Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når har dere delt gravidteten etter ultralyd? Vi hadde ulyralyd i uke 8 (7+4) og alt så fint ut og vi fikk sett hjerteslag, men burde jeg ha en ny time før jeg deler det til alle eller er det vanlig å ikke ha ultralyd først?❤️

Anonymkode: 58777...206

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når man vil. Vi fortalte det til de kommende besteforeldrene rundt uke 9 med nr 1, og uke 10 med nr 2. mange ønsker å ikke si noe i tilfelle noe går galt, da slipper de å forholde seg til mange som gjerne vil trøste, ikke vet hva de skal si etc. vi sa det til de vi visste kunne være god støtte for oss om noe gikk galt. 

Anonymkode: bb4c5...f3a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når man vil. Vi fortalte det til de kommende besteforeldrene rundt uke 9 med nr 1, og uke 10 med nr 2. mange ønsker å ikke si noe i tilfelle noe går galt, da slipper de å forholde seg til mange som gjerne vil trøste, ikke vet hva de skal si etc. vi sa det til de vi visste kunne være god støtte for oss om noe gikk galt. 

Rettelse: ønsker ikke å si noe før det har gått en stund, feks etter TUL rundt uke 12 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde du hatt tidlig ultralyd før du delte?😊

AnonymBruker
Skrevet

Varierer veldig når man forteller det. Jeg selv har ventet til etter ul i uke 12, men mange liker jo å si det før til nær familie. :) 

Anonymkode: 8b9ad...757

AnonymBruker
Skrevet

Det som var riktig for egen del;

Nær familie og nære venninner; nesten med en gang. Jeg ville jo også at de skulle vite dersom det ikke gikk. 

Arbeidsplass, og i settinger der det var naturlig å nevne det; etter ordinær UL

Andre; når de selv så det.

Annonsering; aldri. 

Ønsket altså å begrense det så lenge som mulig. Har hatt venninner som mistet i uke 20. Er forferdelig å få spørsmål om dette fra alt og alle i opp til et år etter at det skjedde. 

Anonymkode: 4378a...9a0

AnonymBruker
Skrevet

Advarte bestemødrene og arbeidsgiver rundt uke 5. Ellers fortalte vi det ikke til noen, folk ser jo slikt selv etterhvert. At folk på vår alder får barn er jo ikke noen nyhet akuratt😅

Anonymkode: c458f...8de

AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte å dele nyhetene i uke 9, fordi da var det jul og vi syntes det var hyggelig å skulle dele det som en del av julegaven til familien. Hadde da hatt tidlig ultralyd uken før for å se at hjertet slo og at alt så bra ut 😊 

Hadde det ikke vært for at vi ønsket å dele nyhetene på julaften hadde vi nok ventet til passert 12 uker, da jeg alltid har hørt at da er risiko for spontan abort så og så mye lavere 

Anonymkode: 554d8...f28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hadde du hatt tidlig ultralyd før du delte?😊

Med nr 1 ja, men da var det så spennende alt at vi tok privat bare for å se. Neste gang ventet vi til vanlig tidlig ultralyd, men fortalte før dette da det passet bra med besøk 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du føler for det :) Med første ventet vi til etter OUL (ja faktisk, etter halvgått svangerskap😅) før vi sa det til noen. Vet ikke hvorfor, det bare føltes riktig. Var ikke klar før. 

Med andremann var jeg veldig dårlig og følte jeg "måtte" si det til eldstemann som da var 6 år, siden han bevitnet at mamma var syk i det vide og det brede og aldri ble frisk 😅😅 Så fortalte det da i uke 10 eller noe sånt (hadde en ul i uke 8 ) til både kommende storebror og resten av familie/venner. Kjentes helt greit ut denne gangen å si det tidlig :) 

Anonymkode: dbdc8...ca7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...