AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Er litt fristet til å prøve, men jeg er 30. Har ikke hatt muligheten til å reise og "leve" før nå, men jeg har fortsatt ikke stort budsjett. Kan velge mellom hostell midt i sentrum eller enerom på hotell litt mer usentralt. Begge deler er helt ok forsåvidt, men hadde nok følt meg litt utafor hvis alle de andre var 20. Noen som har erfaringer? Kanskje det er noe mer variert klientell i hovedstadene enn det er i Australia og Asia? Eller tar jeg feil? Anonymkode: 238bc...4e8
AnonymBruker Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er litt fristet til å prøve, men jeg er 30. Har ikke hatt muligheten til å reise og "leve" før nå, men jeg har fortsatt ikke stort budsjett. Kan velge mellom hostell midt i sentrum eller enerom på hotell litt mer usentralt. Begge deler er helt ok forsåvidt, men hadde nok følt meg litt utafor hvis alle de andre var 20. Noen som har erfaringer? Kanskje det er noe mer variert klientell i hovedstadene enn det er i Australia og Asia? Eller tar jeg feil? Anonymkode: 238bc...4e8 Kan ikke svare direkte på spørsmålet ditt, men på noen hostel kan du bestille et privat rom. Har bare vært på et på Kreta. Der var det yngre folk til de over 60. Anonymkode: 8af42...af0
AnonymBruker Skrevet 30. juli #3 Skrevet 30. juli Det varierer litt. I storbyer og steder med litt party vibe kan det være mange unge. På steder hvor man gjerne drar for naturopplevelser/fotturer kan det være flere i voksen alder. I land/på steder hvor det er høyt prisnivå (dyre hoteller) er det ofte flere voksne på hosteller. Jeg er 45 og har fortsatt til gode å være den eldste gjesten på et hostell. Jeg har bodd på mange forskjellige i mange land. Har som regel privat rom, men deler ofte bad. Jeg leser alltid anmeldelser nøye før jeg bestiller, for å få et inntrykk av hva slags klientell jeg kan forvente. Jeg styrer langt unna partysteder. Anonymkode: 31cfd...87d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #4 Skrevet 30. juli Føler deg utafor? er du der for det sosiale eller for billig overnatting? Mange hostel har aldersgrense så husk å sjekke det. Velger du et hostel med aldersgrense, også hvis du er innafor, så vil det jo være færre eldre der naturlig. Syns selv ikke at 30 er så gammelt mot 20- åringer da. Anonymkode: af2e4...e37 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli Hostel i Europa som 30 åring blir du sett på som en gammel tante. I Sørøst-Asia er det problemfritt. Folk i alle aldre på hostel der. Anonymkode: 3a4cb...4cf
Thessaly Skrevet 30. juli #6 Skrevet 30. juli Varierer er min erfaring, sist jeg overnattet på hostel rundt om i Europa så var jeg 39 og hadde med barn, men det kommer an på stedet og ikke minst hostelet. Noen hostel har en yngre profil enn andre, mens andre igjen har familierom ol og henvender seg til et bredere publikum. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7 Skrevet 30. juli Jeg vil tro det kommer an på hostelet. Noen annonserer jo at de har absolutt 18 års grense som nedre aldersgrense, og promoterer seg som et sosialt party-sted. Andre annonserer utad at de har familierom med plass til 4-6, med privat bad. Og igjen andre ligger på steder som kanskje retter seg mer mot de eldre enn mot de yngre gjestene. Som en skriver over, så har noen øvre aldersgrense. Igjen andre har krav om "medlemskap" (som igjen har aldersgrenser). Vi har flere ganger vurdert noen av de familievennlige som "hotell" når vi har vært på familieferier. For det er praktisk å ha køyesenger og alle i samme rom når man har store barn. Jeg mener også at mine foreldre (på 60+) har sovet på hostel når de har vært på tur med sine venner. Da har de delt rom med de de kjenner. Og det har vært uproblematisk. Anonymkode: 4c4d4...a30
AnonymBruker Skrevet 30. juli #8 Skrevet 30. juli Vil prøved, men unngått de som åpenlyst reklamere til de yngre. Anonymkode: 92710...9eb
AnonymBruker Skrevet 30. juli #9 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hostel i Europa som 30 åring blir du sett på som en gammel tante. I Sørøst-Asia er det problemfritt. Folk i alle aldre på hostel der. Anonymkode: 3a4cb...4cf Mulig det var sånn for 20 år siden? Min erfaring (har backpacket i til sammen to av de siste fem årene) er motsatt. Lavere snittalder på hostell i Sørøst-Asia, fordi man får et helt ok hotellrom for bare en hundrelapp ekstra per natt. De yngste backpackerne velger fortsatt hostell fordi de ønsker den sosiale biten, i tillegg til at de skal ha alt billigst mulig. Litt eldre backpackere tar seg gjerne råd til å ha litt bedre standard når det uansett er så billig. Mens i Europa koster ofte et hotellrom så mye at det er mer å spare på hostell, da velger også flere voksne det. Jeg tenker da ikke på de typisk partyhostellene som sikter seg inn på de yngste turistene. Sånn generelt sett, så har vel snittalderen blant hostellgjestene økt en god del de siste årene, da det har blitt mye mer vanlig at folk over 30-40 år tar seg en lengre pause fra jobb for å reise. For en del år siden var nesten alle som backpacket unge mennesker i 20-årene, og kanskje en og annen eldre person. Anonymkode: 31cfd...87d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hostel i Europa som 30 åring blir du sett på som en gammel tante. I Sørøst-Asia er det problemfritt. Folk i alle aldre på hostel der. Anonymkode: 3a4cb...4cf 30 gammel tante? 😅 Nei. Du blir ikke det. Og om noen få enkeltindivider synes det , så er det vel deres problem? Og ja, jeg har erfaring fra diverse store/mellomstore byer i sentraleuropa Anonymkode: b7361...a00
Bigote Skrevet 30. juli #11 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er litt fristet til å prøve, men jeg er 30. Har ikke hatt muligheten til å reise og "leve" før nå, men jeg har fortsatt ikke stort budsjett. Kan velge mellom hostell midt i sentrum eller enerom på hotell litt mer usentralt. Begge deler er helt ok forsåvidt, men hadde nok følt meg litt utafor hvis alle de andre var 20. Noen som har erfaringer? Kanskje det er noe mer variert klientell i hovedstadene enn det er i Australia og Asia? Eller tar jeg feil? Anonymkode: 238bc...4e8 Mange storbyer er så dyre at sjokkerende mange velger hosteller.. ( Selv barnefamilier) Om jeg drar på lengre turer foretrekker jeg å variere litt hvor jeg bor i forhold til hva jeg føler for.. Ellers har det ikke noe å si om du er 30 år eller 20. På den tider jeg " backpacket" har jeg gode minner etter å ha møtt folk fra 20-60 år. Alder har virkelig ikke så mye å si om man klaffer med folk eller ikke når man reiser. Go for it
AnonymBruker Skrevet 30. juli #12 Skrevet 30. juli 30 er uansett ikke gammelt. Vi dro på interrail som 27-åringer og det var stor spredning i alder. Og siden den gang har hoteller blitt sinnssykt dyre, så jeg gjetter at det er enda mer spredning nå. Vi valgte privat rom med delt bad flere steder, det fungerte veldig godt. Og ellers 4-6-mannsrom. Følte meg for gammel for sovesal, trenger søvnen min. Anonymkode: 38c7d...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #13 Skrevet 30. juli Min erfaring er at det er stor variasjon. Barnefamilier og grupper med unge som alle bruker kjøkkenfasilitetene. Jeg er over 50, og bruker hosteller som rimelig overnatting, ikke som sosial arena. Anonymkode: da756...996
AnonymBruker Skrevet 30. juli #14 Skrevet 30. juli Jeg var 61 år første gangen jeg overnattet på hostel. Valgte et hvor du hadde forheng foran hver seng for litt privatliv samt at vi var kun 6 på rommet. Det kan jeg fint gjøre igjen 🙂 Sosialt om du ønsker det. Anonymkode: 8af42...af0
AnonymBruker Skrevet 30. juli #15 Skrevet 30. juli Kun prøvd å bo på hostel i København, da enerom. Det var mest ungt, men også noen mer voksne (ganske shabby) folk. Er det for mere enn ei natt, ville jeg valgt å bo alene utenfor sentrum. Sove når og hvor lenge man vil - i ro. Eget bad. Anonymkode: 311d3...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå