Gå til innhold

Føler at noe sitter et stykke opp i endetarmen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje 10 cm fra åpningen. Får ut avføring, men det går tregere enn før. Har merket dette i kanskje 2 uker nå. Det er akkurat som at avføringen glir forbi dette som ikke kommer ut. Det kommer også ut en del klar, tynn væske innimellom.  Jeg er 27 år. 

Bør jeg sjekkes for tarmkreft? Eller er det hemorider?

Brukte en hanske og stakk inn fingeren så langt jeg kunne. Jeg følte at det var en myk ting der inne som ga etter (som en svamp eller noe, vet ikke hva jeg skal sammenlikne med.

Sjansen er vel svært liten for tarmkreft i min alder?

Anonymkode: 4a502...c74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være hemoroider.

Anonymkode: be772...82e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er nok å ta seg en tur til legen.

Anonymkode: b86da...898

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har det likt som deg, men mye lengre ned. Kjenner noe der. Tør faen ikke gå til legen i frykt for at det er kreft. Oppfører meg som en eldre gubbe der, bare fortrenger at det er der og slår meg til ro med at det er en hemoroider. Litt rart å ha den der i 1 år, men ja. Nå begynte jeg å tenke på det igjen… Dra til legen! Jeg vil anbefale alle det, inkludert meg selv. 

Anonymkode: cf903...d9a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har det likt som deg, men mye lengre ned. Kjenner noe der. Tør faen ikke gå til legen i frykt for at det er kreft. Oppfører meg som en eldre gubbe der, bare fortrenger at det er der og slår meg til ro med at det er en hemoroider. Litt rart å ha den der i 1 år, men ja. Nå begynte jeg å tenke på det igjen… Dra til legen! Jeg vil anbefale alle det, inkludert meg selv. 

Hvor gammel er du? Alder er vel vesentlig her. Og 1/3 nordmenn får hemorider ila livet. Så ikke få panikk.🙏❣️ ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mye forskjellig som kan begynne å vokse i rompa, trenger ikke være noe farlig.

Anonymkode: bd120...e7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor gammel er du? Alder er vel vesentlig her. Og 1/3 nordmenn får hemorider ila livet. Så ikke få panikk.🙏❣️ ts

Er i 30 årene, jobber med kreftpasienter selv. Er vel derfor sperren min er der, hadde vært utenkelig å bytte rolle. Men, jeg skal nok komme meg til legen, uansett for å få hjelp med hva enn det måtte være. Ganske plagsomt for livskvaliteten. 
Har hatt mange hemoroider også, redd denne ikke virker lik som normale hemoroider 😕 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kanskje 10 cm fra åpningen. Får ut avføring, men det går tregere enn før. Har merket dette i kanskje 2 uker nå. Det er akkurat som at avføringen glir forbi dette som ikke kommer ut. Det kommer også ut en del klar, tynn væske innimellom.  Jeg er 27 år. 

Bør jeg sjekkes for tarmkreft? Eller er det hemorider?

Brukte en hanske og stakk inn fingeren så langt jeg kunne. Jeg følte at det var en myk ting der inne som ga etter (som en svamp eller noe, vet ikke hva jeg skal sammenlikne med.

Sjansen er vel svært liten for tarmkreft i min alder?

Kan være en avføringspropp også litt høyt oppe så så avføringen som kommer etter siver rundt og kommer ut. Er også noe som heter forstoppelsesdiare som oppstår ved slik type forstoppelse

Anonymkode: 5a04f...ce2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og 1/3 nordmenn får hemorider ila livet.

3/3 normenn har hemoroider.
Er først problemer om disse blir forstørret og kommer plasser dem ikke skal være.
Men hemoroider er noe alle har.

Litt flisespikkeri men klarte ikke dy meg.
Hemorrhoid - Wikipedia

Anonymkode: 47f8a...086

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

3/3 normenn har hemoroider.
Er først problemer om disse blir forstørret og kommer plasser dem ikke skal være.
Men hemoroider er noe alle har.

Litt flisespikkeri men klarte ikke dy meg.
Hemorrhoid - Wikipedia

Anonymkode: 47f8a...086

Og Wikipedia er en god kilde?

Anonymkode: 08335...3b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...