som arbeidsgiver også, og ikke kun la de verste vaktene falle på de unge med små stillinger. Da mister man de fort, også de flinkeste :)

Anonymkode: 310c5...d4a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Halvtime unna Oslo? I hvilken retning? Jeg er ute etter en deltidsjobb! Men skal flytte til Oslo da 😆

Anonymkode: bd248...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Du la ut annonsen rett før folk fikk vite studieplass. Vent til studentene er på plass og forsøk igjen, da blir nok responsen en helt annen.

Anonymkode: 5c5fe...2c7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jakt etter deltid, men ønsker mer enn 20%, da jeg ikke vil ha studielån kommende år. De fleste studenter jeg kjenner som jobber, vil ha men fleksibel deltidsjobb, da det er varierende hvor mye vi har på skolen og i perioder kan man ikke jobbe noe og i andre perioder kan man jobbe 100%. 

Anonymkode: 8ee18...046

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...