Gå til innhold

Om du hadde 3 uker ferie med mannen. Ville du tilbrakt all tid med han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det rom for venninnetid i den ferien? 

Anonymkode: d3557...662

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart er det rom for venninnetid! Skulle jeg og mannen trampet oppå hverandre i 3 uker uten et eneste avbrekk, så hadde en av oss havnet bak lås og slå 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det må være opp til hver enkel. Her hadde vi gladelig delt de 3ukene sammen. Andre har mer behov for vennetid.. Vi elsker p henge sammen så for oss er det valget enkelt, for andre som ikke trives så godt i lag 3uker i strekk og gjerne trenger en pause så ja. Snakk sammen og kjenn etter hva som passer for dere. Det vet kun du og han!

Anonymkode: ee0e4...0a7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så klart! Vennetid, alenetid og kjærestetid.

Anonymkode: 3613d...c62

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde vi begge blitt gale 🤣 Vi er begge lærere og har lang ferie - vi må alltid ha et prosjekt og noe å gjøre om sommeren, og vi må gjøre ting alene eller uten hverandre jevnlig.

kafeturer, fjellturer, trening eller helgeturer hver for oss.

Anonymkode: d524c...5a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi velger å ferie samtidig er det for å ha ferie sammen. Vi ferierer også hver for oss, men da ikke samtidig pga ulike preferanser. Selv om vi reiser på ferie sammen er vi ikke sammen døgnet rundt. Jeg elsker å gå på en kafé og drikke morgenkaffen, helst alene. Det er for meg en måte å få ro og krefter på. Mannen kommer når han er klar, ofte etter en løpetur. Vi kan også besøke attraksjoner hver for oss.

Reiser vi med en større gruppe kan vi dplitte oss i forskjellige grupper dag for dag.

Anonymkode: bb4d6...0b0

• Liker 1
Skrevet

Her hadde jeg hatt kjærestetid, vennetid og egentid ❤️ Man må ikke være sammen 24/7 i tre uker..

• Liker 1
Skrevet

Rom for alenetid også

• Liker 2
Skrevet

Hadde blitt en kombinasjon av egentid, vennetid og kjærestetid her i gården 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har faktisk vært sammen døgnet rundt i fire uker sammenhengende, nå. Med unntak av en og annen treningstur. Skal på en siste langweekend nå - bare oss. Stortrives med det, og foretrekker dette foran hverdagen der jobb og det sosiale krever mye tid borte fra hverandre. 

Er noe tilfeldig at det har blitt slik. Etter 20 år sammen så kjenner vi gjerne partner til venner godt også, så da blir det til at vi møtes som par. Og samme når vi er med familie. 

Anonymkode: 42e82...e7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha tilbragt all tid med ham. Men det er jo fordi jeg ikke har venner, da.

Anonymkode: e381a...08b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 21.43):

Eller er det rom for venninnetid i den ferien? 

Anonymkode: d3557...662

Tre uker med mannen! Min beste venn, kjæreste, elsker - alt i en pakke. Vi har vært på flere tre ukers reiser alene før vi fikk barn. Nå synes vi det fremdeles er best å reise alene, med kun oss og ungene!

Anonymkode: fa369...cb6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville nok hatt en langhelg eller lign med venninne eller alene ja... 

Anonymkode: cad8e...f5c

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to midt i livet, som nå er på vår 3-ukers bobiltur helt alene. Og vi nyter det. Men vi sitter ikke nødvendigvis oppå hverandre 24/7 av den grunn. Vi kan begge to finne på ting alene for kortere perioder. 

Mange vi kjenner må dra sammen med noen på slike turer. Vi foretrekker å dra alene. Da er vi ikke avhengig av noen, om vi plutselig finner på noe vi ikke har avtalt. 

For oss er det samme tanken om vi drar utenlands som om vi er i Norge. 

Anonymkode: a6e6d...03d

AnonymBruker
Skrevet

Vi tilbrakte jo flere år sammen med hjemmekontor under pandemien, og forholdet overlevde fint det :D I motsetning til mange forhold hvor de gikk fra hverandre. Synes det er noe som skurrer dersom man unngår hverandre i ferier. Når det er sagt har vi begge ulike hobbyer, og har funnet en fin balanse hvor begge prioriterer hobbyer, venner, OG forholdet.

Anonymkode: 3e8ca...def

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva vi hadde planlagt å gjøre i de 3 ukene. 

Anonymkode: 59199...f21

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på situasjonen. Jeg og kona flesker av og til med tre uker til syden, da er det bare oss to, og vi er stort sett sammen. Vi reiser stort sett bare vi to. Hadde vi vært hjemme hadde jeg dratt for å spille golf, og hun for å treffe venninner. 

Er man i Norge gjelder liksom ikke de samme "reglene"

Skrevet

Om vi er hjemme/i hjembyen så treffer vi litt venner.

Men mest tid sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. Er i full jobb så all ferie planlegges godt i forkant- så da måtte venninnetid vært plottet inn også. Gjelder også venninnene mine, ingen av dem som har tid til overs i ferien…

Anonymkode: d472d...061

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to lærere. Har vært sammen hele ferien. Vi har jo gjort småting hver for oss som lunsj med venner, trening med laget osv.  Kunne reist på venninneferie om det var aktuelt, men ble ikke tid i år. Synes det er ganske fint å være med mannen min, og ungene da. De er litt av grunnen til at vi ikke drar på voldsomme venneferier.

Anonymkode: 6817b...a10

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...