AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Selv bruker jeg tanntråd og melllombørste til hver tannpuss. Pusser morgen og kveld. Bruker både elektrisk tannbørste og vanlig, kommer litt an på om jeg er på hytta, på reise osv. Anonymkode: 22701...474
AnonymBruker Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Er det spesielle krav til tannstell etter fylte 40? Anonymkode: 50cf4...cca 11 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli Pusser tennene hver dag 2 til 3 ganger om dagen alt ettersom hva jeg har spist og bruker tanntråd etter middagen. Aldri hatt hull 👌 Anonymkode: 88846...56e 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pusser tennene hver dag 2 til 3 ganger om dagen alt ettersom hva jeg har spist og bruker tanntråd etter middagen. Aldri hatt hull 👌 Anonymkode: 88846...56e Bruker aldri elektrisk tannbørste. Anonymkode: 88846...56e 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #5 Skrevet 29. juli Pusser to ganger til dagen og bruker tanntråd en gang om dagen. Spanderer på meg en grundig rens/sjekk hos tannlegen to ganger i året, og har bleket tennene hos tannlegen en gang, mulig jeg gjør det igjen etter hvert. Anonymkode: 4bd38...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #6 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det spesielle krav til tannstell etter fylte 40? Anonymkode: 50cf4...cca Neida. Men det skjer jo litt med kroppen når man blir oppover i årene. Meg selv inkludert. Er nysgjerrig på hva andre gjør for å holde munnhygienen på topp👌 Anonymkode: 22701...474 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7 Skrevet 29. juli Pusser morgen og kveld nærmest uten unntak, pluss noen ganger på dagen i tillegg hvis jeg har utsatt tennene for mye greier. Bruker sonisk el-tannbørste (Philips Sonicare). Skyller med tannskyll, renser ekstra med sånn krok med tanntråd, men ikke hver dag, blir et par ganger i uken. Går til tannlegen for tannrens hvert halvår, tar røntgen 1 gang i året. Ekstra nøye med dette fordi jeg har arvelig tannkjøttsykdom i familien. Anonymkode: 22763...675 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #8 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pusser tennene hver dag 2 til 3 ganger om dagen alt ettersom hva jeg har spist og bruker tanntråd etter middagen. Aldri hatt hull 👌 Anonymkode: 88846...56e Bra jobba, 40 år og uten karies! Har troen på tanntråd altså. Anonymkode: 22701...474
AnonymBruker Skrevet 29. juli #9 Skrevet 29. juli Pusser 0-3 ganger om dagen. Uregelmessig tanntråd. Går til tannlegen hvert år for rens. Anonymkode: 911d3...772 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #10 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pusser to ganger til dagen og bruker tanntråd en gang om dagen. Spanderer på meg en grundig rens/sjekk hos tannlegen to ganger i året, og har bleket tennene hos tannlegen en gang, mulig jeg gjør det igjen etter hvert. Anonymkode: 4bd38...c8a Rens og sjekk er bra forebyggende tiltak. Vurderer bleking selv, men usikker på om det sliter veldig på emaljen. Får høre på neste innkalling. Anonymkode: 22701...474 1
Virrevirrevapp Skrevet 29. juli #11 Skrevet 29. juli Pusser som regel 2 ganger per dag, iblant 3. Manuelle tannbørster med myk bust. Bruker tanntråd og munnskyllevann om kvelden. Bruker olje for tannkjøttet og tungeskrape. Drikker mye vann. Forebygger forkjølelse, da det går veldig ut over tannkjøttet. Tannlegesjekk en gang i året. Har sånn jeg kan bruke om jeg begynner å gnisse tenner om natta, og rens til denne. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #12 Skrevet 29. juli Pusser morgen og kveld, bruker tanntråd og Zendium tannkrem med fluor. Bruker vanlig tannkost. Går til sjekk hos tannlege fast hver 18 mnd. Drikker lite juice for å unngå syreskader, men kan drikke litt brus hver dag eller vin i helgene. Tygger mye tyggis. Jeg har aldri hatt hull eller syreskader på tennene. K48 Anonymkode: b4bdd...95f 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #13 Skrevet 29. juli Som jeg alltid har gjort, pusser morgen og kveld. Går til tannlegen jevnlig. Aldri hatt hull. Anonymkode: 2227a...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #14 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rens og sjekk er bra forebyggende tiltak. Vurderer bleking selv, men usikker på om det sliter veldig på emaljen. Får høre på neste innkalling. Anonymkode: 22701...474 Det er noen år siden jeg bleket, tannlegen sier at det ikke har ugunstig virkning på tennene så lenge det gjøres av erfarne tannleger og ikke for ofte. Anonymkode: 4bd38...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #15 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pusser morgen og kveld nærmest uten unntak, pluss noen ganger på dagen i tillegg hvis jeg har utsatt tennene for mye greier. Bruker sonisk el-tannbørste (Philips Sonicare). Skyller med tannskyll, renser ekstra med sånn krok med tanntråd, men ikke hver dag, blir et par ganger i uken. Går til tannlegen for tannrens hvert halvår, tar røntgen 1 gang i året. Ekstra nøye med dette fordi jeg har arvelig tannkjøttsykdom i familien. Anonymkode: 22763...675 Bra du tar ekstra tiltak med tanke på arvelige tilstander. Jeg bruker også sonicare forresten, likte at det var slikt vanlig børstehode, likner den analoge tannbørsten😊 Anonymkode: 22701...474
AnonymBruker Skrevet 29. juli #16 Skrevet 29. juli Virrevirrevapp skrev (3 minutter siden): Pusser som regel 2 ganger per dag, iblant 3. Manuelle tannbørster med myk bust. Bruker tanntråd og munnskyllevann om kvelden. Bruker olje for tannkjøttet og tungeskrape. Drikker mye vann. Forebygger forkjølelse, da det går veldig ut over tannkjøttet. Tannlegesjekk en gang i året. Har sånn jeg kan bruke om jeg begynner å gnisse tenner om natta, og rens til denne. Ja, det har jeg hørt også om forkjølelse, bihulene sitter så nært på tennene. Ved forkjølelse skyller jeg ofte munnen hver kveld med salt rørt ut i vann👍 Nå ble jeg nysgjerrig på hvilken olje? Kokos eller Castor? Har selv brukt kokos, men brukte det ikke lenge nok til å finne ut av hva effekten var. Anonymkode: 22701...474
AnonymBruker Skrevet 29. juli #17 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er noen år siden jeg bleket, tannlegen sier at det ikke har ugunstig virkning på tennene så lenge det gjøres av erfarne tannleger og ikke for ofte. Anonymkode: 4bd38...c8a Da skal jeg jammen høre neste gang. Løfter jo litt på utseendet med freshe tenner! Anonymkode: 22701...474
AnonymBruker Skrevet 29. juli #18 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Pusser morgen og kveld, bruker tanntråd og Zendium tannkrem med fluor. Bruker vanlig tannkost. Går til sjekk hos tannlege fast hver 18 mnd. Drikker lite juice for å unngå syreskader, men kan drikke litt brus hver dag eller vin i helgene. Tygger mye tyggis. Jeg har aldri hatt hull eller syreskader på tennene. K48 Anonymkode: b4bdd...95f Bra jobba med null hull! Tror du tyggis er en hjelpende faktor? Er det lurt å ta etter mat kanskje? Har ikke vært så glad i tyggis, men det er jo bra med xylitol tror jeg. Anonymkode: 22701...474
AnonymBruker Skrevet 29. juli #19 Skrevet 29. juli Pusser med myk børste (ikke elektrisk) morgen og kveld. Bruker tanntråd og tannskyll hver kveld. Går til rutinesjekk hos tannlege 1 gang pr år. Aldri hatt hull. Anonymkode: c4828...a76 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #20 Skrevet 29. juli Bruker fluor, men også xylitolpulver og tyggis. Unngår syreetsende drikker som pepsi max/cola zero og juice, eller drikker det med sugerør langt bak i kjeften Stemmer også Rødt, siden de ønsker at tannhelse skal være en del av kroppen og at vi ikke skal fortsette å blakke oss på dette når vi betaler såpass med skatt. Anonymkode: d0d39...9e9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå