AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:09 #1 Skrevet tirsdag kl 16:09 Altså om bostedet til andre klassekamerater er stort, nytt, moderne, liten, eldre, rekkehus, leilighet etc. Legger barn merke til slike ting? Cubus- tråden inspirerte meg til å spørre om det. Anonymkode: 5ff24...b3c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:13 #2 Skrevet tirsdag kl 16:13 Noen er det. De fleste er ikke det. Anonymkode: 345d4...076 7 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:15 #3 Skrevet tirsdag kl 16:15 De fleste legger primært merke til og er nysgjerrig på det som er annerledes enn hjemme, uten å tillegge det verdi og status på samme måte som voksne. Anonymkode: 1deb6...6cd 11 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:16 #4 Skrevet tirsdag kl 16:16 Kommer vel an på området. Her i området er de ikke så opptatt av huset, størrelsen etc, men om man har asfalt av alle ting 😅 Bor på bygda, og asfalt i tunet er den store snakkisen blandt 7åringene. Det er såå kult og man er sååå heldig om man har asfalt. Anonymkode: d203a...683 5 4 2
Fionas Skrevet tirsdag kl 16:18 #5 Skrevet tirsdag kl 16:18 Har opplevd flere barn tror vi er rike fordi de synst det er pent inne. Det er ikke noe fancy hus. Deres eget er gjerne mye dyrere. Det er rent, ryddig og de tenker det er rikt.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:20 #6 Skrevet tirsdag kl 16:20 Nei, det er ikke min oppfatning i alle fall. Mulig de blir mer opptatt av det når de blir tweens? Jeg vet ikke. Anonymkode: bda82...393 2
Jessic_a Skrevet tirsdag kl 16:20 #7 Skrevet tirsdag kl 16:20 Jeg tror dessverre det. Her vi bor med store eneboliger og rekkehus, ville alt annet vært annerledes og snakkis. Vi prøver å lære barna våre at ulike familier har ulike behov og økonomisk situasjon 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:25 #9 Skrevet tirsdag kl 16:25 Ja her er de det og har en syk radar på alt som er annerledes enn hos dem selv. Har syns det er ganske rart og antagelig et symptom på et for homogent miljø. Villastrøk med Eneboliger her .. skulle gjerne selv likt å bo i leilighet , mye grunnet dette. Syns villastrøk er proppet med voksne som sammenligner og ønsker å måle status Anonymkode: 50e4f...4ab 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:29 #10 Skrevet tirsdag kl 16:29 Her er de det. Datteren min får ofte høre at vi er fattig fordi vi ikke bor i stort hus. Anonymkode: 4f1ba...6ff 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:29 #11 Skrevet tirsdag kl 16:29 Jeg trodde en jente i klassen var rik fordi de hadde lysekrone hjemme. De bodde i en liten blokkleilighet, men det tenkte jeg ikke over. Barn legger merke til hva andre har hjemme men ikke på samme måte som voksne. Utover barneskolen vil jeg tro mange blir mer opptatt av det hvis deres bosituasjon skiller seg fra andre på negativ måte, men jeg tviler på at så mange tenker negativt om andres bosituasjon med mindre det er skittent og falleferdig. Anonymkode: f38eb...c9c 3 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:29 #12 Skrevet tirsdag kl 16:29 Ja, veldig etter min erfaring i oppveksten. Anonymkode: 74650...ffa
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:30 #13 Skrevet tirsdag kl 16:30 Tror barna er langt mindre bevisste på sånt enn vi voksne. Det er ikke det jeg husker fra egen barndom om folk bodde stort. I ettertid har jeg jo reflektert over ting ved barndommen som at noen hadde utedo og ikke spiste middag hver dag. Og at andre bygget stor arkitekttegnet enebolig når barna startet vgs, de ble ganske fort to voksne alene i det huset. Mine egen har kommet hjem fra besøk i blokkleiligheter og det var sååå fint der får jeg høre. Når jeg spør hvorfor så er det fordi alt er hvitt og de har mye sånne blanke vaser og litt sånn glossy stil som er helt annen enn vår funkis/skandistil. Anonymkode: 797a1...56d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:33 #14 Skrevet tirsdag kl 16:33 Jeg husker hvem som hadde badebasseng og stor hage vertfall. Anonymkode: 73940...bba
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:37 #15 Skrevet tirsdag kl 16:37 Ja, det bryr de seg om. Men ikke på samme måte som hos voksne Anonymkode: 54a0d...dc0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:46 #16 Skrevet tirsdag kl 16:46 Merket ikke så mye på det på barneskolen og ikke direkte på ungdomskolen. Men da yngste begynte på videregående, var det spesielt 2 som ikke ville ha venner på besøk for de følte at alle andre hadde så store hjem. De var en gjeng på 6 stk der 4 stk bor på gård med store eldre bygninger, så kom disse 2 hitt og da ble de overrasket for huset vårt var jo likt som dems hus. Så da løsnet det Anonymkode: 4803d...5cd 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:55 #17 Skrevet tirsdag kl 16:55 Her er de opptatt av at vi har stor hage med trampoline og plaskebasseng, en stor loftstue til gaming og at vi har VR 🤭 Vi har nettopp flyttet inn og alt står på halv åtte, mangler møbler og bruker gammelt ræl frem til vi har funnet ut hvordan vi vil ha det. Ungene elsker å komme hit. Vi har det høyt under taket og et åpent hjem med masse varme og kjærlighet. Anonymkode: 60767...783 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:16 #18 Skrevet tirsdag kl 17:16 Ja, de bryr seg. Vi bor i et område hvor 90% bor i enebolig, og resten i rekkehus. Så noen ser jo ned på oss i rekkehus. Overhørte 2 lærere på bussen, som begge snakket dritt om borettslaget vi bor i, og kalte det for slummen. Men vi har alltid hatt åpent hjem, alle er velkommen, og vi har tatt med venner av barna på mye gøy. Så her har det alltid vært mange venner av barna. Og nå er de begge voksne. Og på nyttårsaften, så kom flere av vennene deres på middag her, før de dro videre. Så de kommer jevnlig innom, også for å hilse på meg. Nå er jeg enslig mor, og rekkehuset mitt koster 5 mill. Og vi bor ikke i en av de store byene. Men vi bor i et dyrere område. Anonymkode: b41a8...e98 3
pippeli Skrevet tirsdag kl 19:23 #19 Skrevet tirsdag kl 19:23 Husker da jeg gikk på barne/ungdomsskolen at enebolig var tingen, bodde i det selv. Men nå som voksen bor jeg i rekkehus og kunne ikke tenkt meg enebolig pga den økonomiske friheten jeg har nå 😀 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:38 #20 Skrevet tirsdag kl 20:38 Her er de veldig opptatt av det. Min 7-åring er for eksempel stolt av at vi er de eneste som har lysekrone og at vi har det største huset i gata og har mer enn ett bad. maboungene er veldig opptatt av hvilken type sofa som fins i de ulike hjemmene som frekventeres. En annen «snakkis» er hvilke. Trampoline man har. Men det går mest i om den spretter godt eller ikke 😅 Men jeg tror ikke det stiller så dypt egentlig. Tror mest det er en hva er forskjellig type greie. Anonymkode: 7a1e8...1a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå