Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som fikk sedasjon ved koloskopi, sovnet dere? Var dere til stede eller merket dere ingeting? Måtte dere være 1-2timer på sykehuset etterpå? Dårlig som ved narkose eller bra etter og helt til stede? Lett,moderst og dyo sedasjon , så er vel forskjellig etter hva man får.

Anonymkode: 10aa8...abd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dere som fikk sedasjon ved koloskopi, sovnet dere? Var dere til stede eller merket dere ingeting? Måtte dere være 1-2timer på sykehuset etterpå? Dårlig som ved narkose eller bra etter og helt til stede? Lett,moderst og dyo sedasjon , så er vel forskjellig etter hva man får.

Min mann var på koloskopi og fikk det samme beroligende som jeg fikk ved gastroskopi en gang. Var så man døste av og var helt likegyldig til det som skjedde. Jeg husker jeg så på skjermen men husker det bare bruddstykker kan huske litt av de han sa også. Kom til meg selv igjen så fort han som gjennomførte prosedyren bare ristet litt på armen min, var bare litt groggy etterpå. Men ikke dårlig på noen måte nei. Måtte bare sitte en liten halvtime, men hadde sjåfør til å kjøre meg til fra. 

Anonymkode: c07e4...285

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Så du merket ikke noe til smerter osv?  Hva med vevsprøve?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt koloskopi flere ganger, uten noe form for smertelindring eller beroligende.  Er det vanlig?

Anonymkode: ad525...a90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har tatt koloskopi flere ganger, uten noe form for smertelindring eller beroligende.  Er det vanlig?

Ja, de fleste gjennomfører koloskopi uten noen form for sedasjon/smertelindring. Det er mer vanlig ved gastroskopi. 

Anonymkode: 2c5b1...dcf

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg synes det fungerte veldig bra uten smertestillende/ beroligende.  Det var ikke vondt eller ubehagelig for mitt vedkommende.  

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Eloise12345 skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det fungerte veldig bra uten smertestillende/ beroligende.  Det var ikke vondt eller ubehagelig for mitt vedkommende.  

Jeg synes også det var helt greit. Det var derfor jeg lurte på hvor vanlig sedasjon var.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes også det var helt greit. Det var derfor jeg lurte på hvor vanlig sedasjon var.

Jeg og. Jeg tenkte å ta beroligende/ smertelindring, men de hadde ikke fått det med seg og spurte om det gikk greit uten. Og jeg forsøkte. Angret ikke på det for kjente ingenting ubehagelig.  Jeg er ikke redd å ta den undersøkelsen igjen. Verste var å faste før undersøkelsen. 

Endret av Eloise12345
AnonymBruker
Skrevet

Har tatt det før og det var helt forferdelig uten. De hoppet og trykte og styrte på pga trange kanaler. Skal ta vevsprøver og div og. Mange som klaget på samme mann ser jeg på anmeldelser på nett senere. Mulig derfor. Har vært utsatt for overgrep før så dette var ikke noe jeg ville gjort igjen uten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt koloskopi både med og uten sedasjon. Har bedt om sedasjon da det for meg var veldig smertefullt uten pga. heftig betennelse i tarmen. 

Ble veldig likegyldig og trøtt, husker ikke stort av undersøkelsen. Vet heller ikke hvor lenge jeg ble liggende etter undersøkelsen var ferdig, kan bare huske at jeg var kjempetrøtt. 

Anonymkode: bfc17...a72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...