Isabella12 Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Jeg har to barn. Sønnen min er 14 år gammel og datteren min er 11 år gammel. Jeg hadde problemer med påkledning av datteren min, hun ville ikke ha på seg uteklær fordi sønnen min ikke har det. Til slutt fik jeg problemene løst ved å fortelle henne at hun også skal få slutte med utebbukse når begynner ungdomsskolen. Sønnen min bruker jakke når det er kaldt og sko etter vær. Datteren min bruker støvler, regnbukse, regnjakke og regnvotter når det regner eller er bløt ute. Når det er kaldt ute eller vinter bruker hun vinterdress og vintersko + votter og lue laget for vinter. Hun har også en vinterjakke. Det har vært vanskelig med påkledning av datteren vår etter at sønnen begynte på ungdomsskolen. Hun synes fortsatt det er urettferdig. Vi har også endret noen ting. For eksempel så lar vi henne hå til skolen med kun regnbukse, regvotter og støvler hvis det er bløt men ikke regner.
Isabella12 Skrevet 29. juli Forfatter #2 Skrevet 29. juli (endret) Datteren min som er 11 år nekter å kle på seg. Hun sier at det er urettferdig Endret 31. juli av Isabella12
AnonymBruker Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli Min 9 åring er lik, hater spesielt nye klær, regntøy, nye sko er veldig vanskelig. Han var den eneste i klassen som brukte hel vinterdress, det var det eneste han ville ha. Han er på utredning for autismespekter, men er selfølgelig en del andre ting også, han er veldig sensitiv. Anonymkode: f1609...476 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli Høres ut som du kler henne som et barnehage barn. Anonymkode: 7f51c...39f 28 9
lajlaj Skrevet 29. juli #5 Skrevet 29. juli (endret) Isabella12 skrev (9 minutter siden): Datteren min som er 11 år nekter å kle på seg. Hun sier at det er urettferdig. Hun liker ikke å ha på seg regnbukse fordi den har seler og fotstrikker som gjør den langsom å kle av og på. Hun liker heller ikke overgangsfasene mellom høst, vinter og vår. Hun liker de ikke fordi hun må ha på seg regnbukse oppå vinterdress. Heldigvis har vi funnet noen løsninger. For eksempel i overgangsfasene lar vi henne bruke kun vinterdress. Vi har også fortalt henne at hvis hun ikke kler på seg ordentlig får hun ikke dra. Det har fungert REGNBUKSE OPPÅ VINTERDRESS? Støtter de som sier du kler hennes som et barnehagebarn. Vår 8-åring nekter regnbukse når det regner på skolen, og det er hans valg. Høres litt ut som at dere er VELDIG kontrollerende og dette er hennes områder å protestere på. Endret 29. juli av lajlaj 11 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli #6 Skrevet 29. juli Kjøp aldersadekvate klær som allværsbukse eller regnbukse uten seler og fotstrikk Anonymkode: d3c3a...2c5 14 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7 Skrevet 29. juli Jeg håper at dette innlegget bare er tull. Men om det mot formodning ikke skulle være det: en 11 åring klarer fint å finne ut av og erfare hva som er bra og dårlig å kle seg i. Man kan fint veilede, men ikke trumfe gjennom for enhver pris. Anonymkode: 48576...a51 9
AnonymBruker Skrevet 29. juli #10 Skrevet 29. juli 11 åring med regnbukse med seler og strikk under bena ? 🙈 Anonymkode: bfde3...971 16 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #11 Skrevet 29. juli La nå unga kle seg selv når de er i den alderen, det burde de vitterlig klare. Min 9 åring klarer det selv. Anonymkode: b66b0...91e 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli #12 Skrevet 29. juli Det bestemmer min 8 og 11 åring selv. Om det vil fryse eller gå våte hele skoledagen så gjør de det. Eneste måten de lærer på 👍 Jeg drar på jobb før de drar til skolen. Så aner ikke hva de bruker heller. Anonymkode: c683e...af7 4 2
Hedda-78 Skrevet 29. juli #13 Skrevet 29. juli Vinterdress på en 11-åring? Mener du hel dress, eller todelt? Når mine ungdommer skal u og ikke vil ha på det jeg mener er fornuftig, så sier jeg ok, men at de skal ta det med og ha i sekken sånn i tilfelle de ombestemmer seg. Jeg visste forresten ikke at regnvotter eksisterte i så store størrelser som 11 år, jeg har bare sett barnehagebarn med regnvotter. 3
Kartoffel Skrevet 29. juli #14 Skrevet 29. juli Ut fra andre innlegg du har skrevet hvor du blant annet straffer barnet ditt i 2 mnd ved å tvinge henne til å gå i jumpsuit hun ikke klarer å kle av seg selv, så tenker jeg at litt veiledning i forhold til barneoppdragelse kunne vært fint. Dette høres virkelig ikke bra ut og jeg får helt vondt i mammahjertet hvis det er sånn du behandler barna dine. 5 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli #15 Skrevet 29. juli Hvorfor skal en 11-åring kle seg som et lite barn? Hun kan vel kle seg som en 11-åring og ikke som en på 3 år? Anonymkode: 0aa54...1e6 7
Gaia Skrevet 29. juli #16 Skrevet 29. juli Jeg jobber på barneskole med barn i denne alderen. Ingen av barna bruker dress når de kommer på mellomtrinnet (fra og med 5.klasse). Det finnes regntøy med fleecefor inni, som kan brukes som overgangsklær på høst/vinter og vinter/vår. Skjønner godt at hun motsetter seg regnbukse utenpå vinterdress, som om det ikke allerede er vanskelig å bevege seg i vinterdressen alene. Hvis det er slik at påkledning er vanskelig, så ha ekstra klær på skolen, i tilfelle hun blir våt eller fryser. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #17 Skrevet 29. juli Barn over 5 år kler seg selv. Anonymkode: 6caea...65a
AnonymBruker Skrevet 29. juli #19 Skrevet 29. juli Er utebukse typ regnbukse? Det tror jeg ikke jeg gikk med etter 3. klasse. Anonymkode: f2555...4c9
AnonymBruker Skrevet 30. juli #20 Skrevet 30. juli Det er ingen 11-åringer som går med hel dress og strikker under beina. Det slutter man med etter 3. klasse sånn omtrent. Oppdater deg litt på hva jevnaldrende har på seg. Anonymkode: 819bc...ffc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå