Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en 3 måneder gammel datter og innså at jeg misliker at andre kysser henne, til og med nær familie som besteforeldre og tanter og onkler.

De eneste jeg synes er greit kysser henne er meg og samboer. 

Etter mye mas fra øvrig familie sa vi som det var at vi verken ønsker eller liker at andre enn oss kysser henne. Da ble det utrolig dårlig stemning og merker de tar avstand fra oss.

Er vi virkelig så kjipe? Jeg liker ikke å kysse andre enn samboer (og nå babyen) og til med misliker det sterkt de gangene min egen mor kysser meg på kinnet (men sier ingenting). Er det ikke greit å ikke å ønske at andre skal kysse ens baby?

Anonymkode: 79e5a...f99

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er i veldig mange kulturer vanlig med et kyss på kinnet eller på panna. Også i den norske kulturen. Vet ikke hvilken kultur dere kommer fra, men du skriver at din mor kysser deg på kinnet så antar at det er noe som ikke er ukjent for deg. 

Dere bestemmer så klart over deres egen baby, men samtidig må dere tenke litt på hvilke kamper dere ønsker å ta og hvordan dere selv ønsker å fremstå. 

Her har du en familie som er glad på deres vegne, og glad i babyen deres. De ønsker å kose og gi den omsorg og kjærlighet. Er det virkelig så viktig for dere at dere må avvise dette og skape konflikt? 

Forsøk å se dette litt utenfra. 

Anonymkode: 790a5...51c

• Liker 29
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er i veldig mange kulturer vanlig med et kyss på kinnet eller på panna. Også i den norske kulturen. Vet ikke hvilken kultur dere kommer fra, men du skriver at din mor kysser deg på kinnet så antar at det er noe som ikke er ukjent for deg. 

Dere bestemmer så klart over deres egen baby, men samtidig må dere tenke litt på hvilke kamper dere ønsker å ta og hvordan dere selv ønsker å fremstå. 

Her har du en familie som er glad på deres vegne, og glad i babyen deres. De ønsker å kose og gi den omsorg og kjærlighet. Er det virkelig så viktig for dere at dere må avvise dette og skape konflikt? 

Forsøk å se dette litt utenfra. 

Anonymkode: 790a5...51c

Vi har ingenting imot at de viser omsorg og kjærlighet, men det kan gjøres på alle andre måter enn å kysse babyen.

Hva med at de ser dette litt utenfra? Vi synes en baby skal skjermes for mest mulig bakterier. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så gammel(dags) at jeg reagerer på at foreldre kysser småbarn på munnen. Det syns jeg ikke er riktig. En klem og en liten nuss på kinn eller panne er ok mellom foreldre og barn. Ville aldri ha falt meg inn å kysse på andres babyer/barn.

Anonymkode: 74c9e...adc

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Æsj. Hvem kysser en baby? De er jo fulle av snørr og bæsj?

Anonymkode: 0da40...6b0

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man absolutt kysse på andres babyer?? Fatter ikke det behovet. 

Anonymkode: b3837...409

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har ingenting imot at de viser omsorg og kjærlighet, men det kan gjøres på alle andre måter enn å kysse babyen.

Hva med at de ser dette litt utenfra? Vi synes en baby skal skjermes for mest mulig bakterier. 

Er faktisk bakterier de blir utsatt for som gjør at de bygger opp immunforsvaret,  en del barn i dag får faktisk i seg og utsettes for for lite bakterier.

Anonymkode: b9839...152

• Liker 29
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Øh nei? 

Anonymkode: b3837...409

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva med dine bakterier da??? Er dine bakterier godkjent? Da må du heller ikke kysse babyen, du kan også vise kjærlighet og omsorg på andre måter. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

😂😂😂😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er faktisk bakterier de blir utsatt for som gjør at de bygger opp immunforsvaret,  en del barn i dag får faktisk i seg og utsettes for for lite bakterier.

Anonymkode: b9839...152

Hun får nok bakterier av oss og eldre søsken som går i barnehage og skolen.

Skrevet

Helt ærlig så synes jeg at du er hysterisk. Bakterier finnes overalt, og at kjærlighet er blitt til smittefare er å ta det altfor langt. Du undervurderer immunforsvaret til barnet ditt.

• Liker 25
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Himmelen_91 skrev (1 minutt siden):

Da bør heller ikke foreldre kysse babyen da. 

Les hele artikkelen du

Anonymkode: 63085...a3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Himmelen_91 skrev (1 minutt siden):

Hva med dine bakterier da??? Er dine bakterier godkjent? Da må du heller ikke kysse babyen, du kan også vise kjærlighet og omsorg på andre måter. 

Ja. Meg, samboer og kjernefamilien er godkjent. Leste du HI?

Så du mener virkelig at jeg skal la andre få kysse babyen min selv om jeg ikke vil? Mener du det er rett at man skal presse mennesker til noe de ikke vil?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
norovirus skrev (Akkurat nå):

Helt ærlig så synes jeg at du er hysterisk. Bakterier finnes overalt, og at kjærlighet er blitt til smittefare er å ta det altfor langt. Du undervurderer immunforsvaret til barnet ditt.

Javel. Jeg bare liker ikke at andre enn kjernefamilien kysser på henne. Det er alt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tantebarnet mitt er min ekstra datter, vært min lille skatt siden hun ble født. Nå er hun 8 år, og kyss på kinnet og panna har hun fått siden hun ble født, og gitt selv siden hun ble stor nok. Jeg elsker den jenta, og stiller opp i tykt og tynt som for mine eine barn. 

Tenk litt over hva slags relasjoner og bånd du ønsker at nær familie skal skape med barnet ditt. Som foreldre står dere selvsagt fritt til å velge det selv. 

Anonymkode: 40220...fd5

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Javel. Jeg bare liker ikke at andre enn kjernefamilien kysser på henne. Det er alt. 

Definerer du kun din mann og deg som kjernefamilie? Ro deg ned , barnet ditt har godt av å bli utsatt for nær omgang med andre mennesker.

Endret av norovirus
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
norovirus skrev (9 minutter siden):

Definerer du kun din mann og deg som kjernefamilie? Ro deg ned , barnet ditt har godt av å bli utsatt for nær omgang med andre mennesker.

Du leser ikke svarene mine du?

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tantebarnet mitt er min ekstra datter, vært min lille skatt siden hun ble født. Nå er hun 8 år, og kyss på kinnet og panna har hun fått siden hun ble født, og gitt selv siden hun ble stor nok. Jeg elsker den jenta, og stiller opp i tykt og tynt som for mine eine barn. 

Tenk litt over hva slags relasjoner og bånd du ønsker at nær familie skal skape med barnet ditt. Som foreldre står dere selvsagt fritt til å velge det selv. 

Anonymkode: 40220...fd5

Vel, de sa til meg at de ikke ville elske henne like mye som de ville gjort hvis de kunne kysse henne. Og jeg tenker at når du mener noe sånt om en uskyldig liten baby, så trenger de ikke være i livet hennes i det hele tatt. At kyssing skal definere kjærligheten til et uskyldig vesen. Alt for å tilfredsstille de voksne.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...