AnonymBruker Skrevet 29. juli #41 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du ikke vil miste omsorgen for barnet, så må du betale for hjelp. Hadde ikke ringt BV, de vil se på dette som at du er uegnet til å ta deg av ditt barn. Anonymkode: 63a5c...b20 neh. Som jeg skrev over var jeg så syk at jeg va BV ta ungen min. De mente at «det går sikkert fint, men kjempefint du spør om hjelp uansett🥰🥰». De ser på spørsmål om hjelp som styrke og ikke uegnet. Anonymkode: 4801b...e4e 2
delias Skrevet 29. juli #42 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke slik at man kan ringe nav/barnevern etter barnevakt ved sykdom. Anonymkode: 43a3c...554 Hvem ringer NAV for slikt?! Uansett så kan man alltids ringe barnevernsvakten døgnet rundt om det er krise slik som nå. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli #43 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skjønner at dere mener det godt, men å overlate et barn til et vilt fremmed menneske på nett er jo hinsides uansvarlig. Anonymkode: 299f6...90c Ja, det er uforsvarlig, det er derfor jeg sier at jeg kunne ha kommet hjem til TS og hatt barnet der. Mor kunne ligget på sofaen, og jeg kunne laget mat eller hva enn mor trengte bistand med. Anonymkode: 7409a...26d 8 15
AnonymBruker Skrevet 30. juli #44 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skjønner at dere mener det godt, men å overlate et barn til et vilt fremmed menneske på nett er jo hinsides uansvarlig. Anonymkode: 299f6...90c ingen som sier hun skal overlate barnet til fremmede men at de kan hjelpe med ting hun trenger hjelp til, slutt å vær så innmari dramatisk og negativ og se etter måter å bidra positivt på.. Anonymkode: f35b1...1b4 14 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #45 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva gjør man i en slik situasjon? Jeg er kronisk syk og kan derfor bli så syk at jeg blir sengeliggende av et litt tøft virus. Vanlig forkjølelse går fint, men ikke influensa og lignende, da kan jeg ikke stå på beina. Barnefar har fast samvær én ettermiddag i uka (ca 3 timer når det ikke er ferie fra barnehagen) og ett døgn annenhver helg. Jeg har egentlig ingen andre å spørre, da resten av familien enten er for skrantne eller bor for langt unna. Fikk noen foreldre fra barnehagen til å passe litt i dag, men klarte så vidt å legge ungen i kveld og er helt ødelagt. Barnefar gjør alt for å straffe meg og nekter å passe barnet, selv om han har ferie og bare skal være hjemme. Barnet er lite og trenger mye tilsyn. Jeg var veldig tydelig på hvor farlig dette er for barnet og stemmen sprakk og diverse, så jeg vil tro det kom veldig tydelig frem at dette er alvor. Hva gjør jeg?! Ringer barnevernet og ber dem ta med barnet til far? Ringer 113 og sier jeg er for syk til å ta være på barnet mitt? Jeg ligger på gulvet og mens jeg skriver dette, da jeg ikke har klart å komme meg ut av barnets rom etter legging for halvannen time siden. Anonymkode: 70b9f...e1c Ingen kan tvinge far til å ha barnet, så om du ringer BV så vil ikke de kunne tvinge far, Men vil da plassere barnet i et beredsskapshjem eller lignende. Og 113? Hva mener du de skal gjøre. Ambulanse tjenesten har ikke noe med dette. Far er en dritt men det vet du vel. Anonymkode: bbf78...326 4
Melus Skrevet 30. juli #46 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg skjønner at dere mener det godt, men å overlate et barn til et vilt fremmed menneske på nett er jo hinsides uansvarlig. Anonymkode: 299f6...90c Jeg tror ingen her inne tenker at man skal dra hjem til de og ta med seg barnet. Det er mye man kan hjelpe til med, f.eks. husarbeid, matlaging, kontakte barnevernet eller andre, handling, være til støtte og en å prate med, leke med og se til barnet mens mor er til stede, men slipper å fysisk gjøre noe. 12 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #47 Skrevet 30. juli Hei TS. Eksen din er en drittsekk. Men det er du som har ansvar for barnet ditt og det virker ikke som om du er egnet til dette pga sykdom. Da er det du som har ansvar for å finne en løsning, hvis du ikke har et nettverk å lene deg på må du betale for en barnevakt. Har du ikke råd til barnevakt eller er ikke dette nok til å dekke barnets behov når du er syk og sengeliggende må du kontakte barnevernet. Det er faktisk ikke barnets far som driver omsorgssvikt, det er du. Veldig urettferdig, han er en drittsekk som ikke stiller opp, men det er faktisk ene og alene ansvaret ditt. Anonymkode: 1c70d...769 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli #48 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det du skriver her, viser jo hvor viktig det er å velge med omhu hvem man får barn med. Sykdom kan komme når som helst, og da er det viktig at man tenker seg godt om før man velger å få barn, og at den andre foreldren stiller opp om man skulle bli syk. Anonymkode: 94b5a...3ff Det er sant at man bør velge sin partner med omhu, men det er ikke alltid en partner viser sitt «sanne jeg» før etter lang tid. Noen viser seg veldig urimelige og hevngjerrige først når et forhold tar slutt, det gjelder både menn og kvinner. Anonymkode: 3d01e...4dd 8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #49 Skrevet 30. juli Jeg ble hardt skadet etter en bilulykke da jeg var alene med et lite barn. Jeg fikk avlastningshjem via barnevernet, som senere også fungerte som fosterhjem i perioder, da jeg ikke kunne stole på barnefar. Kontakt barnevernet Anonymkode: 6dc43...9d1 1 9
AnonymBruker Skrevet 30. juli #50 Skrevet 30. juli Ta kontakt med fastlegen og få en akutt legetime. Du må sørge for å få et ekstra opplegg med helsehjelp når du er i den situsjonen du er i. Enten i form av spesiell medisinsk behandling eller en avtale om å komme raskt til legen. Er det en underliggende sykdom som gjør at du har et veldig dårlig immunforsvar? Anonymkode: 174f0...e10
Melus Skrevet 30. juli #51 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei TS. Eksen din er en drittsekk. Men det er du som har ansvar for barnet ditt og det virker ikke som om du er egnet til dette pga sykdom. Da er det du som har ansvar for å finne en løsning, hvis du ikke har et nettverk å lene deg på må du betale for en barnevakt. Har du ikke råd til barnevakt eller er ikke dette nok til å dekke barnets behov når du er syk og sengeliggende må du kontakte barnevernet. Det er faktisk ikke barnets far som driver omsorgssvikt, det er du. Veldig urettferdig, han er en drittsekk som ikke stiller opp, men det er faktisk ene og alene ansvaret ditt. Anonymkode: 1c70d...769 Dette her gjør meg SÅ forbanna! At enkelte foreldre bare kan drite i alt ansvar og legge det over på den andre forelderen, og særlig når den andre er syk i tillegg! Jeg er ikke enig med deg i at far ikke bedriver omsorgssvikt, all den tid han svikter barnet sitt ved å skulle straffe mor! Han vet at barnet er med en syk mor som ikke evner å ta seg av det, og alle oppegående foreldre ville hentet det barnet på sekundet og tatt over omsorgen til mor var frisk igjen! Han er en tafatt, egoistisk, omsorgssviktende dritt! 14 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #52 Skrevet 30. juli Du må jo søke hjelp om du ikke kan ta vare på barnet ditt , å det høres ut som du ikke har familie og støtte deg til , så da er vel barnevernet eneste sted og henvende seg , er du kronisk syk så må det jo ordnes ett avlastnings hjem til barnet når du er som verst og ikke kan t vare på barnet ditt . Å lenger dette pågår uten at du ber om hjelp kan du bli straffet for og være uansvarlig og ikke søkt hjelp . Jeg har vært både fosterhjem og avlastningshjem . Avlastningshjem er mulig og få til gjennom barnevernet når du er alene om omsorgen . Barnevernet hjelper før di tar ifra noen barnet . Ring di kjapt . Anonymkode: 8c5d9...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #53 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvis du ikke vil miste omsorgen for barnet, så må du betale for hjelp. Hadde ikke ringt BV, de vil se på dette som at du er uegnet til å ta deg av ditt barn. Anonymkode: 63a5c...b20 Slutt! Anonymkode: 90777...791 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #54 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei TS. Eksen din er en drittsekk. Men det er du som har ansvar for barnet ditt og det virker ikke som om du er egnet til dette pga sykdom. Da er det du som har ansvar for å finne en løsning, hvis du ikke har et nettverk å lene deg på må du betale for en barnevakt. Har du ikke råd til barnevakt eller er ikke dette nok til å dekke barnets behov når du er syk og sengeliggende må du kontakte barnevernet. Det er faktisk ikke barnets far som driver omsorgssvikt, det er du. Veldig urettferdig, han er en drittsekk som ikke stiller opp, men det er faktisk ene og alene ansvaret ditt. Anonymkode: 1c70d...769 Eh de aller fleste oppegående foreldre ville tatt eget barn i en sånn situasjons , far er enidiot Anonymkode: 90777...791 6
WeirdLady73 Skrevet 30. juli #55 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva gjør man i en slik situasjon? Jeg er kronisk syk og kan derfor bli så syk at jeg blir sengeliggende av et litt tøft virus. Vanlig forkjølelse går fint, men ikke influensa og lignende, da kan jeg ikke stå på beina. Barnefar har fast samvær én ettermiddag i uka (ca 3 timer når det ikke er ferie fra barnehagen) og ett døgn annenhver helg. Jeg har egentlig ingen andre å spørre, da resten av familien enten er for skrantne eller bor for langt unna. Fikk noen foreldre fra barnehagen til å passe litt i dag, men klarte så vidt å legge ungen i kveld og er helt ødelagt. Barnefar gjør alt for å straffe meg og nekter å passe barnet, selv om han har ferie og bare skal være hjemme. Barnet er lite og trenger mye tilsyn. Jeg var veldig tydelig på hvor farlig dette er for barnet og stemmen sprakk og diverse, så jeg vil tro det kom veldig tydelig frem at dette er alvor. Hva gjør jeg?! Ringer barnevernet og ber dem ta med barnet til far? Ringer 113 og sier jeg er for syk til å ta være på barnet mitt? Jeg ligger på gulvet og mens jeg skriver dette, da jeg ikke har klart å komme meg ut av barnets rom etter legging for halvannen time siden. Anonymkode: 70b9f...e1c Du må søke om besøkshjem eller lignende. og ja du bør involvere barnevernet ang far. Eller du bør vurdere flytte dit du har mer familie. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #56 Skrevet 30. juli Hvis du rent faktisk blir så syk at du ikke klarer å gi forsvarlig omsorg for ditt barn og ingen andre er tilgjengelige, trenger du hjelpetiltak fra barnevernet. Jeg kjenner til avlastningshjem som tok inn barn i akutte situasjoner på langvarig basis. Det kan bli en lang vei dit, og jeg hadde heller kjøpt barnepass dersom det var mulig. Anonymkode: 312c9...6c7 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli #57 Skrevet 30. juli Hvis du har en kronisk sykdom som gjør at du trenger hjelp minst 25 timer i uken (mulig tallet er feil her men noe rundt der), har du rett på BPA. De kan hjelpe deg å fylle din foreldrerolle når du for dårlig. Da velger du selv hvem du vil ansette og når de skal jobbe. Ta kontakt med BPA-firma så får du hjelp til å søke. Kjenner en som ble forlatt av mannen, hun har kronisk sykdom og fikk BPA i hverdagen. Det funker fint. Hvis mor er veldig dårlig har hun også nattevakter. Anonymkode: 9e926...4d6 2 1
kjærring Skrevet 30. juli #58 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva gjør man i en slik situasjon? Jeg er kronisk syk og kan derfor bli så syk at jeg blir sengeliggende av et litt tøft virus. Vanlig forkjølelse går fint, men ikke influensa og lignende, da kan jeg ikke stå på beina. Barnefar har fast samvær én ettermiddag i uka (ca 3 timer når det ikke er ferie fra barnehagen) og ett døgn annenhver helg. Jeg har egentlig ingen andre å spørre, da resten av familien enten er for skrantne eller bor for langt unna. Fikk noen foreldre fra barnehagen til å passe litt i dag, men klarte så vidt å legge ungen i kveld og er helt ødelagt. Barnefar gjør alt for å straffe meg og nekter å passe barnet, selv om han har ferie og bare skal være hjemme. Barnet er lite og trenger mye tilsyn. Jeg var veldig tydelig på hvor farlig dette er for barnet og stemmen sprakk og diverse, så jeg vil tro det kom veldig tydelig frem at dette er alvor. Hva gjør jeg?! Ringer barnevernet og ber dem ta med barnet til far? Ringer 113 og sier jeg er for syk til å ta være på barnet mitt? Jeg ligger på gulvet og mens jeg skriver dette, da jeg ikke har klart å komme meg ut av barnets rom etter legging for halvannen time siden. Anonymkode: 70b9f...e1c Du kan ikke tvinge far. Vik han ikke så vik han ikke. Da må du finne noen andre, eller ta kontakt med bv 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #59 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh de aller fleste oppegående foreldre ville tatt eget barn i en sånn situasjons , far er enidiot Anonymkode: 90777...791 Ja, men barnefar gjør jo dessverre ikke det. Det er TS som har ansvaret nå. Det at barnefar er en grusom person forandrer ikke fakta. Anonymkode: 1c70d...769 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #60 Skrevet 30. juli Melus skrev (2 timer siden): Dette her gjør meg SÅ forbanna! At enkelte foreldre bare kan drite i alt ansvar og legge det over på den andre forelderen, og særlig når den andre er syk i tillegg! Jeg er ikke enig med deg i at far ikke bedriver omsorgssvikt, all den tid han svikter barnet sitt ved å skulle straffe mor! Han vet at barnet er med en syk mor som ikke evner å ta seg av det, og alle oppegående foreldre ville hentet det barnet på sekundet og tatt over omsorgen til mor var frisk igjen! Han er en tafatt, egoistisk, omsorgssviktende dritt! Jeg er enig med deg. Men det forandrer ikke saken. Det er TS som har ansvar for å løse problemet med at hun ikke evner å gi barnet omsorg når hun har samvær. Anonymkode: 1c70d...769 1 3
Anbefalte innlegg