AnonymBruker Skrevet 8. august #21 Skrevet 8. august Jeg er singel og barnløs. Feiret alltid jul hos foreldrene mine da de levde, men nå feirer jeg med søsteren min og hennes familie, og det er alltid veldig hyggelig. Reiser hjem 3.juledag og er alene resten av julen og over nyttår. Er ofte alene på nyttårsaften og det er helt greit, men tror jeg ville taklet det dårligere å være alene på julaften. Da ville jeg kjent mer på savn og ensomhet, tror jeg. Anonymkode: 54890...123 2
AnonymBruker Skrevet 9. august #22 Skrevet 9. august Jeg er barnløs enke, mine foreldre og tante er døde og mitt søsken med familie bor i en annen verdensdel. (Pus er sammen med meg, da). Kunne sikkert "tigget meg inn" til et søskenbarn, men det hadde føltes uendelig mye mer ensomt enn å faktisk være alene. Nå er julen uansett ikke en favoritt for meg, vi mistet et ufødt barn like før jul for mange år siden. Pynter ikke så voldsomt. For en del år siden gikk jeg ned voldsomt i vekt. Til vanlig lever jeg superstrengt for å holde vekta, men julaften er en av veldig få dager der jeg spiser akkurat hva jeg vil og hvor mye jeg vil (for meg kan det være pizza og Mississippi pud pai - liker ikke tradisjonell julemat). Jeg har kun 1 gave å åpne, slik at jeg har kjøpt inn flere ting jeg ønsker meg selv på forhånd. Tar på myke koseklær og brenner duftlys. Pauser sosiale medier i juledagene og holder meg til et minimum av TV og nyheter. Har sikret meg flere nye bøker og spart en serie eller to jeg har gledet meg veldig til. Med pus på fanget, god duft i rommet, en spennende bok, favorittgodteriet i ei skål ved siden av meg og mykt sengetøy rundt meg - det blir ikke så ikke, egentlig, selv om drømmen hadde vært mann, barn (svigerbarn og barnebarn), foreldre og hele "pakka". Anonymkode: f1008...b47 7
AnonymBruker Skrevet 20. august #23 Skrevet 20. august Jeg blir alene for første gang i år. Barn skal til far. Min mor bor 8 timer unna og jeg har en jobb hvor det er nesten umulig å få fri i jula. Har et søsken 2 timer unna, men der blir det "mine og dine" voksne barn og fullt hus, så jeg orker ikke kjøre frem og tilbake på julekvelden. Vil prøve å få fri på julaften mot å jobbe nyttårsaften. Så får det bli meg , fyr i ovnen, hund og tv. Lurer litt på om jeg orker å styre med julemat. Er ikke så gøy å kokkelere alene. Anonymkode: 27413...990 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #24 Skrevet 20. august Jobber i helsevesenet og jobber ALLTID dobbelvakt julaften, aftenvakt 1. og 2. juledag. Moren min tok selvmord lillejulaften og faren min døde av sykdom like før jul et par år senere. Jeg er enebarn. Jula er en grusom tid, og jeg HATER å sitte alene de dagene. Derfor tar jeg alltid på meg jobb, fordi jeg elsker jobben og synes de dagene er ekstra koselige og meningsfulle (fødeavdeling). Er også fint å kunne «frikjøpe» andre, slik at de kan nyte tid sammen med familien. Vet selv hvor mye jula kan bety for dem som har noen rundt seg. Så dette tror jeg er vinn-vinn for alle parter ☺️ Anonymkode: 7905d...430 9
AnonymBruker Skrevet 28. august #25 Skrevet 28. august Jeg gleder meg ikke til jul i år, føler meg mest alene i julen. Jeg har foreldre jeg feirer med fast, men det er ingen andre i familien som vi feirer med, dette fordi at familien min er veldig splittet. Jeg har i mange år savnet å ha en kjæreste. Jeg ønsker mer enn noe annet å finne den rette for meg. Og hver advent eller hver jul, så ser man jo at folk blir forlovet eller gifter seg, da føler jeg meg ekstra alene. Så nei, gleder meg ikke til jul lenger. Anonymkode: 320f7...1b9 1
exictence Skrevet 28. august #26 Skrevet 28. august Da jeg var singel og barnløs, inviterte jeg mine foreldre og en tante på julaften.
Stor pike Skrevet 28. august #27 Skrevet 28. august Jeg plukker opp mamma og feirer med broren min og hans familie. Barnet feirer med far på en annen kant av landet for tredje år på rad.
AnonymBruker Skrevet 28. august #28 Skrevet 28. august Jeg er singel og har ikke barn. Er tidligere barnevernsbarn og brøt kontakten med foreldrene mine da jeg var 18. Julen feirer jeg alene. Det er tungt fordi jeg elsker julen og så gjerne skulle hatt noen nære og kjære å feire med. Julen 2024 feiret jeg med å se på tegnefilmer og spise koteletter. Tok det som en vanlig dag, og det hele var ganske mye greiere enn jeg hadde sett for meg, men ikke helt greit selvsagt. Drømmejulen for meg hadde vært med en rolig jul med en god kjæreste og barnet vårt. Anonymkode: feae8...bea 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå