AnonymBruker Skrevet 29. juli #21 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det høres jo egentlig ut som om du er for syk til å ha ansvaret for et barn, alene. Ønsker far å ha hovedomsorgen, det høres jo ikke helt sånn ut. Men har du spurt han? Hvordan er økonomien din, kan du ansette noen til å passe barnet ditt? Hvis ikke dette er mulig, bør du nok gå i dialog med barnevernet for å finne løsninger for barnet ditt. Ringe 113 gjør du kun dersom du trenger medisinsk nødhjelp. Anonymkode: 28a21...8e3 Ja, i slike perioder som dette er jeg jo det. Jeg var, så vidt jeg visste, 100% frisk før jeg ble gravid og fikk barn. Dette utløste sykdom/tilstand som lå latent. Hadde ikke valgt å få barn igjen hvis jeg hadde visst. Nei, han ønsker på ingen måte å ha noe mer omsorg. Det var så vidt han gikk med på å ha noe fast i det hele tatt, tror han bare gikk med på det for å ikke virke fullstendig slem. Han tok null ansvar og ga meg i tillegg masse ekstrajobb da vi var sammen. Jeg ga mange sjanser, men måtte til slutt gå da han bare ble en belastning og alle følelser forsvant. Han har vært ekstremt bitter og hevngjerrig etter bruddet. Før barn virket han som en helt normalt oppegående person, men så fort han skjønte at det krevde litt å være forelder, så snudde han tvert og viste sitt sanne ansikt. Ts Anonymkode: 70b9f...e1c 31
AnonymBruker Skrevet 29. juli #22 Skrevet 29. juli Forbanna mannfolk altso. Alt eg har å komme med. Anonymkode: 37622...445 11
AnonymBruker Skrevet 29. juli #23 Skrevet 29. juli Du er nødt til å finne en mer varig løsning enn å måtte ta det på sparket hver gang du er syk. I og med at det er noe som skjer jevnlig, ettersom jeg skjønner. Rådfør deg med barnevern på egne vege også, tenker jeg. Forstår at man kan havne i vanskelige situasjoner i livet, men jeg må si du har stilt deg dårlig. Kanskje flytte nærmere familie? Anonymkode: ade40...362 10 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli #24 Skrevet 29. juli Til fremtiden bør du TS flytte til familie som kan ta seg av barnet ditt når du ikke kan det, siden barnefar ikke vil gjøre det Anonymkode: 85a81...c7b 11 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli #25 Skrevet 29. juli Off, ts. For en fortvilet situasjon og for en udugelig far. Barnet ditt fortjener bedre enn en tulling som ikke legger to pinner i kors for å hjelpe dere. Får helt vondt. Det er jo lov å håpe at du får en god natt med søvn og at du er bedre i morgen. Hvis ikke må du ringe noen. Har du absolutt ingen i familien så sender du melding til noen andre fra barnehagen. I verste fall ringer du barnevernsvakten og forteller at du har et barn som ikke får tilstrekkelig tilsyn pga sykdom. så må du nok finne en alternativ barnevakt til neste gang du blir syk. Men dette får du ta når du er bedre igjen! Masse god bedring! Bor du på Sørlandet hjelper jeg deg gjerne forresten. Anonymkode: 4c3ee...e62 4 2
Melus Skrevet 29. juli #27 Skrevet 29. juli Dersom du bor i Bergen hjelper jeg deg gjerne, bare send meg en pm. For en forferdelig situasjon! Jeg føler virkelig med deg! Det høres ut som det kan være lurt å koble på barnevernet. Har du, på sikt kanskje, mulighet til å flytte nærmere noe familie/nettverk? Jeg føler virkelig med deg! 2 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli #28 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, i slike perioder som dette er jeg jo det. Jeg var, så vidt jeg visste, 100% frisk før jeg ble gravid og fikk barn. Dette utløste sykdom/tilstand som lå latent. Hadde ikke valgt å få barn igjen hvis jeg hadde visst. Nei, han ønsker på ingen måte å ha noe mer omsorg. Det var så vidt han gikk med på å ha noe fast i det hele tatt, tror han bare gikk med på det for å ikke virke fullstendig slem. Han tok null ansvar og ga meg i tillegg masse ekstrajobb da vi var sammen. Jeg ga mange sjanser, men måtte til slutt gå da han bare ble en belastning og alle følelser forsvant. Han har vært ekstremt bitter og hevngjerrig etter bruddet. Før barn virket han som en helt normalt oppegående person, men så fort han skjønte at det krevde litt å være forelder, så snudde han tvert og viste sitt sanne ansikt. Ts Anonymkode: 70b9f...e1c Livet endrer seg. Jeg syns du skal ta kontakt med barnevernet. Noen må hjelpe deg i den situasjonen du er i. Noen må ivarta barnet, når du ikke klarer det selv. Barnevernet kan bistå med flere løsninger, både avlastningshjem, beredskapshjem og deltids fosterhjem. Uansett må du ha hjelp. Er du usikker på om du klarer barnet i morgen tidlig, tar du kontakt med barnevernsvakta. Barnefar får du dessverre ikke gjort noe med. Ingen kan tvinge noen til å stille opp eller ta ansvar. Har han familie? Jeg fikk barn med en sånn slask, heldigvis stilte hans foreldre opp. Føler med deg. Det må være svært tungt å ikke ha noen. Ønsker deg alt godt og lykke til. Anonymkode: 28a21...8e3 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli #29 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, i slike perioder som dette er jeg jo det. Jeg var, så vidt jeg visste, 100% frisk før jeg ble gravid og fikk barn. Dette utløste sykdom/tilstand som lå latent. Hadde ikke valgt å få barn igjen hvis jeg hadde visst. Nei, han ønsker på ingen måte å ha noe mer omsorg. Det var så vidt han gikk med på å ha noe fast i det hele tatt, tror han bare gikk med på det for å ikke virke fullstendig slem. Han tok null ansvar og ga meg i tillegg masse ekstrajobb da vi var sammen. Jeg ga mange sjanser, men måtte til slutt gå da han bare ble en belastning og alle følelser forsvant. Han har vært ekstremt bitter og hevngjerrig etter bruddet. Før barn virket han som en helt normalt oppegående person, men så fort han skjønte at det krevde litt å være forelder, så snudde han tvert og viste sitt sanne ansikt. Ts Anonymkode: 70b9f...e1c Det du skriver her, viser jo hvor viktig det er å velge med omhu hvem man får barn med. Sykdom kan komme når som helst, og da er det viktig at man tenker seg godt om før man velger å få barn, og at den andre foreldren stiller opp om man skulle bli syk. Anonymkode: 94b5a...3ff 3
Alice Ra Skrevet 29. juli #30 Skrevet 29. juli (endret) Hvor bor du, TS? vi er nok flere her som kan hjelpe. jeg kan hjelpe i Oslo/Akershus jeg kan komme hjem til deg og ha barnet hos deg, slik at du og barnet er trygge. Endret 29. juli av Alice Ra 4 15
Luringa Skrevet 29. juli #31 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Så uansvarlig å få barn i en sånn situasjon! Nei du ringer ikke 113, du ringer barnevernet. Stakkars barn! Anonymkode: fc662...ff0 Faen for en dum kommentar. Skjerp deg. Ting kan endre seg etter at man har fått barn også. Og man går ikke automatisk ut fra at far viser seg å være en inkompetent ansvarsfraskrivende idiot når man får et barn sammen. 12 4
GammelKaktus Skrevet 29. juli #32 Skrevet 29. juli Er det ingen som du tror kan hjelpe deg over denne kneika? En kollega, bekjent fra barnehagen eller noe slikt. Har selv hjulpet noen jeg så vidt kjente da de fikk en krise og ikke hadde noen som kunne stille opp, det var virkelig ikke et problem. Vi kjente ikke hverandre og eneste grunnen til at de ringte meg var felles bekjente. Hvis du virkelig ikke har noen så er jo barnevernsvakten eneste utvei. Varnevernet kan jo på sikt være til hjelp med å finne noe avlastning til deg. Det vil du jo trenge hvis du blir helt utmattet av å bli syk for med barn så blir det jo litt av det. 9 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #33 Skrevet 29. juli Hvorfor har ikke far barnet mer? Du eller han som har ønsket så lite samvær hos far? Husk at selv om far nå er hjemme så ville du risikert at han var vekkreist feks. Så du bør alltid ha en backup plan. Bli godt kjent med andre foreldre i barnehagen, naboer, få fast barnevakt som passer innimellom så barnet blir trygg på den osv. Da kan du snakke om situasjonen din med de og høre om de kan bistå til nøds om det skulle være nødvendig eller i en mellomfase fra du blir såpass dårlig og til feks far eller øvrig familie kan ta over. Hvor gammelt er barnet? Du burde også sørge for å alltid ha svært lett mat tilgjengelig, madrass på gulvet så du kan ligge på samme rom som barnet eller at barnet sover i din seng med deg når du er syk, ha en kurv med evt bleier, vannflaske, noe tørrmat (kjeks, muslibars e.l) på soverommet slik både du og barnet kan få i dere noe mens det står på som verst og frem til du kommer deg opp og kan få ordnet noe annet. Selv om skjerm ellers bør begrenses så er det sikkert en fordel med tv på soverommet som tidsfordriv til barnet i slike perioder. Du må ruste dere for å kunne ha det enklest mulig om dere ikke får hjelp eller dere må vente på det. Men du virker egentlig for syk til å ha barnet så mye. Til syvende og sist er det dessverre du som viser omsorgssvikt hvis barnet på noen måte er i risiko for å skade seg, ikke få i seg nok mat, drikke, stell, generelt omsorg mens du er syk. Hjelper lite å skylde på far da. Anonymkode: b3a74...f4f 6 3
Luringa Skrevet 29. juli #34 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, i slike perioder som dette er jeg jo det. Jeg var, så vidt jeg visste, 100% frisk før jeg ble gravid og fikk barn. Dette utløste sykdom/tilstand som lå latent. Hadde ikke valgt å få barn igjen hvis jeg hadde visst. Nei, han ønsker på ingen måte å ha noe mer omsorg. Det var så vidt han gikk med på å ha noe fast i det hele tatt, tror han bare gikk med på det for å ikke virke fullstendig slem. Han tok null ansvar og ga meg i tillegg masse ekstrajobb da vi var sammen. Jeg ga mange sjanser, men måtte til slutt gå da han bare ble en belastning og alle følelser forsvant. Han har vært ekstremt bitter og hevngjerrig etter bruddet. Før barn virket han som en helt normalt oppegående person, men så fort han skjønte at det krevde litt å være forelder, så snudde han tvert og viste sitt sanne ansikt. Ts Anonymkode: 70b9f...e1c Hvor ca bor du? 1
Natu Skrevet 29. juli #35 Skrevet 29. juli Skjønner at du er i kjip situasjon med far, men du beskriver en situasjon som er fullstendig uansvarlig og farlig for barnet. Du må kontakte barnevernet, så må de hjelpe deg med finne et avlastningshjem som kan ta vare på barnet. Far viser jo at han er helt uansvarlig og uinteressert, da er det din oppgave å finne noen som kan ta seg av barnet samme hvor urettferdig det måtte virke. 9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #36 Skrevet 29. juli Ring barnevern eller helsesykepleier eller legevakt. Lykke til!! 💕 Anonymkode: 455ea...326 2
Carrot Skrevet 29. juli #37 Skrevet 29. juli Hei TS, jeg håper du klarer sile ut svarene her og filtrere bort de som ikke er konstruktive eller bra for deg! ❤️ Og så vil jeg si at det kan være en ide å starte med barnehagen og helsestasjonen kanskje for å få råd om hvordan du og barnet ditt kan få et sikkerhetsnett i hverdagen som kan være der for dere når far ikke er det. Det kan være barnevernet men det kan også være avlastning gjennom kommunen, eller via frivillige. Og så vil jeg si selv om du ikke kjenner meg at om du bor på Søre Sunnmøre og kanskje i nærheten av meg kan jeg hjelpe deg med ting som handling og sånn akkurat nå til du kommer til hektene igjen om du sender meg en melding her inne - jeg kan ikke løse problemene men jeg kan være et medmenneske når noen står i en opplevd krise. 7 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli #38 Skrevet 29. juli Hvor gammelt er barnet? Har du ingen du kjenner som kan hjelpe? Jeg hadde hjulpet en venninne om hun var i din situasjon. Har du økonomi til å betale barnevakt? Du burde jo egentlig ha en fast barnevakt du kan ringe i slike situasjoner. Er du ofte syk eller er det en sjelden gang? Anonymkode: 9c188...c51 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #39 Skrevet 29. juli Melus skrev (1 time siden): Dersom du bor i Bergen hjelper jeg deg gjerne, bare send meg en pm. For en forferdelig situasjon! Jeg føler virkelig med deg! Det høres ut som det kan være lurt å koble på barnevernet. Har du, på sikt kanskje, mulighet til å flytte nærmere noe familie/nettverk? Jeg føler virkelig med deg! Alice Ra skrev (1 time siden): Hvor bor du, TS? vi er nok flere her som kan hjelpe. jeg kan hjelpe i Oslo/Akershus jeg kan komme hjem til deg og ha barnet hos deg, slik at du og barnet er trygge. Jeg skjønner at dere mener det godt, men å overlate et barn til et vilt fremmed menneske på nett er jo hinsides uansvarlig. Anonymkode: 299f6...90c 12 9
AnonymBruker Skrevet 29. juli #40 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Så uansvarlig å få barn i en sånn situasjon! Nei du ringer ikke 113, du ringer barnevernet. Stakkars barn! Anonymkode: fc662...ff0 Tja som om det hjelper. Jeg fikk kronisk sykdom påvist ETTER jeg fikk barn. Tenk det du, at det er mulig😱😱 Prøvde selv å ringe barnevernet en gang og ba de ta fra meg sønnen min. Jeg trengte at han fikk et bedre hjem; men det gadd de ikke. De mente at «det går så fint så». Jeg havnet i tillegg på psykiatrisk avdeling grunnet psykisk belastning av barn med spesiell behov + en kronisk syk meg, men «neida, går så fint atte». Far ble attpåtil veldig syk selv så derfor jeg ble alene en periode. I dag går det heldigvis kjempefint med oss alle, men beklager jeg ble syk etter jeg fikk barn…? Og jo - man kan, igjen utrolig nok, ringe 113 om man ligger på et gulv som TS beskriver uten å komme seg opp. Eventuelt legevakta og høre om de har ei legevaktbil ledig. Anonymkode: 4801b...e4e 2 5 1
Anbefalte innlegg