AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Hei. Fra høsten har ikke lenger jeg behov for sfo for eldstebarnet. Vi bor i gangavstand fra skolen og barnet ønsker ikke gå på sfo lenger. Barna er hos meg 70%. Samværsforelder har derimot behov for sfo de dagene han skal hente/bringe grunnet jobb. Er det da riktig at jeg skal betale denne regningen når det er han som har behovet? Det er snakk om en 1000-lapp i mnd. Erfaringer noen? Anonymkode: be258...ed2 1
Lykkelit11 Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli (endret) smurfebuss skrev (2 minutter siden): Kan han ikke hente/bringe hjemme hos deg? Han ønsker sfo for å slippe å kjøre innom to steder for å hente/levere. Yngstemann har full sfo plass. Endret 29. juli av Lykkelit11 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #6 Skrevet 29. juli Han bør betale, ja. Men hvor mange dager i mnd blir dette snakk om da? Dårlig løsning for eldste barn å gå på SFO hvis det kun er snakk om 3-4 dager i måneden, f.eks. Om du bor rett ved skolen er det vel ikke stor omvei for far å hente der? Eller få noen andre til å hente eller noe lignende. Anonymkode: d8ef2...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Barna er hos meg 70%. Anonymkode: be258...ed2 Får du ikke bidrag? Anonymkode: 8bcf5...512 1
Lykkelit11 Skrevet 29. juli #8 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han bør betale, ja. Men hvor mange dager i mnd blir dette snakk om da? Dårlig løsning for eldste barn å gå på SFO hvis det kun er snakk om 3-4 dager i måneden, f.eks. Om du bor rett ved skolen er det vel ikke stor omvei for far å hente der? Eller få noen andre til å hente eller noe lignende. Anonymkode: d8ef2...bcd Ikke mange. Det er snakk om totalt på en mnd: 3 ettermiddager på sfo og 2 formiddager.
Lykkelit11 Skrevet 29. juli #9 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får du ikke bidrag? Anonymkode: 8bcf5...512 Jo jeg får bidrag. Så sender jo i tilfelle inn endring eller undersøker om nedjustering her utgjør mer enn 12% endring.
AnonymBruker Skrevet 29. juli #10 Skrevet 29. juli Han kan betale sfo selv, men husk at barnebidraget blir redusert når han sender inn dokumentasjon på at han betaler sfo (dersom dere har bidragsavtsle gjennom nav). Anonymkode: 82b43...222 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #11 Skrevet 29. juli Dersom du mottar bidrag er barnepass/sfo regnet inn i denne summen. Det er derfor du skal betale dette, selv om du ikke har behov for det lenger. Er barnet for gammel til gratis timer på sfo, om ikke annet kan du legge de timene inn etter far sitt behov. Gå ned til halvplass om du ikke allerede har gjort det. Anonymkode: 1bec9...ecc 1 3
Rotemor Skrevet 29. juli #12 Skrevet 29. juli Lykkelit11 skrev (2 minutter siden): Jo jeg får bidrag. Så sender jo i tilfelle inn endring eller undersøker om nedjustering her utgjør mer enn 12% endring. Han får gidde å stoppe på to steder. Sånn er det å ha barn. 4
Lykkelit11 Skrevet 29. juli #13 Skrevet 29. juli Rotemor skrev (4 minutter siden): Han får gidde å stoppe på to steder. Sånn er det å ha barn. Helt enig med deg. 2
Henriik Skrevet 29. juli #14 Skrevet 29. juli Det er nok ikke så lett at en kan skyve ansvaret over på samværsforelder her. Som det er opplyst tidligere at når det betales for barnepass inn i bb.har samværsforelder betalt sin andel. Bostedsforelder skal betale sin andel. Hvem bestemmer hva? Blant annet om SFO/AKS: Hvis barnet har delt fast bosted, må dere avgjøre dette i felleskap. Hvis barnet har fast bosted hos én av foreldrene, kan denne forelderen ta disse avgjørelser alene. Om dere ikke blir enige kan nok en jurist innenfor området svare best på TS. sitt spm. 1
Henriik Skrevet 29. juli #15 Skrevet 29. juli Lykkelit11 skrev (2 timer siden): Jo jeg får bidrag. Så sender jo i tilfelle inn endring eller undersøker om nedjustering her utgjør mer enn 12% endring. BB. har en egen post for barnepass og denne posten kan opphøre uavhengig av om den ikke overstiger 12 prosent.
Lykkelit11 Skrevet 29. juli #16 Skrevet 29. juli Henriik skrev (1 time siden): Det er nok ikke så lett at en kan skyve ansvaret over på samværsforelder her. Som det er opplyst tidligere at når det betales for barnepass inn i bb.har samværsforelder betalt sin andel. Bostedsforelder skal betale sin andel. Hvem bestemmer hva? Blant annet om SFO/AKS: Hvis barnet har delt fast bosted, må dere avgjøre dette i felleskap. Hvis barnet har fast bosted hos én av foreldrene, kan denne forelderen ta disse avgjørelser alene. Om dere ikke blir enige kan nok en jurist innenfor området svare best på TS. sitt spm. Barna har fast bosted hos meg. 1
Rotemor Skrevet 29. juli #17 Skrevet 29. juli Henriik skrev (1 time siden): Det er nok ikke så lett at en kan skyve ansvaret over på samværsforelder her. Som det er opplyst tidligere at når det betales for barnepass inn i bb.har samværsforelder betalt sin andel. Bostedsforelder skal betale sin andel. Hvem bestemmer hva? Blant annet om SFO/AKS: Hvis barnet har delt fast bosted, må dere avgjøre dette i felleskap. Hvis barnet har fast bosted hos én av foreldrene, kan denne forelderen ta disse avgjørelser alene. Om dere ikke blir enige kan nok en jurist innenfor området svare best på TS. sitt spm. Barnet har fast bosted. Mor bestemmer dette.
Rotemor Skrevet 29. juli #18 Skrevet 29. juli Henriik skrev (1 time siden): BB. har en egen post for barnepass og denne posten kan opphøre uavhengig av om den ikke overstiger 12 prosent. Posten blir stående pga det andre barnet. Du har ikke lest godt nok her. Ts kan disse tingene bedre enn deg.
AnonymBruker Skrevet 29. juli #19 Skrevet 29. juli Hvor langt er det mellom dere og skolen? Tenker far kan kjøre innom og hente 2 steder, og at iblant kan barnet selv gå/sykle tilbake til skolen og bli hentet med småsøsken om det ikke er langt og været er ok. Anonymkode: 97321...671 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå